Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP3. Juguem amb "Els tres porquets"

Descripció del programa

Us proposem fer servir el CD-ROM "Els tres porquets". Es tracta d'un CD-ROM que explica el conegut conte i està preparat per a treballar-lo en cinc idiomes diferents, i permet la combinació de dos d'ells alhora.

Guia per a moure's pel programa:

1. Introduïu el CD-ROM a la unitat corresponent i executeu-lo:
    • Aneu a Inici | Programes | Aplicacions CD-ROM i seleccioneu Els tres porquets (ordinadors dotació Argo).
  2. S'iniciarà una pantalla on demana els dos idiomes amb els quals voleu treballar. S'han d'escollir les banderes corresponents. L'opció de l'esquerra s'escoltarà i es veurà el text escrit a la part inferior esquerra de la pantalla. L'opció de les banderes de la dreta servirà perquè surti el text escrit a la part inferior dreta de la pantalla, però sense escoltar-lo. Per tant, es pot escoltar amb un idioma i veure el text amb un de diferent. S'ha d'indicar els dos idiomes (que poden ser els mateixos o diferents). Per passar a la pantalla següent feu clic als tres porquets situats a l'angle inferior dret.
  3. Tot seguit, us demana si voleu només llegir el conte (explica el conte sense interrupcions) o llegir-lo i jugar. Escolliu l'opció Vull llegir-lo i jugar i premeu els tres porquets.

1. Després d'escoltar tota la primera escena, caldrà fer clic sobre els diversos personatges que hi apareixen i veureu com molts d'ells fan algun moviment. Quan feu clic sobre un d'ells, que varia segons l'escena, s'executa una activitat divertida que pot ser de relació paraula-imatge, de sopes de lletres, de trencaclosques, ...
  2. Per poder canviar a l'escena següent cal fer clic sobre els tres porquets . Si el que voleu és repetir la mateixa escena, feu clic sobre els dos porquets, i si voleu anar a l'escena anterior feu clic sobre el porquet que està sol. Si feu clic a la casa tornareu a l'inici de la història.
  3. De ben segur podeu dedicar-hi algunes sessions, tot treballant de manera individual o bé en gran grup, tot connectant l'ordinador a l'aparell de televisió i fent que cada cop surti un nen o nena a fer l'activitat que correspongui.