Mòdul

4. Serveis educatius
  1. L'atenció a la diversitat

2. Tipologies de NEE i informacions específiques

Aquestes pàgines de la XTEC ens presenten un recull d'adreces, informacions, contactes i altres materials entorn a les discapacitats

Altres pàgines generals, informacions, recursos i materials

• Directori Google discapacitat
    Directori del cercador Google amb una classificació de pàgines webs.

• NEEDirectorio
    El NEED (Directori de Necessitats Educatives Especials) és un portal que dóna accés a més de 300 recursos i pàgines web relacionades amb l'Educació Especial i les Necessitats Educatives Especials, agrupades en 26 blocs temàtics.
    Al directori trobem hipervincles sobre patologies concretes, centres especials, necessitats educatives, noves tecnologies, etc.

• Informes NICHY sobre discapacitats
    Serveis en castellà de l'Office of Special Education Programs del Departament d'Educación dels Estats Units.

• NIMH, National Institute of Mental Health (en castellà)
    "Instituto Nacional de la Salud Mental" USA. Informacions trastorns mentals.

• Fundación Sidar - Acceso Universal
    Pàgina d'informació pràctica sobre les utilitats per facilitar l'accessibilitat dels continguts Web. Perquè la Societat de l'Informació sigui accessible i inclusiva.

• Eines i recursos informàtics per treballar l'orientació escolar i/o professional de l'alumnat amb NEE LLicència d'estudis de Joan Fernandez Martínez. Aquest treball és un portal web que conté al voltant de 275 pàgines amb un ofici cadascuna. D’aquestes 275, unes 100 tenen una detallada informació de l’ofici. També hi ha fotografies o dibuixos que il·lustren determinats moments de la feina.
  • European Agency for Development in Special Needs Education
    Des d'aquesta web de l'Agència podreu baixar-vos informació sobre les persones amb NEE. És interessant les "EuroNews", que són unes publicacions periòdiques gratuïtes que es troben traduïdes a diferents idiomes. La informació que hi trobareu té a veure amb amb els diferents sistemes educatius de la Unió Europea, la financiació, la identificació de les NEE, la formació del professorat en NEE, el desenvolupament de l'escola inclusiva, els identificadors de qualitat de l'educació de les NEE, etc.

Informacions específiques

3. Ajuts técnics, recursos i materials

• Els sistemes alternatius i augmentatius de la comunicació (SACC)
    Els destinataris dels sistemes alternatius i augmentatius de la comunicació (SAAC) són persones amb greus problemes de comunicació, de llenguatge o de parla, causats per una discapacitat motora o altres trastorns de desenvolupament com poden ser el retard mental, l’autisme o els dèficits específics del llenguatge. També són útils per a persones que per un accident o malaltia tenen problemes de comunicació, llenguatge o parla.

• SAAC. Ajuts tècnics per a la comunicació
    Els ajuts tècnics són els que utilitza l'UTAC (Unitat de Tècniques Augmentatives de Comunicació) en les seves activitats.

• Materials per a la estimulació sensorial
    Na Isabel Tapia Martín de l'Equip d'Atenció a nens deficients visuals amb altres trastorns del CREC "Joan Amades" de Barcelona presenta un recull de propostes per la estimulació de l'alumnat amb plurideficiencia.

• Guies d'accessibilitat de Microsof
    Informacions i utilitats per millora l'accessibilitat i personalitzar els productes de Microsoft. Guies per discapacitats.
  • Projecte Fressa
    El projecte Fressa es fruit del treball personal d'en Jordi Lagares que a partir dels seus interessos per la programació i l'estudi del só, i en col·laboració amb diferents centres educatius, ha desenvolupat un conjunt de programes gratuïts de gran interès per l'alumnat amb nee.
  • CEAPAT
    Centro tecnològic depenent de l'MSERSO. Catàleg d'ajudes tècniques.

4. Serveis educatius

• Aules Hospitalàries
    L'escola hospitalària: una escola amb diferència
    La tasca educativa en una escola d'àmbit hospitalari és ben singular: la diversitat és la nota constant tant pel que fa a l'edat, curs escolar, segons l'escola de procedència, les situacions socials, econòmiques i familiars…
    La utilització de les TIC en el context hospitalari permet un treball agradable, motivador i personalitzat.

El treball cooperatiu a les Escoles Hospitalàries
    Seminari virtual on s’assajan estratègies de treball cooperatiu entre els professionals de les aules hospitalàries.

Vine'm a veure: Projecte educatiu per a nens i nenes amb malalties de llarga durada
    LLicència d'estudis d'Agnès Vila Catalán. La idea central del projecte ha estat elaborar i experimentar un programa d'atenció educativa i psicosocial centrat en la problemàtica específica dels nens i nenes en tractament oncològic per a, posteriorment, poder extrapolar l'experiència a tots els infants amb malalties de llarga durada.