![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Molt lluny ens queden ja a alguns les cintes VHS. Sobretot a aquells que ja porteu temps movent-vos entre formats multimèdia. Desitjosos de donar resposta a tothom que, com nosaltres, vibrem amb el llenguatge de la imatge i participem amb les noves troballes dels nostres alumnes, intentarem apropar una mica més el clip d'imatge i la seva nomenclatura, cada cop innovadora, a la feina que podem desenvolupar cada dia a les aules, amb noves i constants innovacions aplicades al currículum. No pot negar-se que existeix un primer component tècnic que cal conèixer i dominar, per tal que, amb posterioritat, puguin desenvolpuar-se propostes didàctiques escaients a l'aula. És per això que us trobeu davant un curs que s'ha classificat d'entrada de nivell alt, si bé, plana a plana, pràctica a pràctica, anireu descobrint que el multimèdia és fàcil si se l'estima, que aquesta afirmació podria ben bé no ser absolutament correcta i que noves paraules i tècniques sempre tindran gran relació amb les dues grans preguntes amb les quals sempre ens enfrontem en l'entorn de l'ensenyament: 1.- Quins objectius didàctics em calen desenvolpuar ? 2.- De quins recursos he de disposar ? Intentar creure que continua essent vàlid allò que desenvolupàvem fa 5 ó7 anys en el món de l' imatge pot representar un pas enrere en un món que espeny cada cop més fort, on a casa, el mòbil i el dvd són ja aparells classificats com a mobiliari urbà, com el pc o la xarxa, i on cal saber donar respostes vàlides des del centre educatiu a demandes concretes. Iniciarem el camí, no sense recordar la tecnificació que sempre ha de saber respondre a la demanda educativa, i que possiblement, al principi, pot ser un impediment. Desenvoluparem aquestes pràctiques, no per la tecnologia en sí mateixa, sinó per veure més enllà del bosc, esperant que la primera branca no enterboleixi la visió més enllà. Si en finalitzar els quatre mòduls sentiu encara la necessitat imperiosa d'anar més enllà en les exposicions; si creieu, com nosaltres, que la demanda encara pot ser més gran i que no són més que quatre mòduls introductoris en una voràgine constant de revolució en el món de la imatge, teniu un ferm compromís de continuïtat per la nostra banda. Els objectius del curs són:
|
|||||||||||||||
Format |
|||||||||||||||
Per a seguir aquest curs podeu optar entre:
|
|||||||||||||||
Estructura |
|||||||||||||||
La durada del curs és de 36 hores, distribuïdes en 6 hores per als 4 mòduls i 12 hores per a la realització del projecte. Els mòduls són:
|
|||||||||||||||
Per realitzar aquest curs es requereixen uns coneixements
i destreses mitjans en el domini de l'entorn Windows. És a dir,
convé estar familiaritzat amb operacions com crear carpetes, copiar
fitxers, retallar i enganxar, instal·lar programes, navegar per
internet, enviar correu electrònic... Així mateix es donen
per sabuts i realitzats els continguts tècnics i didàctics
del curs DV31 de la SGTI per dominar amb soltesa la creació i captura
de vídeo amb Studio 8.
|
|||||||||||||||
Requeriments
tècnics |
|||||||||||||||
Els materials
d'aquest curs s'han dissenyat per treballar amb un PC, preferiblement
amb processador Pentium IV, si bé un Pentium III encara podria
ser útil. Poden ser visualitzats amb els navegadors Netscape i
Internet Explorer (versió 4 i superiors) amb les opcions Javascript
i Cookies activades (eines disponibles al CD-ROM Materials de
Formació). |
|||||||||||||||
Programari de treball | |||||||||||||||
El diferents programes necessaris per al desenvolupament del curs els trobareu al CD de formació audiovisuals/eines:
A més d'aquests programes, es farà servir:
|
|||||||||||||||
Icones i elements
de navegació |
|||||||||||||||
Les icones utilitzades
són: |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Els elements
de navegació són: |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Tutoria |
|||||||||||||||
A cada participant
se li assigna un tutor o tutora que l'assessorarà i l'orientarà
en el treball dels diferents mòduls. L'alumnat pot formular les
consultes i preguntes que calgui per correu electrònic. Per aquest
mètode pot demanar orientacions, suggeriments i recomanacions per
desenvolupar el seu treball. La persona responsable de la tutoria farà
un seguiment personal del procés de cada participant en base als
exercicis. |
|||||||||||||||
Lliurament
d'exercicis |
|||||||||||||||
Al final de
cada mòdul cal la realització i lliurament de l'exercici
corresponent. Podeu accedir al text dels exercicis de cada mòdul
a través de la icona que trobareu a la part dreta de la pantalla,
tal com indica. |
|||||||||||||||
Projecte |
|||||||||||||||
Amb la finalització
dels 4 mòduls del curs serà imprescindible la realització
del Projecte Final, compendi-resum dels coneixements i destreses adquirides
al llarg dels 4 mòduls. |
|||||||||||||||
Calendari |
|||||||||||||||
Vegeu calendari de l'activitat. |
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||