Enrera
Mòdul 4
Aplicacions de gestió amb Access
  Pràctica
1
2
3
4
5
   
Exercicis
Exercicis
 
 
Objectius

L'objectiu d'aquesta pràctica és el disseny de noves consultes i informes adaptats a les necessitats de cada moment, tot aprofitant la informació continguda al programa de gestió acadèmica de primària WinPri exportada a Access.

Tots els participants es veuran obligats a fer les pràctiques i exercicis amb l'aplicatiu de primària WinPri.

Activitats

   
  Desenvolupament de la pràctica
   

Disseny de consultes amb les dades de WinPri

Primerament es dissenyarà una consulta amb les dades dels alumnes de 6è de primària incorporades des del WinPri a la pràctica 4, amb l'objectiu de confeccionar un llistat per lliurar al tutor.

  • Obriu la base de dades WINPRI.MDB creada a la pràctica 4 i observeu quines són les taules existents:

  • Dissenyeu una nova consulta amb la taula ALUMNES i anomeneu-la 6PRIM.
  • Incorporeu a la consulta els camps relatius a l'any acadèmic, nom i cognoms de l'alumne, l'etapa i l'adreça del pare.
  • Indiqueu una ordenació ascendent pels cognoms de l'alumne.
  • Establiu criteris per filtrar els alumnes del curs 2001 de 6è de primària i desmarqueu el camp ANY_ESCO perquè no aparegui al resultat de la consulta:

  • Guardeu els canvis i executeu la consulta per observar el resultat:

  • Per finalitzar, tanqueu la consulta.

Creació d'informes amb les dades de WinPri

A continuació es crearà un informe per llistar el resultat de la consulta utilitzant l'assistent.

  • Creeu un informe utilitzant l'assistent a partir de les dades de la consulta acabada de crear 6PRIM:

  • Accepteu els valors per defecte que proposa l'assistent i indiqueu una orientació horitzontal. El resultat serà el següent:

  • Finalment tanqueu l'informe.

Creació d'un informe d'etiquetes postals amb el resultat d'una consulta (opcional)

Crearem ara un nou informe per fer etiquetes postals amb les dades dels pares dels alumnes de 6è de primària, pel que caldrà primer modificar la consulta 6PRIM creada anteriorment per incorporar els camps relatius al nom i cognom dels pares.

  • Modifiqueu el disseny de la consulta 6PRIM creada anteriorment i incorporeu els camps PARE_NOM i PARE_COG.

  • Guardeu els canvis i tanqueu la consulta.
  • Creeu un nou informe utilitzant l'assistent per fer etiquetes postals amb les dades de la consulta 6PRIM:

De vegades el format d'etiquetes continguts dins l'Access no es correspondrà amb les mides de les etiquetes disponibles. Si teniu, per exemple, unes etiquetes de 105 x 37 mm, amb 8 etiquetes en vertical i 2 en horitzontal, caldrà crear un format personalitzat.

  • Si cap dels formats s'adapta a les mides de les etiquetes disponibles, premeu a Personalizar... per crear un nou format d'etiquetes.
  • Creeu un nou format amb el nom Adreça i doneu-li els valors següents:

  • Si l'Access demana modificar els marges per adaptar el format a l'àrea imprimible, feu clic a No:

  • Tanqueu el dissenyador d'etiquetes i continueu amb l'assistent d'informes establint la font, la mida de lletra i els camps que caldrà incorporar:

  • Finalitzeu amb l'assistent i l'informe resultant s'assemblarà a:

  • Guardeu els canvis i tanqueu l'informe i la base de dades.

 

 
Amunt