Detencions i col·lisions de clips de pel·lícula  
 
 
 

En aquest mòdul, s'intentarà donar les bases per utilitzar en programes educatius la potència que ofereix el Flash a través del seu llenguatge, l'ActionScript, en les deteccions de col·lisions entre clips de pel·lícula.

 
   
   
  Treballareu, també, el que s'anomena detencions, que us seran molt útils amb la confecció de múltiples aplicacions, on és necessari conèixer la distància que hi pugui haver entre dos punts concrets de l'escenari o clips de pel·lícula.  
       
  A tal efecte, desenvolupareu a les pràctiques uns petits programes que us obriran un ventall de possibilitats molt ampli per poder modificar-los i fer-ne de nous, en uns nivells de perfecció que seria més difícil i que us implicaria molt més temps en altres llenguatges.  
      
  Se us recorda, també, la utilització de codis de tecles que necessitareu en les aplicacions d'aquest mòdul. Si voleu saber el codi virtual de les tecles amb Flash, podeu escriure el codi següent a qualsevol clip de pel·lícula de l'escenari,tenint en compte que funcionarà a partir de la tecla amb codi 32, que correspondria a la barra de l'espai.  
  
 

on ClipEvent(KeyDown) {

trace(Key.getCode()) );

}

 
      
  Recordeu, també, com ja heu treballat en altres mòduls d'aquest curs, que en la duplicació de clips de pel·lícula necessitareu que un clip duplicat faci una acció concreta, i s'haurà de reconèixer quin dels clips de pel·lícula duplicat efectuarà l'acció. A tal efecte, utilitzareu la propietat _name per reconèixer en qualsevol moment el clip de pel·lícula actiu.