SNEE: Seminari de TIC per a les necessitats educatives especials

Sessió 4 - Maig de 2007

CONTINGUTS DE LA REVISTA DE MAIG
  • GrupFlex: Grups Paral·lels Flexibles
    GrupFlex és una proposta per facilitar l’organització de grups paral·lels flexibles a l'educació obligatòria a centres amb tres línies o grups de tutoria que vulguin organitzar aquest grups flexibles per a quatre assignatures.

• Activitats Clic sobre Cançons Populars
    Pilar Calvet i Civit i Rosa Maria Vilardell i Moyà, partir dels Videoclips Infantils , que es poden trobar a l’Edu 365, i a materials del SATI-DNEE 2003-2004, han elaborat una proposta d’activitats Clic encaminades a aprofundir en la comprensió del text de les cançons i a reforçar alguns conceptes. Va dirigida fonamentalment a l’alumnat d’educació infantil, nouvingut i amb necessitats educatives especials.

• Biblioteca de Contes
    Una experiència de col·laboració entre professionals de tres centres d’educació especial, coordinat per l’assessora LIC dels tres centres, Pilar Calvet, durant els cursos 2004 / 2005 / 2006, ha produït una sèrie de materials didàctics que utilitzen les presentacions com a eix central d’una sèrie d’activitats relacionades i que pretenen combinar l’atractiu de dos recursos especialment motivadors pels infants: els contes i el suport informàtic.

• Tinc un alumne sord a l'aula
    Presentació d'aquest portal, elaborat per en Carles Llombart i Elias, que és un magatzem de recursos que, a més de servir per a situar-se davant de tots els aspectes que acompanyen a la presència de la deficiència auditiva, serveix de guia de com donar una resposta educativa adequada a aquest alumnat.

• MIC: Actualització del Magatzem d’Icones Catalanes
    Presentació de la segona versió del MIC, que no és només una actualització de l'anterior, sinó que incorpora 640 noves paraules, noves categories i canvis tècnics (nous formats de fitxers gràfics, incloent format vectorial...).

• Del.icio.us i la Taula Catàleg de Programes: un "desa enllaços" deliciós
    Presentació de la web Del.icio.us, que ofereix de manera gratuïta la possibilitat de desar enllaços, a través de la incorporació pràctica de la Taula Catàleg de Programes per a l'EE al sistema de organització d'enllaços de Del.icio.us, que ofereix aventatges per filtrar les cerques d'informació.

• FACIL: Actualització de la versió 2
    En aquesta sessió del seminari es presenta l'actualització d'aquells aspectes del FACIL 2 que no funcionaven adequadament (aspectes detectats a la jornada tècnica del 2006-2007 dedicada a la versió 2 del FACIL) i, a més, s'incorporen dos nous models d'activitats educatives: Power Point Tria i Clic Classifica.

• Presentació dels Tallers de creació de materials 2006/07
    Presentació de les IX Jornada- Tallers Creació de materials DNEE del 28 de juny del 2007, que té com l'objectiu de crear materials específics que responguin a necessitats concretes d'uns alumnes que, a causa de les seves necessitats educatives especials, no utilitzen els materials estàndards.