Subdirecció General de Formació de Persones Adultes

Creació de materials didàctics amb l'ordinador per a l'alfabetització digital amb Minerva

1) Instal·lem imatges .
2) Els alumnes fan produ-ccions amb l'ordinador.

2,5) Una història gràfica.

3) Fem Materials gràfics per la classe de llengua.
4) Recursos per a la classe de llengua..
5) Web.mates.
6) Treball geomètric

Els alumnes fan produccions amb l'ordinador. Tapes de la llibreta.

Amb el programa "Tapes de la llibreta" podem crear a partir de les imatges d'Internet moltes propostes gràfiques. En relació al Nadal aqui teniu dos exemples.
Tapes de la llibreta

TAPES I TALLER D'ESCRIPTURA

Aquesta aplicació és un full electrònic enriquit amb imatges que poden ser inserides amb l'ajut de plantilles automatitzades.

Abans de començar a treballar amb un processador de text “convencional” resulta útil practicar amb aquesta aplicació.

Resulta molt pràctic fer treball de còpies i dictats en els nivells de l'etapa instrumental, ja que aquesta aplicació presenta un nivell "d'estabilitat" molt alt en relació als tipus de lletra i grandària.

Està desenvolupat amb tècniques d’accessibilitat per facilitar el treball –sempre complicat- d’edició d’un text i d'un gràfic.

La possibilitat de treballar en qualsevol gràfic, dibuix, fotografia ja sigui des d’una càmara digital, les llibreries de dibuixos o Internet confereixen unes possibilitats didàctiques molt importants en  tots els àmbits educatius.

Podeu obtenir diverses plantilles estudiades estratègicament per resoldre diferents situacions creatives en l'aula d'informàtica.

Fulls electrònics, punts de llibre. plantilles per a crear mostres, tríptic, díptics, calendaris, postals, currículums són algunes de les possibilitats de selecció a partir de les plantilles preconfigurades.

PER OBTERNIR UNA IMATGE, PER DESAR LA FEINA FETA.

Podem entrar imatges des de Google o des de la carpeta IMATGES.

El sistema és el mateix que el que hem explicat al MÒDUL1-PRACTICA7

Per desar una imatge ICONA DISC. Les imatge es desen a la carpeta les meves imatges, a la subcarpeta taller...

Pràctica:

Entrar una imatge des de Google fer una composició:

PLANTILLA ENTRAR A GOOGLE ESCRIU UNA PARAULA EN EL NAVEGADOR
Seleccioneu una plantilla Feu clic a mapa per entrar Escriviu "nasa"
SELECCIONEU UNA IMATGE FES LA IMATGE MÉS GRAB
Seleccioneu una de les imatges Feu clic per fer gran la imatge

Ja podeu tancar el Navegador.

TREBALL D'EDICIÓ.
  • Ja podem editar la grandària, tipus de lletra, colors.
  • Cal clicar a sobre del text i a continuació colors, lletres, fonts.
  • Per desar la imatge cal fer clic a sobre del disc.

Dos exemples:

Aspectes d'aplicació didàctica.

• Heu de tenir en compte que aquesta aplicació NO és un processador de text.
  • Està pensat per a una única sessió a l'aula d'informàtica.
  • No podem desar els canvi.
  • És aconsellable treballar el redactat previament a la classe de llengua.
  • Han de ser textos curts sempre en funció de l'àrea reservada a l'escriptura a la plantilla que voleu treballar.

Més recursos a www.bernat-orellana.org