Simplificació del codi: funcions i arrays. | ||
Amb tot que heu fet a la pràctica
2 es poden fer moltes aplicacions. El missatge que dóna la informació, no
ha de ser necessàriament una imatge com ara, por ser un só, un
text, etc.
|
||
Desenvolupament de la pràctica | ||
Obriu l'arxiu m5_p2.fla anterior i i deseu-lo com a m5_p3.fla. A la capa accions del primer fotograma poseu-hi aquest codi. |
||
ajut_acumulat
= 0; |
||
Les
tres funciones recullen la programació que abans teníeu a cadascun
dels botons. |
||
function nom_funcio(){ Una funció pot dependre de més d'un o més paràmetre, en aquests cas s'han d' introduir els noms d'aquest paràmetres entre els parèntesi. Per exemple en el càlcul de l'impost de la renda és té en compte el total d'ingressos, nombre de fills, persosnes grans o amb minuvalues al teu càrrec etc. function nom_funcio(param1,param2,param3){ Per a llençar l' execució d'una funció només cal escriure el seu nom: nom_funcio() o nom_funcio(valor1,valor2,valor3) segons si depenen o no de paràmetres. |
||
Al botó ajut del primer fotograma en lloc del codi que hi teníeu poseu el següent: | ||
on (press) { |
||
Si mireu,
la mateixa instrucció apareix
als botons fins al fotograma 5, l' anterior al fotograma 6 on hi heu inserit
un fotograma clau. |
||
Repetiu la mateixa operació en els botons corregir , continuar i acabar les crides a les funcions corresponents: on (press) { on (press) { Comproveu que l' aplicació funciona exactament com a la pràctica 2. Treballar amb funcions ens permet estructurar
la programació i fer-la més intuïtiva i àgil.
Ho practicàrem amb un exemple:
|
||
![]() |
||
En la programació emprada fins ara jugàvem només amb els tres primers fotogrames. Si volem canviar les sortides del clip_resposta en fer la correcció només ens cal canviar la programació: Segons la resposta
fos o no correcta enviàvem el clip_resposta als fotogrames 2 o 3. |
||
Modificació de la funció corregir canviant els fotogrames del clip_respesta que es veuen al executar-la. | ||
function
corregir() { if (iparaula == paraula) { _root.clip_resultat.gotoAndStop(2); pas = "Si"; } else { _root.clip_resultat.gotoAndStop(3); pas = "No"; errors++; } } |
||
Canvieu la programació per la següent:
|
||
function
corregir() { if (iparaula == paraula) { _root.clip_resultat.gotoAndStop(4); pas = "Si"; } else { _root.clip_resultat.gotoAndStop(5); pas = "No"; errors++; } } |
||
Comproveu el resultat. Amb aquest petit exemple es posa de manifest una de les utilitats de les funcions. Canviant només el codi de la funció aquesat actua sempre que es crida i no cal fer cap més modificació en la programació.Això ens permet fer canvis d'una manera molt àgil: Imagineu que tenim una aplicació amb molts fotogrames i que volem introduir canvis en la programació. Hem d' anar fent els canvis botó a botó, fotograma a fotograma i la tasca és molt feixuga i avorrida. Mentre que si aquesta en defineix en funcions al primer fotograma, fer-hi canvis és molt senzill. |
||
Un cop arreglada la programació dels botons anem ara a modificar la posada de dades de cadascuna de les fruites. A la capa accions de cadascun dels fotogrames hi ha una part de codi repetida, anem a modificar-ho amb una nova funció. A la capa accions del primer fotograma modifiqueu
l' inici de l' aplicació, definint la funció inicia(): |
||
ajut_acumulat = 0;
|
||
A les accions del segon fotograma modifiqueu-ne el codi | ||
p_silabes= ["ta-", "ron-", "ja"];
|
||
A continuació modifiqueu el codi
dels altres fotogrames: |
||
Al 3r: | ||
p_silabes = ["ra-","ïm"]; paraula="raïm"; pagina=3; inicia(); |
||
Al 4rt; | ||
p_silabes =["po-","ma"]; paraula="poma"; pagina=4; inicia(); |
||
Al 5è: | ||
p_silabes=["plà-","tan"]; paraula = "plàtan"; pagina=5; inicia(); |
||
Al 6è: | ||
p_silabes=["pe-","ra"]; paraula = "pera"; pagina=6; inicia(); |
||
Deseu els resultats com m5_p3.fla. publique-la i comproveu el funcionament de l' aplicació. Com era d' esperar el funcionament és idèntic. La única cosa que hem fet ha estat simplificar-ne el codi. |
||