Bloc C
Formació TIC en centres educatius
Pràctica C15 . Entrar al programa Kid Pix

Kid Pix

El Kid Pix és un entorn orientat als infants per treballar activitats de disseny gràfic i animació.
A més de les possibilitats de fer dibuixos lliures, l'alumne té al seu abast unes biblioteques d'imatges per fer els fons dels dibuixos, petits dibuixos per estampar, sons i pel·lícules que pot utilitzar en tot moment en les seves composicions.

En obrir el programa us surt la pantalla del Taller de pintura, a partir de la qual podeu accedir a les diferents aplicacions de l'entorn.

Altres procediments a treballar en aquesta pràctica:

• Crear usuaris.
  • Descripció de les icones i eines del Taller de pintura.
  • Activar i desactivar els sons de les eines.
  • Ús de l'eina Ajuda.

1. Executeu el programa Kid Pix:
    • Observeu si teniu a l'escriptori aquesta drecera del programa, . Si és així, feu doble clic per a executar el programa.
    • També es pot executar a partir del botó Inici o Comença | Programes i cerqueu el programa Kid Pix.
  2. A continuació apareixerà la següent pantalla. Vegeu figura 1.

Figura 1

1. Si no voleu escoltar la música, podeu prémer la tecla Esc.
  2. A continuació, si és la primera vegada que executeu el programa, heu d'escriure el vostre nom i premeu el bóto Entra. Vegeu figura 2

Figura 2
  1. A partir d'ara, el vostre nom apareixerà en una llista. Seleccioneu-lo i premeu el botó Entra.
    Obtindreu el mateix resultat si feu doble clic a sobre del vostre nom. Vegeu figura 3

Figura 3

1. Una vegada identificats, us apareixerà la pantalla corresponent al Taller de pintura. Vegeu figura 4.

Figura 4

1. Visualitzeu les diferents zones de la pantalla, així com les eines que disposa el programa.
  2. Desplegueu els diferents menús.
  3. Activeu el mode Menuts:
    • Desplegueu el menú Controls i escolliu l'opció Activa el mode Menuts. Què observeu?

Les eines de creació:

• Eines per dibuixar

Dibuixa

Amb les quatre eines de dibuix podreu traçar diferents tipus de línies. Podeu optar per un traçat lliure, línies rectes, línies corbes, dibuixar polígons, figures ovalades o rectangulars.

• Eines per pintar

Pinta

Amb les eines per pintar podeu aplicar un munt d’efectes realistes i surrealistes. Cada eina ofereix dues modalitats.

Galleda

La galleda permet omplir una determinada àrea de la vostra creació artística. Hi ha tres tipus de galledes:

• Eines de la biblioteca

Imatges de fons
Molts dels elements que dibuixeu quedaran inserits a la imatge de fons i formarà part d’aquesta. Quan canvieu la imatge de fons, aquests elements desapareixeran, i la nova imatge de fons ocuparà el seu lloc.

Adhesius
Un adhesiu destaca a la vostra creació artística com un globus enmig de molta gent. Podeu canviar-li la mida, girar-lo o desplaçar-lo fins a una altra posició. Els Adhesius són imatges que podeu fusionar a la vostra creació artística. No esdevenen part de la imatge de fons si no és que els fusioneu.

Sons
Podeu afegir un so de la biblioteca de sons del Kid Pix, importar-lo o enregistrar-lo. Si enregistreu el vostre propi so o l’importeu, aquest s’afegirà a la carpeta Els meus sons de la biblioteca de sons.

Animacions
Quan executeu la vostra pàgina acabada, les animacions es mouran com si fossin dibuixos animats. Podeu arrossegar-les fins a qualsevol lloc de la vostra creació artística.

Segells
Useu l’eina Segells per estampar animals i altres formes a la vostra creació artística.
  • Eines d'esborrar

Goma

La Goma grossa esborra tota la imatge, però no esborra les textures de paper ni els sons que heu afegit. La Goma petita esborra allò que
toqueu amb el cursor del ratolí i en el seu lloc hi deixa un espai en blanc.

Desfer

Desfà la darrera acció que heu fet. Si hi feu clic un altre cop, es restaurarà allò que acabeu d’esborrar.

Esborra tot
Esborra tota la creació.
  • Eina manipula

Manipula

Useu l’eina Manipula per recollir elements i desplaçar-los, retallar-los, copiar-los i enganxar-los.

• Altres eines

Batedora

La Batedora barreja la vostra creació artística de forma automàtica. Podeu barrejar tota la creació amb la Megabatedora o únicament algunes parts amb la Minibatedora.

Text
Quan el text es troba en un quadre de diàleg podeu fer una revisió ortogràfica i també que el text sigui interpretat oralment.

Colors
El seleccionador de color també inclou el Comptagotes.

Ajuda
L'eina Ajuda us informa de qualsevol opció que apareix a la pantalla.

1. Si passeu el punter del ratolí per damunt de les eines, aquest adopta la forma de mà. Feu clic a sobre d'una eina, observeu que apareix, en forma d'etiqueta, el seu nom i a la part inferior de la pantalla es mostra la safata de l'eina.
  2. Les diferents eines tenen un so associat, en qualsevol moment es pot desactivar, per fer-ho:
    • Desplegueu el menú Controls i escolliu l'opció Desactiva el sons de les eines. Per tornar-lo a activar, accediu al menú Controls | Activa el sons de les eines.
  Ús de l'ajuda

1. En qualsevol moment podeu fer ús de l'ajuda del programa. Per fer-ho:
    • Feu clic a la icona Ajuda, observeu que el cursor del ratolí ha adoptat la forma . Situeu el punter a sobre de qualsevol icona o zona activa de la pantalla (en les zones no actives el punter del ratolí perd la forma abans esmentada)
    • Per exemple, feu clic a la icona , us apareixerà la finestra diàleg Ajuda d'aquesta eina, escolteu la informació. Si la voleu escoltar novament feu clic al botó Repetir. Per acabar, premeu el botó Accepta.

Altres icones del Taller de pintura

Per anar al Projector de diapositives, feu clic a la icona que hi ha al Taller de pintura o desplegueu el menú Controls i escollir l'opció Al Projector de diapositives.

Podeu començar amb una pàgina en blanc o usar la Màquina d'idees com si es tractés d’un llibre electrònic per pintar.
Permet executar les animacions, els sons i les pel·lícules insertades en una creació artística.