SNEE: Seminari de TIC per a les necessitats educatives especials

Sessió 2 - Gener de 2007

CONTINGUTS DE LA REVISTA DE GENER
  • El DVD materials de formació 2006 .
    Explicació dels aspectes nous o més interessants del DVD de formació del 2006.
  • Del Clic al JClic
    JClic és una nova versió del Clic que permet utilitzar-lo des de diferents sistemes operatius (Windows, Linux, ...) i automatitzar l’accés a qualsevol dels paquets d’activitats que es pengin al web. En aquest article expliquem com adaptar i penjar les activitats CLIC 3.0 a la nostra pàgina Web.

• WebQuest. Una estratègia de treball amb internet
    Dos membres de la Comunitat Catalana de WebQuest ens expliquen les característiques d'aquest recurs per a activitats d'investigació mitjançant treball cooperatiu via internet. S'aclareix l'estructura estàndard de les WebQuest que facilita tant la seva creació com la seva aplicació a l’aula.

• Materials dels Tallers 2005-2006:
    • Adaptació del material de lecto-escriptura L’Estel al JClic:
      Al taller, dirigit per un grup de professors/res de l’Escola Llevant de Badalona, que fa temps utilitza L’Estel (material per l'aprenentatge de la lectura de l'editorial Eumo, dissenyat específicament per alumnat amb NEE), es van preparar paquets d’activitats amb el JClic que, des de la mateixa perspectiva, treballessin a l’ordinador exercicis semblants.

• WebQuest: Aprèn amb el Barça:
      Des de la perspectiva de l’atenció a la diversitat i les nee, el recurs de les webquest presenta certes limitacions pel pes del llenguatge escrit. El plantejament d'aquest taller era elaborar una webquest on confluïssin diferents modalitats de llenguatge (escrit, gràfic, pictogràfic i sonor), adreçada a alumnes de cicle inicial d’educació primària i d’educació especial. A més, el tema escollit, el Futbol Club Barcelona, és força motivador per molts dels alumnes.

• SiMuove: programa d’acció-reacció a través de càmera web
    Simouve és un joc de causa efecte on s’ha simplificat fins al mínim els requeriments d’interacció. Els objectes de la pantalla s'animen quan els nostres moviments reals els toquen virtualment. Qualsevol moviment captat per la webcam pot tenir la seva conseqüència. A més, s'expliquen els paràmetres de configuració del programa.

• Activitats amb el SiMuove
    Presentació de diferents tipus d'activitats elaborades pel Simuove (Animacions, Endevina, Disfresses, Simetries) que donen idea de diverses opcions d'aquest prgrama d'acció-reacció.

• Novetats del FACIL v. 1.006
    Aquest generador automàtic d'activitats presenta en aquesta versió el recull de tot el treball de revisió del lèxic incorporat (revisió de dibuixos i sons erronis, ampliació de la biblioteca de sons, millora de la qualitat dels gràfics), que es va fer en un dels tallers de la jornada de creació de materials del 2005-2006. A més, incorpora nous exercicis pel Clic, Power Point i SEA, i noves plantilles pel joc de l'oca.