Tècniques bàsiques d'animació interactiva amb ActionScript  
 
 
 
     
  En aquest mòdul, treballareu amb els conceptes i procediments bàsics d'animació amb el llenguatge de programació de Flash.  
     
  L'animació mitjançant la programació us permetrà tenir un control millor sobre els objectes, les seves propietats, i també sobre la mateixa animació.  
     
  Imagineu una animació senzilla de moviment per interpolació de dos fotogrames clau. En aquest tipus d'animació, l'objecte té una trajectòria lineal amb una velocitat i acceleració constant. L'objecte comença en un píxel de coordenades determinades de l'escenari i finalitza el seu moviment en un altre lloc. Fins aquí, el dissenyador/a d'aquesta animació no té gaires problemes. No és necessària la programació.  
     
  Però quan aquesta animació es vol fer interactiva i es volen controlar les propietats de l'objecte en un punt específic de l'escenari, és quan es necessita un major control, i aquest control es troba a les anomenades accions o scripts del llenguatge.  
     
  L'animació mitjançant la programació us permet, també, optimitzar el pes de l'animació.  
 
En aquest mòdul, treballareu aquests conceptes:
     
 
  • Objecte movieClip: propietats, instàncies, incidències
  • Sistema de coordenades de l'escenari
  • Les variables: tipus, creació, assignació, ubicació i accés
 
 
  Propietats visibles de l'objecte movieClip  
 
 
 
 
Propietat
Descripció
 
_alpha Determina la transparència del clip de pel·lícula (0 invisible, 100 opac).
_height Mida en píxels de la dimensió vertical del clip de pel·lícula.
_name És el nom de la instància del clip de pel·lícula.
_rotation L'orientació del clip de pel·lícula des de 0 fins a 360 graus en el sentit de les agulles del rellotge i respecte al seu punt de registre com a centre de gir.
_quality Dóna el grau de qualitat de la pel·lícula: baixa, mitja, alta i la millor.
_visible És un valor booleà (true o false) que indica si és o no visible el clip de pel·lícula a l'escenari.
_width Mida en píxels de la dimensió horitzontal del clip de pel·lícula.
_x Coordenada horitzontal del punt de registre on es troba el clip de pel·lícula.
_xscale Escala horitzontal del clip de pel·licula des del punt de registre expressada en tant per cent.
_y Coordenada vertical del punt de registre on es troba el clip de pel·lícula.
_yscale Escala vertical del clip de pel·lícula des del punt de registre expressada en tant per cent.
   
   
Propietats invisibles de l'objecte movieClip
   
Propietat
Descripció
   
_currentframe El nombre del fotograma on s'està reproduint l'animació.
_droptarget La ruta d'accés del clip de pel·lícula on s'ha arrossegat l'altre clip de pel·lícula.
_framesloaded Quantitat de fotogrames que s'han descarregat.
_soundbuftime Quantitat de segons de flux de so que s'ha emmagatzemat a la memòria intermèdia (buffer).
_target Ruta d'accés en notació de barres de la instància del clip de pel·lícula.
_totalframes Nombre total de fotogrames de la instància.
_url L'adreça electrònica de la instància.
_xmouse La coordenada del cursor en l'eix X del clip de pel·lícula.
_ymouse La coordenada del cursor en l'eix Y del clip de pel·lícula.