Enrera
Mòdul 4
Discapacitat visual i TIC
  Ajut
   
 
 
  Cuentos CIDAT: "Pinocho"
   
  a) Introducció;
 


- Nom del programa o dispositiu: Joc educatiu "Pinotxo"
- Autor/Fabricant: Code Factory, ONCE-CIDAT

- A l'entorn de treball: Windows 95-98-2000-Em-NT-XP
- Equipament tècnic recomanat: Pentium 166 Mhz - 32 Mb de RAM. Targeta de so. Unitat CD-ROM
- Software: No requereix instal·lació. Versió en espanyol i en anglès. Dos nivells de dificultat

b) Destinataris:

- Edats o nivell educatiu: De 6 a 10 anys. Nivell A: de 6 a 7 anys. Nivell B: de 8 a 10 anys
- Discapacitat visual: Ceguesa total i resta visual
- Modalitat perceptiva que ofereix: Auditiva


c) Dades pedagògiques del programa/dispositiu:

- Objectius, finalitat del programa/dispositiu: Aprendre i consolidar coneixements d'una manera lúdica i divertida. Potència les àrees de matemàtiques i coneixement del mitjà.


- Aspectes que treballa: Calcular mentalment multiplicacions que tenen com a resultat el doble o el triple d'un número. Fer càlculs mentals sobre divisions que tenen com a resultat la meitat o el terç d'un número. Distingir i reconèixer les formes dels objectes entre rectangles, triangles i cercles. Discriminar els objectes amb forma cilíndrica. Classificar a els animals entre vertebrats i invertebrats. Agrupar als animals en mamífers, aus, rèptils i amfibis. Reconèixer sons i desenvolupar la capacitat de reacció. Identificar els objectes que no pertanyen al mar, i que contaminen la fauna.


- Metodologia: D'una banda, l'usuari escoltarà la narració del conte. D'altra banda, haurà de superar una sèrie d'activitats a través del teclat. Finalment, obtindrà una puntuació.
- Descripció: Aquest conte és el desè de la col·lecció de jocs educatius lúdic didàctics "Diverteix-te i Aprèn amb…". Es correspon amb el clàssic "Pinotxo".


- Valoració funcional del programa o dispositiu: Programa adaptat amb veu. Fàcil maneig. Aprendre jugant.:

   
   
 
Amunt