Accés amb contrasenyes a espais restringits | ||
|
||
El Flash permet crear
espais d'accés restringit mitjançant la utilització
de contrasenyes /paswords/. Els objectius d'aquesta pràctica són:
|
||
Scrip amb contrasenya externa | ||
Preparar la pel·lícula | ||
» Obriu l'arxiu modul6.FLA | ||
» Poseu-vos damunt del fotograma núm. 5 de la capa externs, inseriu un fotograma clau buit i etiqueteu-lo amb el nom de pas. | ||
|
||
» Poseu-vos damunt del fotograma núm. 6 de la capa externs, inseriu un fotograma clau buit i etiqueteu-lo amb el nom de no. | ||
|
||
» Poseu-vos damunt del fotograma núm. 5 de la capa externs, inseriu un fotograma clau buit i etiqueteu-lo amb el nom de si. | ||
|
||
Preparar els fotogrames | ||
» Poseu-vos damunt del fotograma pas de la capa externs, obriu el panell /Aciones de fotograma/, feu clic a la fletxa que hi ha a la part superior dreta del panell i seleccioneu /Modo experto/ del panell emergent. | ||
» Inseriu en el fotograma pas el següent Script. | ||
|
||
|
||
Preparar l'escenari | ||
» Aneu a l'escenari del fotograma pas, inseriu un quadre de text amb les /Opciones de texto/ següents /Texto de entrada/Línia única/Borde Fondo/Max.Caracts. 10/ i poseu-li a l'opció /Variable/ el nom de text_nom . | ||
» Copieu el quadre de text text_nom i enganxeu la còpia a sota.Imatge núm. | ||
» Configureu el nou quadre de text amb les següents opcions /Texto de entrada/Contrasenya/Borde Fondo/Max.Caracts. 10/ i poseu-li a l'opció /Variable/ el nom de text_pas. | ||
» Inseriu al costat del camp de text text_nom un altre amb el titol de /USUARI/ imatge núm . | ||
» Inseriu al costat del camp de text text_nom un altre amb el titol de /CONTRASENYA/ imatge núm . | ||
» Aneu a l'escenari del fotograma no, inseriu un quadre de text amb el següent comentari "Les dades que has introduït no són les correctes torna-ho a provar". | ||
» Aneu a l'escenari del fotograma si, inseriu un quadre de text amb el següent comentari "Les dades que has introduït són les correctes". | ||
Preparar botons | ||
» Aneu a /Insertar nuevo simbolo/ creeu un botó que servirà per validar la contrasenya i poseu-li el nom de boto_ok. | ||
» Traslladeu el botó boto_ok de la biblioteca a l'escenari del fotograma pas . | ||
» Poseu-vos damunt del botó boto_ok , obriu el panell /Aciones de fotograma/, seleccioneu /Modo experto/. | ||
» Inseriu en el boto_ok el següent Script. | ||
|
||
Explicació del script | ||
Aquest
Script comença amb un /Evento/de ratolí /release/ o de teclat
/keyPress "<Enter>"/. L'acció /if/ compara la igualtat /==/ del que s'escriu dins del quadre de text d'entrada de la variable text_nom amb la variable nom que hi ha dins de l'arxiu extern nom.TXT. Si la igualtat de la primera expressió és correcta /True/ l'operador /&&/ passa a avaluar la segona expressió /text_pas == pas/. Si aquesta segona expressió també és correcta continua la lectura del Script, que envia el cap lector al fotograma si /gotoAndStop ("si");/ i esborra /delete / el text que s'ha escrit dins de les variables text_nom i text_pas. Sí, la condició /if/ no es compleix el Script passa a la condició /else/ que envia el cap lector al fotograma no /gotoAndStop ("no");/ i esborra /delete / el text que s'ha escrit dins de les variables text_nom i text_pas. |
||
L'Operador /&& / realitza una funció Booleana /False,True/ dels valors d'una o ambdues expressions. | ||
L'Acció /Delete/ destrueix l'objecte o la variable a la que fa referència. | ||
Preparar la variable dins de l'arxiu extern | ||
En aquest exemple el nom i la contrasenya que ens demana el Script per accedir al fotograma si estan dins de dos arxius.TXT que hem de crear. | ||
» Obriu el Bloc de notes del Windows i escriviu / nom = / i a continuació redacteu la paraula que ha de servir per identificar el nom de l'usuari, per exemple /nom=jordi/. | ||
» Guardeu-lo com a nom.TXT dins de la carpeta /web/. | ||
» Obriu el Bloc de notes del Windows i escriviu / pas = / i a continuació redacteu la paraula que ha de servir per identificar la contrasenya, per exemple /pas=entrar/. | ||
» Guardeu-lo com a pas.TXT dins de la carpeta /web | ||
Publicar la pel·lícula | ||
» Aneu a /Arxivo/Configuración de publicación/HTML/ i comproveu que l'apartat /Dimensiones/ estigui en l'opció /Porcentaje/. | ||
» Publiqueu la pel·lícula amb format .HTML i comproveu el correcte funcionament de la contrasenya. | ||
» Sí, el funcionament de la contrasenya és correcte, aneu al botó boto_ok , obriu el panell /Acciones de odjetos/ i exporteu el Script amb el nom pas1.AS. | ||
Scrip amb contrasenya interna | ||
En
aquesta segona part de la pràctica transformareu el Script anterior
perquè el nom de l'usuari i la contrasenya estiguin dins de la pel·lícula
principal en comptes d'estar en un arxiu extern. També afegireu la instrucció /if else/ perquè es pugui fer servir per diferents usuaris. Aquest exemple fa possible que els mateixos quadres d'entrada de text es puguin fer servir per distints usuaris al mateix temps i que aquests puguin ser enviats a distints destins, segons la contrasenya que introdueixin. |
||
» Aneu al botó boto_ok , obriu el panell /Acciones de odjetos/ Modo experto/. | ||
» Modifiqueu el Script posant la variable nom entre cometes "nom" , repetiu aquesta operació amb la variable "pas" | ||
|
||
|
||
» Continueu modificant el Script afegint entre /delete text_pas;/ i / } else { / les següents accions: | ||
|
||
» El Script final us ha de quedar així: | ||
on
(release, keyPress "<Enter>") { if (text_nom == "nom" && text_pas == "pas") { gotoAndStop ("si"); delete text_nom; delete text_pas; } else if (text_nom == "nom1" && text_pas == "pas1") { gotoAndStop ("si"); delete text_nom; delete text_pas; } else { gotoAndStop ("no"); delete text_nom; delete text_pas; } } |
||
Explicació del script | ||
Aquest
Script comença amb un /Evento/de ratolí /release/ o de teclat
/keyPress "<Enter>"/. L'acció /if/ compara la igualtat /==/ del que s'escriu dins del quadre de text d'entrada de la variable text_nom amb la cadena /""/ de text "nom". Sí, la igualtat de la primera expressió és correcta /True/ l'operador /&&/ passa a avaluar la segona expressió /text_pas == "pas". Si aquesta segona expressió també és correcta continua la lectura del Script, que envia el cap lector al fotograma si /gotoAndStop ("si");/ i esborra /delete / el text que s'ha escrit dins de les variables text_nom i text_pas. Si la condició /if/ no es compleix el Script passa a la condició /if else/ que compara si les dues noves expressions són correctes /text_nom == "nom1" && text_pas == "pas1"/. Si es compleix la condició /if else/ continua la lectura del Script, que envia el cap lector al fotograma si /gotoAndStop ("si");/ i esborra /delete / el text que s'ha escrit dins de les variables text_nom i text_pas. Si la condició /if else/ no es compleix el Script passa a la condició /else/ que envia el cap lector al fotograma no /gotoAndStop ("no");/ i esborra /delete / el text que s'ha escrit dins de les variables text_nom i text_pas. |
||
La instrucció /else if/ permet comprovar multiples condicions. | ||
» Publiqueu la pel·lícula amb format .HTML i comproveu el correcte funcionament de la contrasenya. | ||
» Si el funcionament de la contrasenya és correcte, aneu al botó boto_ok , obriu el panell /Acciones de odjetos/ i exporteu el Script amb el nom pas2.AS. | ||
» Guardeu la pel·lícula modul6.FLA. | ||