Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge del curs---

material del curs D71 Eines de presentació multimèdia
www.xtec.es/formacio/curstele/d71

Enrera Tornar a la pràctica

Pràctica 1

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure els elements d'una presentació i crear una diapositiva.

Contingut

Elements d'una presentació

El conjunt global d'una presentació es pot dividir en diverses parts:

• Les diapositives: són el conjunt d'elements que constitueix la presentació. Es creen i es modifiquen individualment. Per exemple, en una presentació sobre el tema de la nutrició, hi poden haver les diapositives Els nutrients i les seves funcions, Agrupació dels aliments, El valor nutritiu dels glúcids, etc.
  • L'esquema: és la guia que ens facilitarà l'organització i el desenvolupament del contingut d'una presentació. Pot ser el text de la xerrada, les notes recordatòries, la informació de suport... Mostra tots els textos dels temes, així com les diapositives.
  • Les notes: són elements d'una presentació que poden ajudar a l'orador a l'hora de confeccionar-ne la guia. Acostumen a ser notes aclaridores, ja que l'esquema ésl'element que fem servir com a guia de la presentació. Són còpies de les diapositives que podem imprimir per donar als assistents a la projecció. Poden ser d'una pàgina o reduïdes.
A l'hora de confeccionar una presentació, aquests elements s'han de tractar per separat.

Creació de diapositives

Així que entrem al programa, se’ns mostra una pantalla semblant a aquesta:

Pràctica 1. Creació d’una diapositiva de títol

1. Obriu l'opció Nuevo del menú Archivo.
  2. Escolliu l'opció Presentación en blanco dins del bloc General i trieu l'opció d'autodisseny Diapositiva de título.
  3. Escriviu com a títol La nutrició i l’alimentació
  4. Escriviu com a subtítol Ciències de la naturalesa
  5. Obriu l'opció Guardar del menú Archivo i deseu la diapositiva amb el nom ACTP01 com a presentació. A l’opció Comentarios de propiedades / Archivo entreu i modifiqueu el títol de la presentació des del bloc Resumen.
  6. Sortiu del programa.
  7. Entreu de nou al programa Microsoft PowerPoint.
  8. Recupereu el fitxer ACTP01.PPT a partir de la icona d’obrir fitxers. Observeu el comentari.
  9. Tanqueu el document.
  10. Recupereu el mateix fitxer des del darrer bloc del menú Archivo.

Desar una presentació

Una vegada feta la presentació, millor encara: durant el procés de creació, cal desar-la per tal d’evitar la pèrdua en cas de fallar el subministrament d’energia elèctrica. El menú Archivo us deixa escollir entre dues possibilitats: Guardar como… o Guardar  . La primera permet donar nom a una presentació i desar-la, mentre que la segona permet desar-la si ja té un nom i, en cas de no tenir-ne, entrar-ne un. La funció de desar es pot fer a través de la icona per desar o fer-ho des del teclat amb la combinació de les tecles CTRL + G.
Sempre que es desa una presentació per primera vegada o activant Guardar como és convenient omplir els apartats de l’opció Propiedades / Archivo.