Paper de ceba i manipulació del moviment | ||
|
||
En
aquesta segona pràctica també fareu una animació amb
una capa guia de moviment, però aplicareu diferents opcions per crear
moviments més interesants. Aquesta pràctica pot semblar una mica complicada perquè s'inserten vàries capes amb diferents gràfics, però després veureu que es tracta d'un procés mecànic. |
||
Els objectius d'aquesta segona pràctica són: | ||
|
||
|
||
|
||
Desenvolupament de la pràctica | ||
Paper de ceba | ||
Obriu l'arxiu pop.FLA que trobareu a la carpeta mat_m2, dins la carpeta d105m2 del Curs D105 | ||
Si proveu la pel·lícula veureu que ja s'ha fet una petita animació fotograma a fotograma: és un pop que comença a moure's en sentit ascendent. Aquest moviment serà l'inici de la pel·lícula i ens servirà per explicar l'aplicació del paper de ceba. | ||
|
||
Seleccioneu el fotograma núm. 1 de la capa_ pop 1, feu clic sobre el botó |Papel de cebolla| a la barra d'estat de la línia de temps.Imatge següent. | ||
|
||
|
||
|
||
![]() |
||
Arrossegueu el capçal de reproducció per la línia de temps. Ara podrem veure el paper de ceba dels altres fotogrames. | ||
Paper de ceba com a contorn | ||
Seleccioneu el fotograma núm. 1 de la capa_ pop1 i feu clic sobre el botó |Contornos de papel de cebolla|. | ||
|
||
Editar fotogrames múltiples | ||
Seleccioneu el fotograma núm. 1 de la capa_ pop1 i feu clic sobre el botó |Editar varios fotogramas|. | ||
|
||
Marcadors de paper de ceba | ||
|
||
Feu clic sobre el botó |Modificar marcadores de papel cebolla| que trobareu a la línia de temps. | ||
|
||
Creació d'una primera capa de guia | ||
Perquè us pugueu fer una idea més clara de l'estructura de les capes que es treballarà a partir d'ara, teniu com a referència la imatge núm. 3. | ||
![]() |
||
Imatge núm. 3 | ||
|
||
Seleccioneu la capa_ pop3, i després, inseriu una capa nova, anomeneu-la pop4. Automàticament es col·loca a sobre de l'anterior. | ||
Seleccioneu el fotograma núm. 12 i feu un |F6|. | ||
Arrossegueu el símbol gràfic pop4 de la biblioteca a l'escenari. Modifiqueu les seves coordenades al panell |Propiedades|: x= 183, y=275. | ||
Seleccioneu el fotograma núm.25 de la capa_ pop4 i feu un |F6|. | ||
Tenint seleccionat aquest darrer fotograma, traslladeu una mica més a dalt el pop. Les seves coordenades són: x= 260, y=230. | ||
Seleccioneu els fotogrames claus de la capa_ pop4 i creeu una interpolació de moviment. | ||
Tenint seleccionada la capa _pop4 inseriu una capa de guia, feu clic a sobre de la icona |Añadir capa de guías| | ||
Seleccioneu el fotgrama núm. 12 de la capa_ Guía: pop 4 i feu un |F6|. | ||
Trieu l'eina llapis i dibuixeu una petita corba, mireu que sigui bastant oberta. Fixeu-vos en el traç de la imatge núm.4. | ||
|
||
Bloquegeu la capa_ Guía: pop 4. | ||
En la capa_ pop4 feu coincidir els centres dels símbols, la creu, al traç dibuixat. No us oblideu de fer-ho en els dos fotogrames claus (el núm.12 i el núm. 25).Imatge següent. | ||
![]() |
||
Orientació de l'objecte al traçat | ||
Per poder crear moviments més naturals, Flash dóna l'opció que un objecte s'orienti paral·lel al traçat, i a cada fotograma de la interpolació. | ||
Seleccioneu el primer fotograma de la capa_pop4, el núm. 12, activeu el paper de ceba per veure com es mou el pop. | ||
Aneu a la panell |Propiedades| i trieu la casella |Orientar según trazado|.Imatge següent. | ||
Velocitat de moviment | ||
Primer afegirem una nova capa, capa_pop5, i, com en el pas anterior, fareu la interpolació de moviment. | ||
Seleccioneu la capa_ Guía: pop4 i després inseriu una nova capa. Poseu-li com a nom pop5. | ||
Seleccioneu el fotograma, de la capa_pop5, núm. 25 i feu un |F6|. | ||
Arrossegueu el símbol pop5 de la biblioteca a l'escenari. Poseu-lo tapant una mica el cap de l'anterior dibuix. Les coordenades per situar el nou pop serien aquestes: x= 318, y=196. | ||
Seleccioneu el fotograma núm. 40, de la capa_ pop5, i feu un |F6|. | ||
Desplaceu el pop en sentit ascendent, poseu aquestes coordenades: x=410, y= 132.i creeu una interpolació de moviment. | ||
Seleccioneu els fotogrames clau, de la capa_pop5, i creeu una interpolació de moviment. | ||
Inseriu una capa de guia de moviment. Seleccioneu el fotograma núm.25, feu un |F6|. Dibuixeu amb el llapis la trajectòria, com abans, intenteu fer una corba bastant oberta i en sentit ascendent. | ||
Feu coincidir el punt central del símbol gràfic (la creu) dels dos fotogrames claus, de la capa _pop5, al traç dibuixat. | ||
Bloquegeu la capa_Guía: pop5. | ||
|
||
|
||
Feu clic sobre el fotograma núm. 25, de la capa_pop5, i aneu a |Propiedades|. A l'opció |Aceleración|, desplaceu el control fins que surti un valor negatiu, per exemple trieu -30. | ||
|
||
Inserteu una nova capa, anomeneu-la pop6, asegureu-vos que estigui a dalt de tot. | ||
Seleccioneu el fotograma núm. 40, feu un |F6| i arrossegueu el símbol gràfic pop6 a l'escenari. Poseu-lo de manera que tapi la meitat del pop anterior. Les coordenades són: x= 421, y= 121. | ||
Seleccioneu el fotograma núm. 70, feu un /F6/, desplaceu el pop cap la dreta, _x= 529, y= 91. | ||
Tenint seleccionada la capa_ pop6 creeu una interpolació de moviment. | ||
|
||
Seleccioneu el fotograma núm. 40, de la capa_pop6. Aneu al panell |Propiedades| i moveu el control fins que surti un valor positiu, per exemple 50. | ||
Proveu el funcionament de la pel·lícula i deseu l'arxiu amb el nom de capgui3.FLA Imatge següent. | ||
|
||