Capes Guies i Capes Guies de moviment  
 
 
  En aquesta proposta veureu les diferències que existeixen entre les capes normals i les de moviment, coneixent alhora les seves possibles aplicacions.  
   
  Fareu dos exercicis diferents; dins el primer coneixereu les possibilitats que dóna la creació d'una capa de guia, i al segon fareu una animació relacionada amb una capa de guia de moviment.

   
 

Els objectius d'aqueste exercicis són:

 
     
 

• Creació d'una capa de guia com a base compositiva.
  
• Creació d'una capa de guia de moviment.
 

 
 Desenvolupament de la pràctica:  
    
Creació d'una capa de guia.  
 
  » Obriu un nou arxiu, aneu al menú /Archivo/ Guardar como/ i guardeu-lo amb el nom de capa de guia.FLA.  
 
 

• Abans de tot reviseu la següent imatge per poder comprendre l'estructuració d'una capa guia. Aquests quadres seràn la base orientativa del disseny de l'escena. [imatge núm. 1].

 
     
           
   Imatge núm.1  
     
     
  » Anomeneu la capa 1 com a capa_disseny, la seleccioneu, i amb l'eina
/Rectángulo/ feu l'esquema dels continguts principals del vostre disseny personal.
 
     
  » Afegiu amb l'eina /texto/ els noms de cada estructura.  
   
  » Una vegada feta la composició general a la linia de temps seleccioneu la capa capa_disseny i amb el botó dret escolliu /Guia/.

 
     
 

• Apareixerà un nou icone  a prop del nom de la capa indicant que la capa  és una guia.

 
     
  » Proveu la pel·lícula /Ctrl+Intro/. Veureu com el contingut d'aquesta capa no és visible.  
     
  » Guardeu l'arxiu amb el nom de capaguia.FLA.  
»    
  Creació d'una capa amb interpolació de moviment  
     
  Fitxeu-vos que el primer pas per poder crear una capa guia de moviment és definir una interpolació de moviment.  
     
  » Obriu l'arxiu vaixell.FLA que trobareu a la carpeta mat_m2 que trobareu dins de la carpeta d105m2 del Curs D105.  
     
 

En aquest arxiu trobareu que hi ha tres capes. En la capa fons tenim un gràfic, dins la capa primer_vaixell s'ha creat un fotograma clau on està situat el primer dibuix, a la capa segon_vaixell l'animació començarà al fotograma núm.25 i s'ha col·locat un segon dibuix.

 
     
  » Obriu la biblioteca /Ctrl+L/, observeu els símbols gràfics, aquests serán els dibuixos principals per poder fer l'animació.  
     
  » Seleccioneu el fotograma núm.145 de la capa primer_vaixell i féu un fotograma clau, /F6/.