|
|
|
|
Conceptes
bàsics de geometria i trigonometria per programar |
|
|
|
|
|
|
|
Per
la complexitat de les matemàtiques en la programació i pensant
que no tots els programadors en Flash tenen els coneixements matemàtics
necessaris per dominar tots els conceptes, s'ha vist adient introduir els
conceptes bàsics geomètrics i trigonomètrics del domini: |
|
- Coordenades
- Punts d'inserció
- Ús de conceptes
trigonomètrics per a representació i manipulació
d'elements gràfics
|
|
En
la pràctica 1, s'intentarà veure les diferències que
hi ha entre l'àlgebra lineal (vectors) i l'aplicació en la
programació al Flash. En un vector, teniu coordenades de l'origen
del vector i coordenades finals del vector on s'acostuma a treballar amb
vectors directors, mentre que, al Flash, les coordenades finals del vector
correspondrien a les inicials més les amplades o alçades (_witdth,
_height) que pugui tenir el segment. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Quan
vulgueu treballar amb gràfics que heu convertit a clips de pel·lícula
per a les seves modificacions possibles, haureu de tenir en compte que el
punt de registre o punt d'inserció pot variar segons els objectius
que tingueu. |
|
|
|
|
|
Com
a exemple, suposeu que voleu convertir una línia a clip de pel·lícula
per controlar la seva posició a l'escenari i voleu que tingui el
punt de registre en un dels extrems. Ho podeu fer amb un d'aquests dos mètodes: |
|
|
|
|
|
1.
Utilitzar l'eina Ventana / Paneles de diseño / Información
per canviar el punt de registre. |
|
|
2.
Editar manualment el clip de pel·lícula i ubicar-lo al lloc
on us interessi. |
|
|
|
|
|
S'han escollit
dues aplicacions que utilitzen conceptes matemàtics de geometria
i trigonometria que es poden utilitzar per fer programes educatius o simulacions
d'exercicis de física aplicada. |
|
|
A la primera
pràctica, desenvolupareu un aplicació de simulació
del teorema de Pitàgores. |
|
|
|
|
A
la tercera i quarta pràctica, dissenyareu funcions i objectes que
us poden ser útils per programar jocs o també representacions
gràfiques de funcions. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|