Recollida selectiva del VIDRE

a Olesa de Montserrat

RECOLLIDA SELECTIVA

HISTORIAL

La recollida selectiva del vidre s'inicia com a activitat escolar a partir del curs 2002-03.

Després de cinc anys de recollir selectivament el paper a les classes, es decideix fer un pas endavant i ampliar la recollida a altres materials durant l'hora d'esbarjo. Per això es col.loquen uns contenidors al pati que hauran de servir per a separar els envasos que utilitzen els alumnes per portar l'esmorzar.

Altre vegada, són els alumnes del crèdit variable d'aprofundiment "Tinguem cura de l'entorn", que ara es fa a tercer d'ESO, els que s'encarregaran de fer una campanya informativa a tota l'escola i de situar i buidar periòdicament els contenidors. Un cop la recollida ja està institucionalitzada, seran voluntaris de segon cicle d'ESO els encarregats de fer-ne el manteniment.

El vidre, tot i ser un material poc utilitzat pel perill que suposa si es trenca, el trobem present als esmorzars dels alumnes i professors en forma d'ampolles de sucs de fruita. Un dels contenidors instal.lats servirà exclusivament per a la seva recollida, és el que porta pintada un ratlla verda, el mateix color que s'utilitza en els contenidors municipals.

METODOLOGIA

1) El contenidor és un bidó industrial de plàstic blau al que es pinta una línia verda per indicar que és per a tirar-hi el vidre. Els alumnes tiren els envasos de vidre en aquest contenidor, tenint cura de treure abans els taps que aniran al contenidor de llaunes i plàstics.

2) Quan la bossa d'escombraries industrial és prou plena (uns 2/3 de la seva capacitat), un grup d'alumnes la canvien.

3) Les bossa plena de vidre es transporta fins al contenidor de vidre (iglú verd) més proper a l'escola i s'hi buida.

4) El camió de recollida de vidre porta el vidre dels contenidors verds del municipi cap a un magatzem comarcal des d'on entrarà a la cadena de reciclatge del vidre, passant a ser utilitzat com a primera matèria per a l'obtenció de vidre.

El bidó de la dreta amb la ratlla de color verd és l'utilitzat per recollir el vidre a l'hora de pati

RESULTATS

Tot i que encara fa poc temps que recollim el vidre, es fa molt evident que és el residu que es produeix en quantitats més baixes a l'escola. Durant les tres primeres setmanes de recollida, només es va obtenir una ampolla de vidre. A final de curs s'haurà de valorar si val la pena mantenir la seva recollida...