Capes Guies i Capes Guies de moviment | |||||
|
|||||
En aquesta proposta veureu les diferències que existeixen entre les capes normals i les de moviment, coneixent alhora les seves possibles aplicacions. | |||||
Fareu dos exercicis diferents; dins el primer coneixereu les possibilitats que dóna la creació d'una capa de guia, i al segon fareu una animació relacionada amb una capa de guia de moviment. | |||||
Els objectius d'aqueste exercicis són: |
|||||
|
|||||
Desenvolupament de la pràctica: | |||||
Creació d'una capa de guia. | |||||
» Obriu un nou arxiu, aneu al menú /Archivo/ Guardar como/ i guardeu-lo amb el nom de capa de guia.FLA. | |||||
|
|||||
Imatge núm.1 | |||||
»
Anomeneu la capa 1 com a capa_disseny, la seleccioneu, i amb
l'eina /Rectángulo/ feu l'esquema dels continguts principals del vostre disseny personal. |
|||||
» Afegiu amb l'eina /texto/ els noms de cada estructura. | |||||
| |||||
» Una vegada feta la composició general a la linia de temps seleccioneu la capa capa_disseny i amb el botó dret escolliu /Guia/. | |||||
|
|||||
» Proveu la pel·lícula /Ctrl+Intro/. Veureu com el contingut d'aquesta capa no és visible. | |||||
» Guardeu l'arxiu amb el nom de capaguia.FLA. | |||||
» | |||||
Creació d'una capa amb interpolació de moviment | |||||
Fitxeu-vos que el primer pas per poder crear una capa guia de moviment és definir una interpolació de moviment. | |||||
» Obriu l'arxiu vaixell.FLA que trobareu a la carpeta mat_m2 que trobareu dins de la carpeta d105m2 del Curs D105. | |||||
|
|||||
» Obriu la biblioteca /Ctrl+L/, observeu els símbols gràfics, aquests serán els dibuixos principals per poder fer l'animació. | |||||
» Seleccioneu el fotograma núm.145 de la capa primer_vaixell i féu un fotograma clau, /F6/. | |||||