Formació en MAV en centres educatius
     
Enrera
Educació en comunicació audiovisual a primària
Imprimir
Pràctica EP5. Què cal saber del document La competència bàsica d'educació audiovisual
   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

Què és ?

 

El document formula un primer nivell de concreció d’allò que hauria de ser la competència bàsica d’educació audiovisual, entesa com una part que s’integra dins de la competència bàsica en tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest primer nivell es presenta els objectius mínims que ha d’assolir l'alumnat en acabar l’ensenyament obligatori.

 

On el podem trobar ?

 

Podeu consultar el document accedint a l’adreça http://www.xtec.net/audiovisuals/competencies/index.html
i la proposta de seqüenciació per cicles a l’adreça:
http://www.xtec.net/audiovisuals/competencies/proposta.html

  Quins són els objectius generals que defineix la Competència Bàsica?
 

Consultem la pàgina 4 del document i llegiu els objectius generals i comenteu-los en grup.

  Quins són els àmbits que defineixen la Competència Bàsica ?
 

Els objectius mínims a assolir s’han distribuït en tres àmbits o dimensions:

 
    • L’impacte historicosocial: aproximació al coneixement de l’evolució dels mitjans de comunicació audiovisual i la seva importància com a transmissors de valors.
    • Comunicació audiovisual: identificació dels components bàsics de la comunicació audiovisual: qui produeix el producte, quin és el procés de producció, diferents categories de mitjans, elements que constitueixen el llenguatge audiovisual, representació que fan els mitjans de la realitat i l’impacte que tenen els mitjans sobre el públic.
    • Alfabetització tecnològica: domini elemental de la tecnologia audiovisual de què disposen els centres.
  Intenteu relacionar cadascun dels objectius generals amb un d’aquests tres àmbits o dimensions.
 
OBJECTIUS
DIMENSIONS
1. Comprendre els missatges audiovisuals mitjançant l’adquisició de pautes d’anàlisi de les formes i dels continguts.  
 2. Ser capaç de triar, de manera conscient, entre la gran diversitat de missatges audiovisuals que rebran diàriament. Esdevenir espectadors actius i intel·ligents.  
 3. Conèixer els processos de construcció de la realitat mediatitzada i ser capaç de diferenciar la realitat de la seva representació mediàtica.  
 4. Conèixer els codis del llenguatge audiovisual i saber-los utilitzar en comunicacions senzilles.  
 5. Conèixer la dimensió socioeconòmica i els poders d’influència sociopolítics dels mitjans audiovisuals.  
 6. Saber valorar la dimensió estètica dels continguts audiovisuals  
 7. Utilitzar la tecnologia audiovisual com a mitjà d’expressió en les àrees d’aprenentatge.  
   
 
Amunt