|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Pràctica EP104. L'Educació artística: visual i plàstica | |||||
![]() |
Abans de realitzar la pràctica, caldrà descomprimir el fitxer eca.zip, que inclou els fitxers necessaris per al desenvolupament de la pràctica. | ||||
L'objectiu fonamental d'aquesta pràctica és ser capaç de diferenciar entre la realitat i les imatges que intenten representar-la. | |||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||
![]() |
1. Per portar a terme aquesta pràctica només necessitarem disposar d'alguns objectes d'ús quotidià i que siguin propers a l'entorn dels nostres alumnes. Convé, però, pensar en objectes que ens permetin fer-ne una exploració sensorial rica, és a dir, que siguin interessants per la seva forma, per la seva olor, pel so que desprenen, pel tacte...etc. Caldrà fer una fotografia per a cadascun d'aquests objectes. Es tracta de fer un primer pla de cada objecte de manera que el resultat sigui el més realista possible, per aquest motiu caldrà escollir molt bé l'angle de visió més adequat per tal de no obtenir una imatge distorsionada. Proposem una llista possible d'objectes a fotografiar:
Una vegada obtingudes les fotografies proposem les següents activitats: 1.a. Identificació Mostrem una imatge i preguntem : Què és ? De ben segur que la resposta serà : "és un fregall, és una pastilla de sabó, etc." És el moment d'introduir la reflexió presentant els objectes reals. Tornem a mostrar les imatges i preguntem: "Si t'haguessis de rentar les mans amb què ho faries?" 1.b. Exploració sensorial Manipulem els objectes reals i observem:
Identifiquem també els òrgans que ens permeten descobrir aquestes característiques. 1.c. Comparació Establim les diferències fonamentals entre l'objecte real i la seva representació icònica. Exemple: comparació entre la pastilla de sabó i la seva representació fotogràfica
Una vegada feta aquesta comparació podem tornar a la pregunta
inicial. |
||||
![]() |
|||||