Formació en MAV en centres educatius

Educació en Comunicació Audiovisual a Primària

Pràctica EP119. Activitats Cicle Superior. Alfabetització tecnològica

Atenció! Abans de realitzar la pràctica, caldrà descomprimir el fitxer eca.zip, que inclou els fitxers necessaris per al desenvolupament de la pràctica.

Aquesta pràctica vol mostrar activitats proposades per aquest cicle, amb les quals s'assoleix aquest àmbit de la competència bàsica.

Es tracta d'una mostra dels recursos didàctics que podeu utilitzar si voleu treballar aspectes relacionats amb l'alfabetització tecnològica al Cicle Superior.

TÍTOL DE L'ACTIVITAT

DESCRIPCIÓ

FONT

Ui, quin mal!

Ampliar les funcions del programari de retoc digital d'imatges.

Saber escanejar imatges.

Elaborar una fotonovel·la on es plasmi gràficament la resolució d'un conflicte plantejat.

Primera sessió.

Què ens venen els concursos?

Tenir domini d'ús dels diversos aparells audiovisuals.Reconèixer els trets característics d'un concurs televisiu.

Planificar i escenificar un concurs televisiu amb tots els seus paràmetres.

Segona sessió

Tria i remena Conèixer totes les professions que intervenen en la realització d'un telenotícies. Aprendre a treballar en grup per seleccionar certes notícies amb les quals hen d'elaborar un informatiu.

Tercera sessió

La Marta està imparable Elaborar missatges senzills que tinguin diferents finalitats i utilitzant diversos mitjans. A partir d'una notícia esportiva fer tot un tractament de retoc d'imatges, substituir una cara per un altra, i redactar una nova notícia.

SAIP 2001-02

Primera sessió

El fons documental sobre la televisió

Aprendre a arxivar i sistematitzar els documents recollits.

Un seguit de pautes i d'activitats per aprendre a classificar bé un material del qual en sigui fàcil la consulta i l'ús.

Llibre: "Projecte televisió: de casa a l'escola. Família i televisió".

Activitats globals.

Pàgines: 289-299

Videoanimació Observar com es realitzen efectes d'animació d'objectes utilitzant diferents tècniques Proposta de diverses animacions emprant materials diferents: figures planes, plastilina, pixel·lació, etc.

LLibre:" El vídeo: Estratégies i recursos didàctics".

Activitats sobre el vídeo com a mitjà d'expressió( Part 2)

Pàgines: 148-163