Des de ja fa 30 anys l' Escola
Municipal d'Educació Especial El Pi, ubicada a la ciutat de Terrassa,
té el compromís amb l'educació d' alumnes amb necessitats
educatives específiques.
L'alumnat de la nostra escola són infants i adolescents que presenten
discapacitats físiques i psíquiques originades per trastorns
de diferents etiologies i generalment amb dèficits sensorials i
de salut importants.
Les edats de l'alumnat estan
entre els 3 i 20 anys. A més tenim un recurs d'escola inclusiva
a les escoles bressol municipals de la ciutat, que atenen als infants
amb edats compreses entre els 0 i 3 anys.

Estança
L'Espigol - EBM Somriures-EMEE El Pi
Etapes
L'escola està
dividida en diferents etapes:
- Primer cicle d'Educació
Infantil, (Escola Bressol): 1 a 3 anys.
- Segon cicle d'Educació
Infantil: 3 a 6 anys.
- Primària:
6 a 13 anys
- Secundària:
14 a 17 anys
- Transició
a la Vida Adulta: 18 a 20 o 21 anys (segons pròrroga).
|
 |
 |
Seguim el currículum
donat pel Departament d'Ensenyament, que l'equip docent ha adaptat
a les necessitats dels nostres alumnes.
Pels alumnes que presenten
una greu discapacitat intel·lectual i motriu, les prioritats
en la seva atenció es duen a terme seguint el Programa d'
Estimulació Basal, on es dóna prioritat als tractaments
posturals, al desenvolupament sensorial i es té especial
cura de les seves necessitats bàsiques, de salut, higiene,
alimentació i benestar.
|
Els alumnes que es queden
a l' escola fins els 21 anys segueixen el programa de Transició
a la vida adulta. Aquest prioritza l'adquisició d'habilitats
pre-laborals i d' altres que els facin competents per respondre
als requeriments més bàsics de la vida quotidiana.
Els continguts es treballen de manera funcional en situacions de
la vida real i de manera diversificada per a cadascun del objectius,
tenint en compte que les activitats siguin adients a la seva edat.
|
 |
Què
prioritzem en la nostra intervenció?
Prioritzem tots els objectius que afavoreixen l'acció de l'alumne,
fent-li prendre consciència d' ell mateix i de la seva capacitat
d'acció per resoldre les seves necessitats i desitjos.
Potenciem la necessitat de comunicar-se i de ser protagonista de les seves
accions i decisions. Intentem passar d'un infant passiu, observador i
conformat a un adult actiu, comunicador i responsable de les accions.
Comunicació.-
Desvetllar un interès comunicatiu que faciliti la seva relació
amb les persones del seu entorn i l'ajudi en la seva inclusió
social.
Desenvolupament personal.-
Progressar en el desenvolupament de la pròpia identitat a
partir de la presa de consciència del propi cos i de les
seves possibilitats d'acció.
Autonomia i integració
social.- Promoure un desenvolupament del comportament social
que afavoreix una interacció tant amb l'entorn humà
més proper com també amb els mitjans que la societat
ofereix com a vehicle d'inclusió social.
Desenvolupament cognitiu.-
Descobrir les pròpies possibilitats intel·lectuals
prioritzant els aprenentatges dels continguts més significatius.
Desenvolupament motriu.-
Progressar en la seva motricitat per permetre un control del seu
cos i una màxima autonomia per a cada alumne en la mesura
de les seves possibilitats.
|
 |
 |
|