Bloc C
Formació TIC en centres educatius
Pràctica C21 . Altres eines: Batedora i Manipula

La batedora

La Batedora barreja la vostra creació artística de forma automàtica. Podeu barrejar tota la creació amb la Megabatedora o únicament algunes parts amb la Minibatedora.

L’eina Manipula

Useu l’eina Manipula per recollir elements i desplaçar-los, retallar-los, copiar-los i enganxar-los.

Altres procediments que es treballen:

• Insertar imatges de fons i adhesius.

1. Executeu el programa Kid Pix.
  2. Us apareixerà la pantalla del Taller de pintura. Feu un clic a sobre l'eina Imatge de fons .
    • Escolliu una carpeta i arrossegueu una imatge a l'àrea de dibuix.

L'eina Batedora

La Batedora barreja la vostra creació artística de forma automàtica.

1. Feu clic a l'eina Batedora .Us apareixerà la safata. Vegeu figura 1.

Figura 1

1. Feu clic a la Megabatedora i escolliu un motiu per barrejar tota la creació. Aneu canviant de motius i observeu les barreges.
  2. Tot seguit, feu clic a la Minibatedora (aquesta barreja només l’àrea que arrossegueu amb el ratolí). Escolliu gruix i motius i divertiu-vos amb els resultats.

L'eina Manipula

1. Aneu a crear un nou dibuix (nova creació):
    • Menú Fitxer | Nou
  2. Inserteu a l'àrea de dibuix una imatge de fons de qualsevol carpeta i tot seguit un adhesiu.
  3. Feu un clic a sobre l'eina Manipula . Us apareixerà la safata, tot seguit, feu clic a la . Vegeu figura 2.

Figura 2

1. Seleccioneu l'adhesiu que teniu a l'àrea de treball i feu clic al botó . Tot seguit, feu clic al botó . Observeu que teniu una copia del mateix. Desplaceu-lo a un altre lloc, i li canvieu la mida.
  2. Feu clic a l'eina Tisores, us apareixerà la safata de l'eina. Vegeu figura 3.

Figura 3

1. Useu l’eina Tisores per retallar una part de la vostra creació artística i enganxar-la en un altre lloc. Feu clic a les diferents opcions i comproveu els resultats.