Discapacitat visual i TIC
  Ajut

Cuentos CIDAT: "El Gato con Botas"

a) Introducció;

- Nom del programa o dispositiu: Joc educatiu " El Gat amb Botes"
- Autor/Fabricant: Code Factory, ONCE-CIDAT

- A l'entorn de treball: Windows 95-98-2000-Em-NT-XP
- Equipament tècnic recomanat: Pentium 166 Mhz - 32 Mb de RAM. Targeta de so. Unitat CD-ROM
- Software: No requereix instal·lació. Versió en espanyol i en anglès. Dos nivells de dificultat

b) Destinataris:

- Edats o nivell educatiu: De 6 a 10 anys. Nivell A: de 6 a 7 anys. Nivell B: de 8 a 10 anys
- Discapacitat visual: Ceguesa total i resta visual
- Modalitat perceptiva que ofereix: Auditiva

c) Dades pedagògics del programa/dispositiu:

- Objectius, finalitat del programa/dispositiu:
Aprendre i consolidar coneixements d'una manera lúdica i divertida. Potència les àrees de Mecanografia, llenguatge i coneixement del mitjà.

- Aspectes que treballa: Conèixer la posició de les tecles del teclat. Adquirir soltesa amb el maneig del teclat. Distingir als animals mitjançant el seu so. Aprendre el nom que rep el so que emeten els animals. Potenciar la memòria auditiva. Diferenciar els objectes mitjançant el seu so. Ordenar lletres desordenades formant una paraula. Reforçar la ortografia.

- Metodologia: D'una banda, l'usuari escoltarà la narració del conte. D'altra banda, haurà de superar una sèrie d'activitats a través del teclat. Finalment, obtindrà una puntuació.

- Descripció: Aquest conte és el sisè de la col·lecció de jocs educatius lúdic didàctics "Diverteix-te i Aprèn amb…". Es correspon amb el clàssic de "El gat amb Botes".

- Valoració funcional del programa o dispositiu: Programa adaptat amb veu. Fàcil maneig. Aprendre jugant.

Atenció !

El Centre de Recursos Educatius ONCE Catalunya disposa d'aquest programa. Si el mestre de l'aula i el mestre itinerant de l'ONCE creuen que pot ser útil per a l'educació de l'alumne es pot deixar en préstec.