Mòdul

Recursos generals àrea del coneixement del medi, XTEC - Escola oberta i EDU365

Educació infantil
Ciències de la naturalesa
Recursos i materials per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències de la naturalesa.
Hi ha els següents apartats:

Més recursos
ciències naturalesa
Ciències socials
Ciències socials: http://www.xtec.net/recursos/socials/index.htm
Recursos i materials per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials.
Hi ha els següents apartats:

Més recursos
àrea de socials
  Recursos específics àrea del coneixement del medi

Materials Apropiat des del cicle ... Àmbit
Tots Naturals
Inf. i Pri, Socials, Llengua
Primària Naturals
Primària Socials

Recursos específics en l'àmbit dels MAV

• Experiències MAV en l'àmbit català.
  • També referències als Seminaris d'Audiovisuals (SAIP), experiències de centres educatius de les comarques de Girona, de les comarques de Ponent i de Tarragona.

Web de referència: http://www.xtec.net/audiovisuals/pagines/experiencies.html

• Propostes per treballar l'educació en comunicació audiovisual a l'aula

En aquest espai WEB trobareu un recull de 421 propostes per treballar l’educació en comunicació audiovisual a l’aula. Aquestes propostes us seran de gran utilitat per aconseguir que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques en Tecnologies de la Informació i Comunicació - Educació Audiovisual.

Hi trobareu tres tipus de propostes:

Activitats. Són propostes didàctiques per posar en pràctica a l’aula, extretes dels materials elaborats pels Seminaris d’Audiovisuals i també dels llibres que formen la col.lecció “Els Audiovisuals a l’aula”.

Experiències. Es tracta d’experiències d’integració de l’Educació Audiovisual a l’aula, dutes a terme per diferents centres educatius de Catalunya.

Vídeos. Hi trobareu vídeos elaborats pel Servei del Mitjans Audiovisuals que mostren el treball que duen a terme alguns centres educatius en Educació Audiovisual. Aquests vídeos formen part de les col·leccions “Mira què fem!” “Ara Sortim!” i “Els Audiovisuals a l’aula”.

L'accés a cadascuna de les propostes de treball es fa a partir d’una fitxa de presentació. Aquesta fitxa conté informació rellevant i sistematitzada en relació a les competències bàsiques TIC-EA que s'hi treballen, del nivell o nivells educatius en el qual s'emmarca, i de l'àrea o àrees de coneixement dels continguts que s'hi interrelacionen.

La classificació i organització d’aquestes propostes és fruit del treball dut a terme pel Grup format per: Magda Blanes, Mercè Cambra, Pep Cullell, Anna Mackay, Aurora Maquinay, Carme Ribes, Albert Perafita i Dolça Vert.

La classificació i ordenació del material videogràfic és fruit del treball realitzat per Carme Ribes en la seva Llicència d’ estudis, concedida pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya durant el curs 2003-2004: "Aprendre amb els mitjans audiovisuals. Els mitjans audiovisuals com a eina vehicular d'aprenentatge a primària"

Web de referència: http://www.xtec.net/audiovisuals/propostes/index.htm