Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP2. Vocabulari amb el CD-ROM "Galí"

Aquesta pràctica us permetrà treballar amb el CD-ROM Galí "Guia per a l'Autoaprenentatge de la llengua interactiu". És un conjunt de més de 1300 activitats interactives i d'autoaprenentatge per a la llengua catalana amb l'objectiu de satisfer les necessitats pedagògiques de la diversitat lingüística que presenten els alumnes.
Si no teniu instal·lat el CD-ROM seguiu les normes d'instal·lació que vénen indicades en una pràctica d'ampliació.

1. Executeu el programa Galí .
  2. Feu clic sobre el botó Començar. Si ja heu treballat amb el CD-ROM haureu de buscar el nom a la casella corresponent (rectangle de la dreta).
  3. Feu clic sobre el botó Consulta d'activitats i tot seguit Acceptar.
    El contingut està estructurat en sis blocs temàtics, amb una mitjana de més de 200 activitats cadascun, organitzats en dos grups de paquets d'activitats, marcats amb colors diferents: color taronja (Iniciació) i color verd (Aprofundiment).

Cada bloc, alhora, està dividit en diversos subgrups temàtics (equivalents a sessions) que van aplicant cada tema a situacions diverses, amb una mitjana de 20-25 activitats per sessió.

1. Feu clic sobre el botó de color taronja, corresponent al bloc Quina hora és? Quin dia som? Què m'agrada?
  2. En aquesta pantalla que us ha aparegut feu clic sobre Els animals i el camp.
  3. A partir d'ara teniu un seguit d'activitats, en format Clic, que tenen com a eix central els animals. Feu-hi una ullada i mireu de quina manera es poden treballar amb l'alumnat. Es tracta d'activitats senzilles, a l'abast de l'alumnat. Hi ha sopes de lletres, activitats d'observació i una d'escriptura. Una activitat molt interessant i on l'alumnat s'ho passa molt bé és aquella on posa escolta, llegeix, repeteix i compara, on l'alumnat pot fer un exercici d'autoavaluació de la seva pronúncia.
  4. Sortir del bloc d'activitats i del programa:
    • Feu clic sobre i tot seguit Tornar, Sortir i Sortir.

Aquesta pràctica us endinsa a les activitats d'un CD-ROM d'una gran qualitat i que us pot representar una eina d'aprenentatge de la llengua.