Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge---
Enrera Tornar a la pràctica

Contes SPC

Autors dels Contes SPC: Òscar Mas i Joan Antonja (http://www.edu365.com/primaria/contes/contes_spc/)

La col·lecció

La col·lecció està formada per cinc contes originals:

• Carnaval al bosc
  • Conte de Nadal
  • El gegant de guix
  • El globus
  • La llegenda de Sant Jordi
Es presenten en dos formats informàtics diferents:
  • Contes en format PowerPoint
  • Contes en format Word

Contes en format PowerPoint

En dues versions:

• Contes de presentació: amb les imatges i la narració oral. Només cal prémer qualsevol tecla del teclat, ratolí o commutador per canviar de pàgina i progressar en la narració.
  • Contes SPC: que també inclouen una línia de text i icones SPC. Aquesta versió permet un treball individualitzat amb els adults.

Contes en format Word

Són documents Word que tenen diferents parts per imprimir:

• el conte de la classe, amb lectura de lletra majúscula de pal (que podeu canviar per Memima o Script) i símbols SPC;
  • les diapositives, una segona part per imprimir en un únic full de transparències que després podeu retallar i emmarcar, ja que les mides són les adequades;
  • una guia adreçada a mestres i pares on hi ha el conte en llenguatge gestual
Aquesta darrera part s'imprimeix per als mestres, amb qui els alumnes fan activitats compartides, i per als pares que decideixen intervenir d'una manera més activa en les tasques de treball que es proposen a l'escola.

Localització i instal·lació del programa

El conjunt de materials ocupa més de 30 Mg, però està disponible a les carpetes del Sinera 2000:

• Sinera\Prg_educ\especial\contespc\, els PowerPoint amb icones SPC.
  • Sinera\Prg_educ\especial\contespc\nospc, els PowerPoint sense icones SPC.
  • Sinera\Prg_educ\especial\contespc\word, els fitxers DOC.
Des del Sinera podeu fer una instal·lació selectiva del material en un ordinador aïllat o bé una instal·lació en xarxa.