PRESENTACIÓ tornar index
    QUI SOM ?
 

Des de ja fa 30 anys l' Escola Municipal d'Educació Especial El Pi, ubicada a la ciutat de Terrassa, té el compromís amb l'educació d' alumnes amb necessitats educatives específiques.


L'alumnat de la nostra escola són infants i adolescents que presenten discapacitats físiques i psíquiques originades per trastorns de diferents etiologies i generalment amb dèficits sensorials i de salut importants.

Les edats de l'alumnat estan entre els 3 i 20 anys. A més tenim un recurs d'escola inclusiva a les escoles bressol municipals de la ciutat, que atenen als infants amb edats compreses entre els 0 i 3 anys.

Estança L'Espigol - EBM Somriures-EMEE El Pi

 

Etapes

L'escola està dividida en diferents etapes:

  • Primer cicle d'Educació Infantil, (Escola Bressol): 1 a 3 anys.
  • Segon cicle d'Educació Infantil: 3 a 6 anys.
  • Primària: 6 a 13 anys
  • Secundària: 14 a 17 anys
  • Transició a la Vida Adulta: 18 a 20 o 21 anys (segons pròrroga).

Seguim el currículum donat pel Departament d'Ensenyament, que l'equip docent ha adaptat a les necessitats dels nostres alumnes.

Pels alumnes que presenten una greu discapacitat intel·lectual i motriu, les prioritats en la seva atenció es duen a terme seguint el Programa d' Estimulació Basal, on es dóna prioritat als tractaments posturals, al desenvolupament sensorial i es té especial cura de les seves necessitats bàsiques, de salut, higiene, alimentació i benestar.

Els alumnes que es queden a l' escola fins els 21 anys segueixen el programa de Transició a la vida adulta. Aquest prioritza l'adquisició d'habilitats pre-laborals i d' altres que els facin competents per respondre als requeriments més bàsics de la vida quotidiana. Els continguts es treballen de manera funcional en situacions de la vida real i de manera diversificada per a cadascun del objectius, tenint en compte que les activitats siguin adients a la seva edat.


Què prioritzem en la nostra intervenció?


Prioritzem tots els objectius que afavoreixen l'acció de l'alumne, fent-li prendre consciència d' ell mateix i de la seva capacitat d'acció per resoldre les seves necessitats i desitjos.
Potenciem la necessitat de comunicar-se i de ser protagonista de les seves accions i decisions. Intentem passar d'un infant passiu, observador i conformat a un adult actiu, comunicador i responsable de les accions.

Comunicació.- Desvetllar un interès comunicatiu que faciliti la seva relació amb les persones del seu entorn i l'ajudi en la seva inclusió social.

Desenvolupament personal.- Progressar en el desenvolupament de la pròpia identitat a partir de la presa de consciència del propi cos i de les seves possibilitats d'acció.

Autonomia i integració social.- Promoure un desenvolupament del comportament social que afavoreix una interacció tant amb l'entorn humà més proper com també amb els mitjans que la societat ofereix com a vehicle d'inclusió social.

Desenvolupament cognitiu.- Descobrir les pròpies possibilitats intel·lectuals prioritzant els aprenentatges dels continguts més significatius.

Desenvolupament motriu.- Progressar en la seva motricitat per permetre un control del seu cos i una màxima autonomia per a cada alumne en la mesura de les seves possibilitats.

 

 

 

  tornar index