Prova de competències bàsiques: muntatge de la part de só  
 
 
 
     
 
Aquesta aplicació és una mica diferent a les que heu fet fins ara. Consisteix en una prova de comprensió verbal.
La part on es dóna la informació, missatge verbal, la carregareu externament per no tenir una aplicació amb molts kb i per tant, la podreu penjar de internet sense problemes. En comptes d'una so, podrieu posar una imatge o un vídeo en format FLV.

Abans de fer la prova, l'alumnat havia d'escoltar una vegada tot el missatge verbal i, a continuació contestar unes preguntes. L'apartat de les preguntes el fareu a la quarta lliçó d'aquest mòdul. Ara treballareu l'estructura de tota l'aplicació i la part del missatge verbal.

Al final obtindreu una aplicació que podreu adaptar a qualsevol tipus de preguntes d'una manera molt ràpida i sencilla.

Comprovareu el seu funcionament al següent swf. Fixeu-vos que al final obtindreu l'avaluació de l'aplicació. Aquesta avaluació sempre es pot emmagatzemar a una base de dades.
 
     
  Mostra de l'aplicació un cop acabada  
     
 
     
     
Desenvolupament de la pràctica  
   
Estructura de les dades a les diferents capes  
   
Descarregueu l'arxiu mediterrània_ inicial.fla que està a la carpeta td105\d105m8\mat_m8p3.

Observeu que el seu contingut està organitzat en vuit capes i tres fotogrames a cada capa menys la capa on està la imatge de la mar mediterrània.

La programació de la part de so està separada de la programació de la part de preguntes i avaluació final.
 
   
     
 
 
     
  Estructura de les dades al primer fotograma  
     
 
En carregar l'aplicació us trobareu amb la primera part on l'alumnat podrà escoltar tot el missatge verbal amb els següents elements:.
 
     
     
 
 
     
     
     
  Estructura de les dades al segon fotograma  
     
  Al segon fotograma tindreu les preguntes que l'alumnat ha de contestar. Mentres ho fa, podrà escoltar el missatge verbal.  
     
 
 
     
  Per que us quede més clar, mireu la següent imatge :  
     
 
 
     
   Estructura de les dades al tercer fotograma  
     
  Al tercer fotograma tindreu l'avaluació de l'aplicació.  
 
 
     
Programació del control de volum de so  
   
Pose-vos damunt del primer fotograma de la capa actions_so.  
   
 
     
  En aquesta capa us trovareu una part de la programació del control de so (volumeSlider).  
     
  // creeu un nou objecte de so que anomenareu my_sound
//////////////////////////////control de volum del so///////////////
my_sound = new Sound();
control_volum = function () {
volumeSlider.currentTarget = my_sound;
volumeSlider.currentProp = "setVolume";
volumeSlider.setProp(volumeSlider.pos._x, "setVolume", my_sound);
};
control_volum();
/////////////////////////fi control de volum del so///////////////
 
     
  Si entreu dins del clip volumeSlider també hi trovareu una altre part de la programació a la seva linia de temps.  
 
 
     
  /////////////explicar l'origen de l'script  
     
  Programació de l'exportació del so extern mediterrania.mp3  
     
 
Agafeu el so mediterrània.mp3 que està dins la carpeta td105\d105m8\mat_m8p3 i deseu-lo en el mateix lloc que l'arxiu fla que esteu creant i que podeu anomenar nomusuari_mediterrania.fla.
 
 
Farem servir, per a carregar el so la següent funció: my_sound.loadSound("url".isStriming) que té dos paràmetres:
 
 
url = lloc on està l'arxiu de so MP3 que pot ser el mateix servidor on està l'arxiu swf o un altre servidor.

isStreaming = 1 (true) si el so és un 'flujo'.
isStreaming = 0 (false) si el só és 'de evento'.

El sons 'de evento' es carreguen completament abans de reproduir-se.
Els sons 'de flujo' es reprodueixen mentre es descarreguen. La reproducció comença al moment en que s'han rebut suficients dades per iniciar el descompresor.

Tots els arxius MP3 (de evento o flujo) carregats mitjançant aquest mètode s'amagatzamen a la memòria cau del navegador del sistema de l'usuari.
 
     
  Programació al fotograma 1.  
     
  La programació de la capa accions del fotograma 1 la teniu aquí:  
     
  nom = "mediterrania.mp3";
my_sound.loadSound(nom, 1);
//s' aturarà el so que s'estigui reproduint
my_sound.stop();
 
     
  Programació als botons del fotograma 1.  
     
  Botó continuar: Creem una funció  
  continuar.onRelease = function() {
//al quadre de text 'temps' apareixeran els segons de so escoltats
temps = (my_sound.position/1000);
my_sound.start(temps, 1);
};
 
  Botó parar amb la seva funció  
  botoparar.onRelease = function() {
my_sound.stop();
};
 
  Botó iniciar amb la seva funció.  
  botoinicia.onRelease = function() {
//el so es reproduirà des del començament i una sola vegada
my_sound.start(0, 1);
//el so es pararà fins que no es premi el botò continuar
my_sound.stop();
//la barra de progrès es posa al començament
_root.progress_mc.gotoAndStop(1);
};
 
     
  Programació per veure la barra de progrès  
     
  /*creem una funció que relacionarà el frames llegits amb la longitiud de la barra de progrés*/
progress_mc.onEnterFrame = function() {
//tant per cent del so reproduït sense decimals
progres = Math.round(((my_sound.position/my_sound.duration)*100));
//anirà avançant la linia de temps del clip progress_mc
this.gotoAndStop(progres);
// segons escoltats
segons.text = Math.round(my_sound.position/1000)+" segons";
//segons totals de so MP3
duracio.text = Math.round(my_sound.duration/1000)+" segons totals";
//quan s'ha escoltat tot el text oral, es pasa al fotograma següent on ja estan les preguntes.
if (progres == 100) {
_root.gotoAndStop(2);
}
};
 
     
  Programació al segon fotograma de la capa actions_so  
     
 
 
     
  En aquest fotograma heu d'escriure una altre vegada el còdi del primer fotograma.  
     
  my_sound = new Sound();
////////////funció per controlar el volum////////
control_volum = function () {
volumeSlider.currentTarget = my_sound;
volumeSlider.currentProp = "setVolume";
volumeSlider.setProp(volumeSlider.pos._x, "setVolume", my_sound);
};
control_volum();
/////////////fi volum//////////////////
nom = "mediterrania.mp3";
my_sound.loadSound(nom, 1);
my_sound.stop();
continuar.onRelease = function() {
temps = (my_sound.position/1000);
my_sound.start(temps, 1);
};
botoparar.onRelease = function() {
my_sound.stop();
};
botoinicia.onRelease = function() {
my_sound.start(0, 1);
my_sound.stop();
_root.progress_mc.gotoAndStop(1);
};
progress_mc.onEnterFrame = function() {
var progressAmount = Math.round(((my_sound.position/my_sound.duration)*100));
this.gotoAndStop(progressAmount);
segons.text = Math.round(my_sound.position/1000)+" segons";
duracio.text = Math.round(my_sound.duration/1000)+" segons totals";
};
 
     
  Programació al primer fotograma de la capa actions_elecció_múltiple  
     
 
 
     
  La programació serà la següent:  
     
  */la variable proposta té el valor de text literal que li associem*/
proposta = "La Mediterrània: prova de competències bàsiques";
//controlarem el color del contorn de quadre de text
nom_txt.border = true;
nom_txt.borderColor = "0x9999FF";
stop();
 
     
  Enregistreu el resultat amb el nom nomusuari_mediterrania_m8p3.fla.