Edició d'una imatge de mapa de bits
 
 
  Les imatges de mapa de bits, .JPG, .GIF, .PNG… que s'importen dins d'un arxiu.FLA es poden transformar en imatges vectorials.
 
Un cop feta la transformació les imatges poden ser manipulades amb les eines que el programa Flash té per treballar el dibuix vectorial.

 
    
  Els objectius d'aquesta pràctica són:  
   
 

• Convertir una imatge de mapa de bits en vectorial.
 
Editar una imatge transformada de mapa de bits a vectorial.

 

     
 Desenvolupament de la pràctica
 
 Transformació d'una imatge de mapa de bits en vectorial  
   

Traçar el mapa de bits d’una imatge és una operació molt senzilla.En projectes on necessitem un dibuix concret i no teniu la traça o temps per fer-lo, és una bona solució.

 
 
  Aquesta operació de transformació a través del comandament |Trazar mapa de bits|, permet editar la imatge al temps que li dóna un aspecte diferent  
     
  El canvi de la imatge dependrà dels valors que triem per les opcions del comandament |Trazar mapa de bits|.  
     
  A la següent imatge podeu veure com amb un parell de fotografies de plantes baixades d’internet i utilitzant l’opció |Mapa de bits|Trazar mapa de bits| podem aconseguir el dibuix d’uns arbres.  
     
 
 
     
 

És important tenir cura de la grandària de les imatges que feu servir si el projecte que esteu fent ha de ser penjat a internet, ja que quan tracem un mapa de bits puja molt el pes del arxiu.

 
     
  El que ara fareu com a pràctica serà crear una pel·lícula fent servir les imatges que podeu trobar dins la carpeta mat_m1 que hi ha a dins de la carpeta d105m1.  
     
  És tracta de crear una composició semblant a la que podeu veure en la fotografia.  
     
 
 
     
 
Obriu un nou document FLA. i guardeu-lo amb el nom de verdures.FLA..
 
     
      
   Aneu al menú |Archivo|Importar|Importar a biblioteca| i importeu les imatgee pract_01.JPG, pract_02.pract_03.JPG,pract_04.JPG. pract_05.JPG, pract_06.JPG, pract_07.JPG, de la carpeta mat_m1 que hi ha a dins de la carpeta d105m1 d'aquest curs.  
     
 
     
 

  També us podeu baixar la carpeta mat_m1 en arxiu comprimit.

 
     
   Un cop importades les imatges, obriu la biblioteca i activeu l'opció |Propiedades| que hi ha a la part inferior del panell.  
     
 
 
     
   Desactiveu l'opció |Utilizar calidad predeterminada del documento| i doneu-li com valor de qualitat 30. Repetiu aquesta operació amb el resta de les imatges.  
     
   Arrosegueu de la biblioteca a l'escenari la primera de les imatges, pract_01.JPG.  
     
  Amb la imatge seleccionada aneu al menú |Modificar|Mapa de bits|Trazar mapa de bits| i se us obrirà el següent panell.  
     
 
 
     
  Pareu compte de quines són les opcions |Trazar mapa de bits|.  
     
  Umbral de color. El valor de |umbral de color| pot anar entre 1 i 500.
  
Els píxels es comparen entre ells i quan la diferència és inferior al llindar que està marcat com valor es consideren iguals.

 
     
  Contra més alt és el valor del llindar, la diferència de la nova imatge respecte a l'original és més notòria, ja que disminueix el nombre de colors.
 
Contra més baix és el valor del llindar, la semblança de la nova imatge respecte a l'original és més gran però l'operació de vectorització és més lenta i el pes de l'arxiu és més gran.
 
     
 
 
 
     
  Àrea mínima de píxeles. El valor de l'àrea mínima de píxels pot anar entre 1 i 100.
 
El valor de l'àrea mínima assenyala el número de píxels als que se'ls hi assigna un color.
 
     
  Ajustar a curva. Determina la suavitat dels contorns. El seu menú emergent ens permet escollir entre distintes opcions: |Normal|Píxeles|Muy ajustado|Ajustado|Suave|Muy suave|.  
     
  Umbral de esquina. Defineix si les vores resten esmolades o es suavitzen. El seu menú emergent ens permet escollir entre distintes opcions: |Normal|Muchas esquinas|Pocas esquinas|.  
     
   Per fer la nostra composicó, seleccioneu les següents opcions i premeu el botó |Aceptar|.  
     
 

Umbral de color : 80
 
Área minima : 10
 
Ajustar curva: Normal
 
Umbral de esquina: Normal

 
     
  Heu de tenir present que l'operació |Trazar mapa de bits| pot trigar una estona. Contra més baix és el llindar de color més triga al temps que augmenta el seu pes respecte a la imatge original.En aquest cas les imatges són petites i l'operació no ha de demorar-se gaire  
      
   Un cop traçat el mapa de bits, és convenient anar al menú |Modificar| i seleccionar l'opció |Agrupar|.  
     
  Un cop agrupada la imatge, editeu-la amb un doble clic fent servir l'eina |Selección| ,seleccioneu el contorn blanc i esborreu-lo.Amb la imatge del marc haureu d'eliminar el color negre.  
     
   Aneu repetint aquesta última operació amb totes les imatges de la biblioteca.  
     
   Un cop tingueu les imatges preparades feu servir el panell |Propiedades| per ajustar la seva gràndaria  
     
  Les imatges dins de l'escenari ocupen diferents nivells i això fa que unes es sobreposin a les altres. El nivell que ocupen depèn de l'orde en que s'han anat arrossegant a l'escenari.  
     
 
 
     
  Per canviar de nivell dins de l'escenari els objectes, en aquest cas les imatges, heu d'anar al menú |Modificar|Organizar|.  
     
  L'opció |Organizar| ens permet diferents possiblitats d'acció: |Traer al frente|Traer hacia adelante|Enviar hacia atrás|Enviar al fondo|.  
     
  Sí es vol prescindir d'anar al menú |Modificar|Organizar| per organitzar els objectes dins l'escenari, podeu fer servir les tecles Control + fletxa, amunt o avall segons convingui.  
     
 
 
      
   Organitzeu els elements de l'escenari amb l'opció |Organizar| perquè el resultat  
  sigui similar al pas (a) de la imatge, després dupliqueu-la dues vegades |Ctrl + D| i modifiqueu-ne una de les tres perquè sigui diferent.  
     
 
 
     
  Gardeu la pel·licula amb el nom de diferencies.FLA.