Obres a l'escola
Sota la direcció de l'arquitecte Marc Cuixart, nét de Josep Goday (arquitecte que va projectar els Grups Escolars el 1916) al desembre de 2009 ha finalitzat la primera fase de les obres de restauració del Grup Escolar (CEIP Pere Vila i IES Pau Claris) que ha consistit en la restauració integral de la façana i de la coberta i en una substitució innovadora de la fusteria externa.

FOTO DE FAMÍLIA D'INICI DE CURS (2009-2010)
El 10 de setembre de 2009 vam celebrar l'inici de curs tots els professionals que estem treballant, "a peu d'obra", als centres del "Grup Escolar Pere Vila/Pau Claris": els professionals de l'escola i de l'institut (mestres, professorat, personal d'administració i de serveis) i l'arquitecte, paletes i altres industrials que estan fent les obres de millora i rehabilitació.

Més informació a la web del Consorci d'Educació de Barcelona.

La finalització de les obres a BTV.

Façana sud: finestra del 2n pis.

La gerra de la pinys de una de les cantonades de la façana oriental ja està col.locada. Al fons podem veure l'edifici modernista de la fàbrica d'electricitat.

La Ronda de Sant Pere i la cantonada del Passeig de Sant Joan des de la perspectiva de les gerres de la façana principal.

Els acabats de la façana ja han arribat a la planta baixa: treball de textura i esgrafiats a la porta principal.
El 30 d'octubre, oneja la senyera a la teulada de l'institut Pau Claris: l'obra a les cobertes del Grup Escolar feliçment acabada!

Al llarg del mes d'octubre s'han instal.lat totes les finestres d'alumini: un promig de dues aules cada dia. Durant la primera quinzena de novembre s'instal.laran les persianes.

L'arquitecte Marc Cuixart explica a la Regidora d'Educació i vicepresidenta del Consorci d'Educació de Barcelona, Montserrat Ballarín, al Gerent del CEB, Manel Blasco i al Director de Construccions i Manteniment Escolar, Javier Sánchez, l'estat de les obres a la teulada del CEIP Pere Vila. La teulada ja està pràcticament acabada: s'han pogut recuperar finalment un 60% de les teules originals. (Setembre 2009)

S'ha restaurat tota la coberta tot millorant la impermeabilització i l'aïllament tèrmic. També s'han sanejat els baixants de tot l'edifici i s'ha previst un sistema d'accés amb seguretat a la teulada que permeti un manteniment fàcil. (Agost 2009)

A començaments d'agost s'ha iniciat la col.locació de les teules. És una feina que s'ha de planificar i dissenyar curosament malgrat la "flexibilitat" que ofereix la "teula àrab".

Teules de terracota, ennegrides per la contaminació, recuperades de la teulada. S'ha pogut recuperar la meitat de les teules.

Noves teules, de terracota com les originals, per a reposar les que s'han trencat.

Les teules, esmaltades en verd, del carenat de la teulada esperen recuperar el seu lloc.

A la dreta: La primera finestra d'alumini instal.lada; manté les mateixes proporcions que les antigues finestres de fusta. Encara no està posada la persiana. (Agost 2009)

Elements ornamentals de terracota, típics de l'arquitectura noucentista, reposen sota els porxos. Aviat els podrem tornar a veure dibuixant en el perfil de l'escola.

Els relleus de terracota de la porta d'entrada: es pot veure el procés de neteja i restauració.

Més ornaments de terracota ja restaurats: aquests pertanyen a una de les finestres de l'últim pis de la façana del carrer Roger de Flor.

Tornar a la pàgina d'inici
Data d'actualització: 24-Ago-2011