|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Pràctica MS4. El dramatisme i les emocions a les notícies | ||||
![]() |
Anàlisi de com s’expliquen algunes noticies a la premsa, les revistes i la televisió. La majoria de notícies que apareixen als diferents mitjans de comunicació audiovisuals tenen com a factor comú important la utilització de la imatge amb diferents funcions, que poden anar des de la mera ubicació de la notícia en un lloc concret (la fotografia d'un paisatge on transcorren uns fets, un edifici...), fins a la repercussió emocional d'aquesta amb els seus protagonistes (cares d'alegria, dolor, patiment, situacions d'angoixa...). El text o el comentari d'una determinada notícia ens sol aportar dades més o menys objectives sobre què ha passat, com, on, quan i per què. Les imatges que s'hi relacionen no solen contribuir a contestar aquestes preguntes. Més aviat ens suggereixen, en major o menor grau de dramatisme, les circumstàncies emocionals en què els protagonistes han afrontat una determinada situació.
És evident, per exemple, que en veure altres persones que mostren els seus sentiments, les seves emocions o les conseqüències d'un fet en el seu propi cos, ens hi identifiquem i hi compartim aquests sentiments. Aquest fet és utilitzat pels mitjans per atraure amb més intensitat l'interès i l'atenció de l'espectador. Això és el que ens disposem a treballar en aquesta pràctica. |
|||
Desenvolupament de la pràctica | ||||
![]() |
(El Mundo, 12 de març de 2004) Són dues imatges que ens mostren dues realitats d'un mateix fet. Tot i que recordem els fets, ens donen sensacions diferents. No serà el mateix, per tant, utilitzar una imatge o l'altra. Intentem reflexionar i respondre'ns les qüestions següents:
Feu una posada en comú de les vostres opinions. Procureu traslladar aquesta anàlisi a altres temes que cregueu d'interès actual. |
|||
![]() |
||||