La pràctica consisteix
en la localització de figures geomètriques en la realitat:
enumeració i descripció dels elements de la figura.
Cal partir de la realitat més immediata als alumnes i per això
ens centrarem en els elements arquitectònics del poble, barri o
ciutat.
- Fer fotografies amb la Mavica o una càmera compacta, d'edificis
o d'elements arquitectònics propers. Vegeu aquests exemples :
- Fer fotografies d'elements arquitectònics des de diferents
angles: frontal, picat i contrapicat. Vegeu aquests exemples i comenteu
des d'on són vistes aquestes imatges i quin efecte produeix cadascuna
d'elles. De cada una d'aquestes fotos es poden analitzar els següents
aspectes:
- Angle de visió
- Efecte obtingut
- Una vegada fetes les fotografies, les passarem a l'ordinador (directament
o escanejant-les) i remarcarem els elements geomètrics que es vulguin
ressaltar: línia, recta i corba; cercle i circumferència,
amb el programa de retoc fotogràfic.
Vegeu els resultats obtinguts. Ompliu la fitxa d'observació a cada
imatge.
|
|
Element arquitectònic............
Angle de visió...............
Figura geomètrica obtinguda......
Efecte aconseguit...................
Títol que posaria a la imatge: |
Element arquitectònic............
Angle de visió...............
Figura geomètrica obtinguda......
Efecte aconseguit...................
Títol que posaria a la imatge: |
- Per completar les possibilitats d'aquest exercici recomanem veure
el CD-ROM "Lego Creator".
- Vegeu els vídeos. El camí de casa a l'escola.
La geometria a la plaça dels Països Catalans.Aquests vídeos
editats pel Departament d'Ensenyament els trobareu a tots els CRPS. Comenteu
quin ús didàctic en faríeu.
- Aprofitant el material manipulable: Creator, baretes, multilinks, retallables.
Realitzar construccions i fer-ne fotografies des de diferents angles i
captar les diferències que es presenten. Vegeu els resultats i
comenteu-los.
- Totes aquestes activitats també es poden realitzar a partir
de:
- Fotografies de paisatges urbans
- Maquetes d'oficis
- Plànols i mapes
- Enquestes: Diagrama de barres i gràfic de sectors
|