Enrera
Mòdul 8
Dibuix tècnic amb l'AutoCAD
  Exercicis
   
 
 
  Per tal de consolidar els coneixements adquirits durant el present mòdul, heu de fer els exercicis 1, 2 i 4. L'exercici 3 és optatiu.
   
  Exercici 1: Aplicació d'un material i mapejat del mateix
   
Pràctica Construïu una caixa de dimensions 8x0.3x3. Aquesta caixa representa una paret a la qual li haureu d'aplicar el material BROWN BUMPYBRICK de manera que estigui ben mapejada.
   
  Tenint en compte que un totxo fa aproximadament 5 cm d'alçada, un bon mapejat de la paret implicarà tenir 60 fileres de totxos.
   
  Una vegada aplicat el material, sense mapejar, si comptem les fileres de totxos veureu que no hi són les que hi hauria d'haver. En el nostre cas hi comptem 18 fileres. Veieu la Figura 1.
   
 
Imatge
Figura 1
   
  Construïu una caixa de mesures 1x0.3x1 que us servirà de referència. El resultat d'aquesta acció la veieu a la Figura 2.
   
 
Imatge
Figura 2
   
  Si on hi havia d'haver 60 fileres hi ha 18 vol dir que caldrà fer els totxos 3.3333 més petits perquè hi càpiguen tots. Així doncs quan mapegeu haureu de seleccionar Ajustar coordenadas/Ajustar mapa de bits i posar el número 3.3333 tal com indica la Figura 3.
   
 

Imatge
Figura 3

   
  Quan representeu us sortirà el que indica la Figura 4. A l'esquerra veieu la caixa que servirà de referència. A la dreta, la paret a la qual se li ha aplicat el material i mapejat. Si compteu el nombre de fileres de totxos que s'han representat fins a arribar al nivell de la caixa de l'esquerra veureu que n'hi ha 20 que són els que correspondrien a 1 m. d'alçada.
   
 
Imatge
Figura 4
   
Pràctica Deseu l'arxiu amb el nom identificador_m8_ex01.dwg. Cal que l'envieu al vostre tutor de la manera habitual.
   
  Exercici 2: Il·luminació d'una escena
   
  Es tracta de fer la il·luminació de l'escena que es presenta fent servir llums puntuals i l'ambiental. Veieu la Figura 5.
   
Pràctica Deseu l'arxiu m8_ex02.zip. Descomprimiu-lo i obriu el dibuix m8_ex02.dwg.
   
  Es tracta d'un dibuix com el que veieu a la Figura 5. Es tracta que aconseguiu una il·luminació semblant a la de la Figura 5. En el cas concret d'aquesta figura s'han usat dos omnis, el principal és el que projecta ombres i el segon és de farciment, sense ombres.
 
Imatge
Figura 5
   
Pràctica Deseu l'arxiu amb el nom identificador_m8_ex02.dwg. Cal que l'envieu al vostre tutor de la manera habitual.
   
Exercici 3: Taulell d'escacs amb mirall (optatiu)
   
  Es tracta de fer la modelització del taulell d'escacs que veieu a la Figura 6.
   
Pràctica Deseu l'arxiu m8_ex03.zip. Descomprimiu-lo i obriu el dibuix m8_ex03.dwg. Es tracta d'un dibuix com el que veieu a la Figura 6.
   
Pràctica Deseu l'arxiu quadres.zip. Descomprimiu-lo i trobareu l'arxiu quadres.jpg que usareu per crear el material que aplicareu al taulell d'escacs.
   
   
 

Imatge
Figura 6

 
  Consta dels següents objectes:
   
 
NOM OBJECTE MATERIAL
A Taula WOOD INLAY - A
B Mirall MIRALL
C Marc escacs WOOD - MED ASH
D Taulell escacs QUADRES
E Copa COPPER
P1 Llum principal Puntual
P2 Llum secundària Puntual
   
  El fons de pantalla serà el color negre.
   
  El resultat final de la representació ha de semblar-se a la que veieu a la Figura 7.
   
 
Imatge
Figura 7
   
  Detall del taulell i la copa:
 
  • Fixeu-vos que tant la copa com el taulell d'escacs tenen actiu l'atribut Reflexión/Simetría.
  • Heu de crear un material que anomenareu quadres amb la imatge quadres.jpg que heu descarregat abans.
  • Cal fer un mapejat perquè la imatge quadres.jpg subministrada s'adapti al que veieu a la Figura 8.
 
Imatge
Figura 8
   
Pràctica Podeu comprovar en aquesta figura com a la copa es reflecteixen els quadres del taulell i que el taulell és capaç de reflectir la copa, així com el que aquesta reflecteix.
   
  Detall del reflex del mirall:
  Per al material del mirall us podeu basar en el que heu usat a la pràctica 4 d'aquest mateix mòdul 8.
   
 
Imatge
Figura 9
   
Pràctica Podeu comprovar com el mirall és capaç de reflectir els objectes que té al davant així com els reflexos d'aquests.
   
Pràctica Deseu l'arxiu amb el nom identificador_m8_ex03.dwg.
   
  Exercici 4: Escena exterior
   
Pràctica Deseu l'arxiu m8_ex04.zip. En descomprimir-lo trobareu un dibuix m8_ex04.dwg i un arxiu d'imatge gespa.jpg. Obriu el dibuix. es tracta d'un dibuix com el que veieu a la Figura 10.
   
 

Imatge
Figura 10
   
  De la maqueta 3D que s'adjunta cal fer les següents operacions:
   
 
  1. Creeu dues escenes, una per davant i una altra pel darrera.
  2. Poseu una imatge de fons (1), la que cregueu més adient.
  3. Poseu a cada escena les llums que cregueu necessàries de manera que hi hagi una principal i les secundàries que s'estimin oportunes. Ambdues escenes han d'estar perfectament il·luminades.
  4. Cal que el conjunt incorpori els elements paisatgístics (6) i (7).
  5. Els materials que cal usar són els que s'indiquen a la taula de més avall. Cal que estiguin ben mapejats.
  6. Cal crear un nou material anomenat VERD_TR que serà un verd transparent. Aquest material l'heu d'incorporar en una nova biblioteca que salvareu amb el nom M8EXE.
  7. Per al terra (8) haureu de crear un material GESPA que incorpori la imatge gespa.jpg que us heu descarregat de l'arxiu ZIP.
  8. Guardeu una imatge BMP de cada escena amb resolució de 640x480.
  Els materials que usareu per a l'escena seran:
   
 
NOM
MATERIAL
1
Fons lliure
2
Brown bumpybrick
3
Verd_Transp
4
Concrete_Tile
5
Wood Teak
6
Element paisatgístic
7
Element paisatgístic
8
Gespa
   
Pràctica Deseu l'arxiu amb el nom identificador_m8_ex04.dwg. Cal que l'envieu, així com les dues imatges BMP, al vostre tutor de la manera habitual.
   
   
 
Amunt