Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP5. Explorar el Living book "Just grandma amd me"

1. Inseriu el CD-ROM Living Books, "Just Grandma and me" en la unitat adequada i executeu-lo.
    • Aneu a Inici | Programes | Aplicacions CD-ROM i seleccioneu Just Grandma and me (ordinadors dotació Argo).
  2. Cal iniciar el conte en una de les dues opcions: o bé "read to me", que us llegirà la història sense interrupcions, o bé "let's play" que us permetrà explorar sons i moviments en activar les figures, i us reproduirà les paraules del text si les assenyaleu amb el ratolí. Escolliu aquesta darrera modalitat, on vosaltres i els alumnes podreu fer una lectura guiada i divertida.
  3. Treballant amb l'alumnat el/la professor/a pot dirigir i supervisar el procés amb instruccions precises o bé suggerir preguntes concretes, com per exemple aquestes que, ara, davant la primera pantalla del conte us animem a contestar: Què passa en activar la bústia del correu? Què passa en activar el niu dalt de l'arbre?
  4. Desplaceu el punter del ratolí a la part inferior de la pantalla, apareixerà un menú que permet canviar l'idioma, imprimir la pantalla i desplegar el menú stickers.
  5. Feu clic sobre la icona stickers i, mantenint premut el botó esquerre del ratolí, desplaceu-los al seu lloc corresponent.
  6. Continueu explorant-ne les possibilitats.
  7. Si premeu la tecla alt, apareix un menú en la part superior de la pantalla. Exploreu les diferents possibilitats.
  8. Per sortir del programa:
    • Feu clic al número de la pàgina, tornareu a la pàgina inici, i premeu sobre l'opció Quit. També es pot sortir prement les tecles alt + Q.