Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---
Enrera Tornar a la pràctica

El portal edu365.com

Introducció

L'edu365.com és el portal educatiu del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, orientat i desenvolupat específicament per a l'alumnat i les seves famílies, que es basa en les infrastructures i serveis de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC).

El portal proporciona al professorat un conjunt de recursos i serveis que el poden ajudar en el desenvolupament de la tasca educativa.

Amb l'edu365.com es vol aconseguir:

• que els alumnes utilitzin Internet també com un recurs educatiu;
  • que puguin disposar d'unes mateixes eines de treball a casa, a l'escola i a qualsevol altre espai on treballin;
  • que disposin de continguts educatius de qualitat en català que els puguin ajudar a entendre millor el que estan estudiant;
  • que disposin d'un servei per fer preguntes en línea sobre temes escolars a un professor o professora.

Continguts

El portal presenta:

• un conjunt de serveis (correu electrònic, consultoria en línia per a qüestions curriculars, xat, informació i orientació educativa, espai a la xarxa...);
  • unes eines per al treball escolar a l’escriptori digital (diccionaris i enciclopèdies, mapes, traductor, editor en línia, calculadora...);
  • materials educatius en format multimèdia addients per a cada etapa escolar: mini unitats didàctiques (MUD), preguntes amb resposta, recursos en xarxa, jocs i diferents aplicacions interactives).

La major part del portal és d’accés lliure:

• Consulta a bases de dades (cercador de centres i estudis).
  • Ús de programes d’orientació.
  • Consulta de materials d’aprenentatge (MUD i altres).
  • Informacions i webs d’AMPA i d’alumnes, agenda...
  • Consultes d’orientació educativa.
  • Informació sobre el portal (info@correu.edu365).

Hi ha una part reservada per a usuaris registrats del portal:

• correu electrònic;
  • ús d’espais de treball i dels seus aplicatius;
  • ús de continguts específics (diccionaris i enciclopèdies, traductor...);
  • atenció curricular individualitzada i suport a l’aprenentatge.

Usuaris

Tots els serveis del portal són gratuïts. A més de la possibilitat de la consulta lliure d'informació, hi ha altres espais que demanen identificació per tal de garantir la seguretat i la identitat personal.

Per això, els usuaris disposen d'un identificador i d'una contrasenya per accedir a aquests espais (consultes a un equip de professors en línea, accés a enciclopèdies i materials educatius, correu electrònic, etc.).

Es pot formalitzar el registre al portal omplint i enviant el formulari de sol·licitud de l’adreça http://www.edu365.com/inscripcio/. (El professorat i els centres docents han d'utilitzar l'identificador XTEC per fer ús dels serveis del portal.)

Les MUD

Proporcionen informació sobre un tema d'estudi de les àrees curriculars de les etapes educatives de primària i ESO. Proposen activitats d’autoavaluació sobre la presentació feta a l’apartat informatiu i una o diverses pràctiques de treball relacionades amb el tema en estudi. Diversos elements multimèdia ajuden a entendre les explicacions i a dur a terme les activitats.