TÍTOL DE L'ACTIVITAT |
OBJECTIUS |
DESCRIPCIÓ |
FONT |
Realitat i ficció |
Observar i reflexionar entorn els valors morals i de vida que ens arriben a través dels mitjans de comunicació. |
Es presenten als alumnes dues imatges ben diferents que estan íntimament relacionades, les dues cares de la mateixa moneda, d'una notícia d'actualitat. |
SAIP 2001-02
Segona sessió |
Joquines òptiques |
Conèixer els principis que han fet possible la creació d'imatges en moviment. |
Es proposa construir un taumatrop i una llibreta animada, aquesta última utilitzant el programa Animation Shop. |
SAIP 2001-02
Quarta sessió |
La televisió a casa (1) |
Aprendre a seleccionar la programació de televisió. |
A partir de contes i fitxes de treball es treballa l'ús que fan del televisor els nostres alumnes. |
Llibre: "Projecte televisió: de casa a l'escola. Família i televisió"
La televisió a casa( part 3)
Pàgines:81-89 |
Com viuen? Com vivim? |
Observar i reflexionar entorn dels valors morals i de vida que ens arriben a través dels mitjans de comunicació. |
Anàlisi de diferents sèries de televisió per comparar diferents estils de vida. |
Llibre: "Projecte televisió : de casa a l'escola. Família i televisió"
Nosaltres i la televisió (part 1)
Pàgines: 113-118 |
Família neta i perfumada |
Aprendre a observar els elements bàsics d'un espot televisiu. |
A partir d'anuncis de neteja i higiene personal es fan un seguit de propostes sobre quina és la realitat dels alumnes en aquests temes. |
Llibre: "Projecte televisió: de casa a l'escola. Família i televisió"
Televisió i hàbits (part 2)
Pàgines: 219-234 |
Joguines d'anunci |
Comparar les propietats i característiques dels objectes reals amb la seva representació gràfica, especialment en publicitat. |
A traves d'un joc "Joc i joguines" fer tota una sèrie d'activitats. |
Llibre: "Projecte televisió: de casa a l'escola. Família i televisió"
Televisió i hàbits (part 2)
Pàgines: 191-206 |