Mòdul

Visual i plàstica

Més recursos
programes gràfics

Recursos específics gràfics i de llenguatge visual

Materials Apropiat des del cicle ...
Infantil

Recursos específics en l'àmbit dels MAV

• Experiències MAV en l'àmbit català.

També referències als Seminaris d'Audiovisuals (SAIP), experiències de centres educatius de les comarques de Girona, de les comarques de Ponent i de Tarragona.

Web de referència: http://www.xtec.net/audiovisuals/pagines/experiencies.html

• Propostes per treballar l'educació en comunicació audiovisual a l'aula

En aquest espai WEB trobareu un recull de 421 propostes per treballar l’educació en comunicació audiovisual a l’aula. Aquestes propostes us seran de gran utilitat per aconseguir que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques en Tecnologies de la Informació i Comunicació - Educació Audiovisual.

Hi trobareu tres tipus de propostes:

Activitats. Són propostes didàctiques per posar en pràctica a l’aula, extretes dels materials elaborats pels Seminaris d’Audiovisuals i també dels llibres que formen la col.lecció “Els Audiovisuals a l’aula”.

Experiències. Es tracta d’experiències d’integració de l’Educació Audiovisual a l’aula, dutes a terme per diferents centres educatius de Catalunya.

Vídeos. Hi trobareu vídeos elaborats pel Servei del Mitjans Audiovisuals que mostren el treball que duen a terme alguns centres educatius en Educació Audiovisual. Aquests vídeos formen part de les col.leccions “Mira què fem!” “Ara Sortim!” i “Els Audiovisuals a l’aula”.

L'accés a cadascuna de les propostes de treball es fa a partir d’una fitxa de presentació. Aquesta fitxa conté informació rellevant i sistematitzada en relació a les competències bàsiques TIC-EA que s'hi treballen, del nivell o nivells educatius en el qual s'emmarca, i de l'àrea o àrees de coneixement dels continguts que s'hi interrelacionen.

La classificació i organització d’aquestes propostes és fruit del treball dut a terme pel Grup format per: Magda Blanes, Mercè Cambra, Pep Cullell, Anna Mackay, Aurora Maquinay, Carme Ribes, Albert Perafita i Dolça Vert.

La classificació i ordenació del material videogràfic és fruit del treball dut a terme per Carme Ribes en la seva Llicència d’estudis, concedida pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya durant el curs 2003-2004: "Aprendre amb els mitjans audiovisuals. Els mitjans audiovisuals com a eina vehicular d'aprenentatge a primària"

Web de referència: http://www.xtec.net/audiovisuals/propostes/index.htm