![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Exercicis | ||||||||||||||||
Per tal de consolidar els coneixements adquirits durant el present mòdul, heu de fer els exercicis 1, 2 i 4. L'exercici 3 és optatiu. | |||||||||||||||||||||||||
Exercici 1: Aplicació d'un material i mapejat del mateix | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
Construïu una caixa de dimensions 8x0.3x3. Aquesta caixa representa una paret a la qual li haureu d'aplicar el material BROWN BUMPYBRICK de manera que estigui ben mapejada. | ||||||||||||||||||||||||
Tenint en compte que un totxo fa aproximadament 5 cm d'alçada, un bon mapejat de la paret implicarà tenir 60 fileres de totxos. | |||||||||||||||||||||||||
Una vegada aplicat el material, sense mapejar, si comptem les fileres de totxos veureu que no hi són les que hi hauria d'haver. En el nostre cas hi comptem 18 fileres. Veieu la Figura 1. | |||||||||||||||||||||||||
![]() Figura 1 |
|||||||||||||||||||||||||
Construïu una caixa de mesures 1x0.3x1 que us servirà de referència. El resultat d'aquesta acció la veieu a la Figura 2. | |||||||||||||||||||||||||
![]() Figura 2 |
|||||||||||||||||||||||||
Si on hi havia d'haver 60 fileres hi ha 18 vol dir que caldrà fer els totxos 3.3333 més petits perquè hi càpiguen tots. Així doncs quan mapegeu haureu de seleccionar Ajustar coordenadas/Ajustar mapa de bits i posar el número 3.3333 tal com indica la Figura 3. | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Quan representeu us sortirà el que indica la Figura 4. A l'esquerra veieu la caixa que servirà de referència. A la dreta, la paret a la qual se li ha aplicat el material i mapejat. Si compteu el nombre de fileres de totxos que s'han representat fins a arribar al nivell de la caixa de l'esquerra veureu que n'hi ha 20 que són els que correspondrien a 1 m. d'alçada. | |||||||||||||||||||||||||
![]() Figura 4 |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Deseu l'arxiu amb el nom identificador_m8_ex01.dwg. Cal que l'envieu al vostre tutor de la manera habitual. | ||||||||||||||||||||||||
Exercici 2: Il·luminació d'una escena | |||||||||||||||||||||||||
Es tracta de fer la il·luminació de l'escena que es presenta fent servir llums puntuals i l'ambiental. Veieu la Figura 5. | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
Deseu l'arxiu m8_ex02.zip. Descomprimiu-lo i obriu el dibuix m8_ex02.dwg. | ||||||||||||||||||||||||
Es tracta d'un dibuix com el que veieu a la Figura 5. Es tracta que aconseguiu una il·luminació semblant a la de la Figura 5. En el cas concret d'aquesta figura s'han usat dos omnis, el principal és el que projecta ombres i el segon és de farciment, sense ombres. | |||||||||||||||||||||||||
![]() Figura 5 |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Deseu l'arxiu amb el nom identificador_m8_ex02.dwg. Cal que l'envieu al vostre tutor de la manera habitual. | ||||||||||||||||||||||||
Exercici 3: Taulell d'escacs amb mirall (optatiu) | |||||||||||||||||||||||||
Es tracta de fer la modelització del taulell d'escacs que veieu a la Figura 6. | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
Deseu l'arxiu m8_ex03.zip. Descomprimiu-lo i obriu el dibuix m8_ex03.dwg. Es tracta d'un dibuix com el que veieu a la Figura 6. | ||||||||||||||||||||||||
![]() |
Deseu l'arxiu quadres.zip. Descomprimiu-lo i trobareu l'arxiu quadres.jpg que usareu per crear el material que aplicareu al taulell d'escacs. | ||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Consta dels següents objectes: | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
El fons de pantalla serà el color negre. | |||||||||||||||||||||||||
El resultat final de la representació ha de semblar-se a la que veieu a la Figura 7. | |||||||||||||||||||||||||
![]() Figura 7 |
|||||||||||||||||||||||||
Detall del taulell i la copa: | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
![]() Figura 8 |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Podeu comprovar en aquesta figura com a la copa es reflecteixen els quadres del taulell i que el taulell és capaç de reflectir la copa, així com el que aquesta reflecteix. | ||||||||||||||||||||||||
Detall del reflex del mirall: | |||||||||||||||||||||||||
Per al material del mirall us podeu basar en el que heu usat a la pràctica 4 d'aquest mateix mòdul 8. | |||||||||||||||||||||||||
![]() Figura 9 |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Podeu comprovar com el mirall és capaç de reflectir els objectes que té al davant així com els reflexos d'aquests. | ||||||||||||||||||||||||
![]() |
Deseu l'arxiu amb el nom identificador_m8_ex03.dwg. | ||||||||||||||||||||||||
Exercici 4: Escena exterior | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
Deseu l'arxiu m8_ex04.zip. En descomprimir-lo trobareu un dibuix m8_ex04.dwg i un arxiu d'imatge gespa.jpg. Obriu el dibuix. es tracta d'un dibuix com el que veieu a la Figura 10. | ||||||||||||||||||||||||
![]() Figura 10 |
|||||||||||||||||||||||||
De la maqueta 3D que s'adjunta cal fer les següents operacions: | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Els materials que usareu per a l'escena seran: | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Deseu l'arxiu amb el nom identificador_m8_ex04.dwg. Cal que l'envieu, així com les dues imatges BMP, al vostre tutor de la manera habitual. | ||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||