| Mòdul
  7
 | 
Fonaments de
  Programació. Llenguatge C/C++ | 
| Pràctica  | 
| Pràctica
  d'ampliació  | 
| 
Manipulació de temps. L'estructura tm de la llibreria
estàndard
 En aquesta pràctica aprendrem a fer servir una estructura ja definida a la llibreria estàndard C/C++, coneixerem una funció que torna un punter a una estructura i aprendrem a referenciar valors apuntats per punters a estructures. 
  | 
|||||||
| 
 | 
 Desenvolupament de la pràctica Creeu un nou arxiu del tipus C anomenat m7p04.c i escriviu el següent codi: 
 
 Explicació del programa En aquest programa es declara una variable punter a una estructura tm. L'estructura tm està definida a l'arxiu de capçalera time.h de la forma que es mostra a continuació. Si recupereu aquest arxiu i busqueu la definició de l'estructura trobareu aquest codi: 
 Aquesta estructura té 9 camps, tots ells enters. Els comentaris del codi, encara que estan en anglès, són suficientment aclaridors. Només comentar que els mesos de l'any comencen en 0 (gener), i acaben en 11 (desembre), i els dies de la setmana comencen en 0 (diumenge) i acaben en 6 (dissabte). Comentarem també que: 
 En aquest programa, la funció time() es fa servir de forma diferent al programa anterior. La sentència: 
 fa que a la variable temps s'emmagatzemi el nombre de segons des de les 00:00:00 de l'1 de gener de 1970. Aquesta línia seria equivalent que: 
 La funció ctime() de la sentència: 
 
 té com argument un punter a una variable long que conté un nombre de segons i torna una cadena de caràcters amb la data i l'hora. La funció localtime() de la sentència: 
 
 té com argument una variable long que conté un nombre de segons i torna un punter a una estructura tm. Els diferents camps de la variable estructura apuntat pel punter st es referencia amb l'operador fletxa (->). 
  |