Enrera
Mòdul  
Les competències bàsiques i les TIC   
 
  Progressivament l’alumnat ha de desenvolupar les capacitats de:
   
 
Dimensió
Educació Infantil
Cicle Inicial

A

Impacte històrico-social

1.
Comprendre l’impacte ètic, cultural i social relacionat amb les TIC.
2.
Valorar els beneficis personals i socials de les TIC.
3.
Ésser conscients de les implicacions dels usos de les TIC en diferents situacions, per exemple a l’aula i a casa.
4.
Apreciar la necessitat d’usos responsables de les TIC i la necessitat de protegir la informació de possibles mals usos, tant a nivell individual com col·lectiu.

B

Alfabetització Tecnològica

   
1.
Usar el ratolí per assenyalar i fer clic.
2.

Iniciar/Tancar l’ordinador.

3.

Usar el teclat/tauleta sensible.

4.
Imprimir fent clic a la icona d’imprimir.
   
1.
Usar els components bàsics de l’entorn gràfic de l’ordinador.
2.
Obrir i tancar una aplicació, crear un nou document.
3.
Desar i recuperar un document, amb ajut del professor/a.

C

Instruments
de treball intel·lectual

   
1.

Prendre consciència de la possibilitat d’obtenir informació a través de mitjans electrònics

   
1.
Accedir a informació que es trobi en suport CD-ROM.
2.
Accedir a pàgines web prèviament seleccionades
(opció Preferits).
   
2.
Col·leccionar, classificar, ordenar i seriar diferents tipus d’objectes.
   
3.
Col·leccionar, classificar, ordenar i seriar diferents tipus d’objectes.
   
3.
Confeccionar una imatge utilitzant un programari de dibuix senzill.
4.
Explicar el procés de treball amb l’ordinador i indicar les eines utilitzades.
   
4.
Crear, accedir i editar una o més frases amb un processador de text senzill.
5.
Imprimir documents.
6. Utilitzar programari gràfic senzill.

D

Eina de
comunicació

   
1.
Realitzar comparacions simples entre el telèfon i el correu.
   
1.
Establir una comunicació senzilla entre dues persones, per exemple: enviar-se un missatge.

E

Control i modelització

   
1.
Seguir instruccions.
   
1.
Usar jocs senzills de simulació o d’aventura.