Discapacitat visual i TIC
  Ajut

Cuentos CIDAT: "La Bella Durmiente"

a) Introducció

- Autor/Fabricant: Code Factory, ONCE-CIDAT
- Pàgina Web: http://cidat.once.es - ftp://ftp.once.es/pub/utt/tiflosoftware/06_Juegos _Cuentos/

- A l'entorn de treball: Windows 95-98-2000-Em-NT-XP
- Equipament tècnic recomanat: Pentium 166 MHz - 32 Mb de RAM. Targeta de so. Unitat CD-ROM
- Software: No requereix instal·lació. Versió en espanyol i en anglès. Dos nivells de dificultat

b) Destinataris:

- Edats o nivell educatiu: De 6 a 10 anys. Nivell A: de 6 a 7 anys. Nivell B: de 8 a 10 anys
- Discapacitat visual: Ceguesa total. Resta visual
- Modalitat perceptiva que ofereix: Auditiva

c) Dades pedagògiques del programa/dispositiu:

- Objectius, finalitat del programa/dispositiu: Aprendre i consolidar coneixements d'una manera lúdica i divertida. Potència les àrees de matemàtiques, llenguatge i coneixement del mitjà.

- Aspectes que treballa: Reconèixer i aprendre les capitals dels països. Identificar l'idioma que es parla en cada país. Aparellar operacions i resultats. Distingir entre el passat, present, futur i infinitiu dels verbs. Resoldre operacions. Desenvolupar l'orientació espacial. Elaborar estratègies de joc. Reforçar l'ortografia.

- Metodologia: D'una banda, l'usuari escoltarà la narració del conte. D'altra banda, haurà de superar una sèrie d'activitats a través del teclat. Finalment, obtindrà una puntuació.

- Descripció: Aquest conte és el setè de la col·lecció de jocs educatius lúdic didàctics "Diverteix-te i Aprèn amb…". Es correspon amb el clàssic de "La Bella Dorment".

- Valoració funcional del programa o dispositiu:
Programa adaptat amb veu. Fàcil maneig. Aprendre jugant

Atenció ! El Centre de Recursos Educatius ONCE Catalunya disposa d'aquest programa. Si el mestre de l'aula i el mestre itinerant de l'ONCE creuen que pot ser útil per a l'educació de l'alumne es pot deixar en préstec.