Tècniques d'animació | ||
|
||
Capes de guia | ||
Les capes de guia són l'estructura bàsica per poder organitzar els elements dins un projecte. Els continguts d'una capa guia, graelles, formes, text, gràfics, etc, serveixen com a punt de referència del disseny gràfic a una escena de la pel·lícula. | ||
Quan exporten una pel·lícula el contingut de les capes de guia no apareix a la pel·lícula final. | ||
Capes de guia de moviment | ||
Si
recordeu, una interpolació de moviment realitza animacions en línia
recta, quan es produeix un canvi en l'animació s'afegeix un fotograma
clau. Amb les capes de guia de moviment es pot adaptar una interpolació de moviment a qualsevol gràfic que es dibuixi o s'importi d'un altre programa. |
||
Les capes de guia de moviment s'afegeixen a sobre la capa d'animació interpolada. | ||
Es poden enllaçar el número de capes amb interpolació de moviment que es vulguin i es defineixen com a capes |Con guía|. Per confirmar o canviar el tipus de capa podeu anar al menú |Modificar|Línea de tiempo|Propiedades de capa|. Imatge següent. | ||
![]() |
||
A les pràctiques que fareu més endavant els traçats de la capa guia de moviment es dibuixaran amb l'eina |Lápiz| però penseu que es poden fer servir totes les eines d'edició que creieu convenients. A la imatge següent el traçat és un oval. Imatge següent. | ||
També es treballarà amb les possibilitats del paper de ceba, eina que permet veure i editar diferents fotogrames en la mateixa línia de temps. | ||
Capes de màscara | ||
El
concepte d'una capa de màscara és una plantilla col·locada
sobre una superfície, i quan es pinta per sobre la pintura només
afectarà a la part que no s'ha cobert. La resta de la superfície
es trobarà emmascarada. Per editar una màscara es poden fer servir qualsevol forma sòlida, gràfics, lletres, símbols..etc. Les capes de màscara funcionen amb una o vàries capes enllaçades, aquestes es defineixen com a capes |Con máscara|. Si seleccioneu la capa i aneu al menú |Modificar|Línea de tiempo|Propiedades de capa| teniu l'opció de convertir una capa normal en capa de màscara.Imatge següent. |
||
![]() |
||
Consells de forma | ||
La
interpolació de forma és un procés de transformació;
Flash crea els fotogrames de la interpolació amb canvis graduals
de forma, color, transparència i mida. Al contrari de la interpolació de moviment, la interpolació de forma no pot treballar amb símbols, requereix objectes editables. |
||
Per
aconseguir un control més precís sobre una interpolació
de forma es fan servir els consells de forma. Normalment es fa una selecció
dels punts comuns en les formes inicials i finals dels fotogrames claus
corresponents. En cada interpolació es poden afegir fins a 26 consells de forma. |
||
Per afegir un consell de forma anireu al menú |Modificar|Forma||Añadir consejo de forma|. | ||