|
|
|
|
Conceptes
bàsics de geometria i trigonometria per a programar. |
|
|
|
|
|
|
|
Per
la complexitat de les matemàtiques en la programació i pensant
que no tots els programadors en Flash tenen els coneixements matemàtics
necessaris per a dominar tots els conceptes, hem vist adient introduïr
els conceptes bàsics geomètrics i trigonomètrics del
domini: |
|
- Coordenades.
- Punts d'inserció.
- Ús de concepets
trigonomètrics per a representació i manipulació.
d'elements gràfics.
|
|
En
la pràctica 1 intentarem veure les diferències que hi ha entre
l'àlgebra linial (vectors) i l'aplicació en la programació
en el Flash. En un vector tenim coordenades de l'origen del vector i coordenades
finals del vectors on acostumem a treballar amb vectors directors, mentre
que en el Flash les coordenades finals del vector correspondríem
a les inicials més les amplades o alçades (_witdth, _height)
que pugui tenir el segment. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Quan
volgueu treballar amb gràfis que heu convertit a clips de pel·lícula
per a les seves possibles modificacions, haureu de tenir en compte que el
el punt de registre o punt d'inserció pot variar segons els objectius
que tingueu. |
|
|
|
|
|
Com
a exemple, suposeu que voleu convertir una línía a clip de
pel·lícula per a controlar la seva posició a l'escenari
i voleu que tingui el punt de registre en un dels extrems. Ho podeu fer
amb un d'aquests dos mètodes: |
|
|
|
|
|
1.-
Utilitzar l'eina plafó d'informació per a canviar el punt
de registre. |
|
|
2.-
Editar manualment el clip de pel·lícula i ubicar-lo al lloc
on us interessi. |
|
|
|
|
|
Hem escollit
dues aplicacions que utilitzen conceptes matemàtics de geometria
i trigonometria que es podríem utilitzar per a fer programes educatius
o simulacions d'exercicis de Física Aplicada. |
|
|
En la primera
pràctica desenvolupareu un aplicació de simulació del
teorema de Pitàgores. |
|
|
|
|
En
la tercera i quarta pràctica dissenyareu funcions i objectes que
us podem ser útils per a programar jocs, o també representacions
gràfiques de funcions. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|