|
||
ActionScript |
|
|
|
||
ActionScript és el llenguatge de programació del programa Flash de Macromedia. Gràcies a aquest llenguatge, les pel·lícules fetes amb el Flash es poden dotar d'una gran interactivitat. El mèrit d'aquesta eina és, potser, la capacitat d'integrar el disseny i l'animació amb la programació. |
|
|
Això vol dir que ara també podeu desenvolupar aplicacions multimèdia avançades per publicar-les a Internet i també en suport CD-ROM. | ||
Però, d'on prové aquest llenguatge? L'empresa de Macromedia s'ha basat en el document anomenat ECMA-262, que és el document sobre la versió estandarditzada de JavaScript de l'associació europea de fabricants d'ordinadors (ECMA: European Computer Manufacturer Association). Per tant, si coneixeu el llenguatge de programació JavaScript reconeixereu molts elements comuns. Però la integració de l'entorn del Flash amb l'ActionScript dóna com a resultat una forma de programar molt diferent i original si es compara amb la versió anterior d'ActionScript de Flash 5. |
||
ActionScript pot ser un dels primers llenguatges que atreu una gran diversitat de professionals procedents del món del disseny gràfic, i no només de la programació. | ||
|
||
Evolució del llenguatge de programació | ||
ActionScript ha evolucionat fins a arribar a la versió actual. Començar a utilitzar tota la sintaxi i les funcionalitats de la versió 2 d'ActionScript seria una tasca impossible de tractar en aquest curs de 60 hores. Ens limitarem a veure els punts comuns entre les versions anteriors i adaptar els coneixements que s'impartiran al llarg del curs a les necessitats pràctiques per poder fer aplicacions educatives. | ||
Un altre pas en l'evolució d'aquest llenguatge és el gran augment de components nous: accions, funcions, incidències i objectes. |
||
Característiques generals | ||
Incorporació, tractament i creació dinàmica d'objectes. | ||
Incidències: L'ActionScript és un llenguatge gestionat per incidències. | ||
Sintaxi de codificació per punts. | ||
Possibilitat d'incorporar arxius externs amb codi de l'ActionScript i treballar amb arxius de text externs. | ||
Possibilitat de crear funcions personalitzades, mètodes i classes. | ||
Interfície especial per a la codificació d'accions amb mode expert i amb un editor més complert. | ||
Funcionalitats de depuració del codi. | ||
. | ||
Coneixements que heu de tenir clar abans de començar | ||
Aquests materials d'aprenentatge impliquen la necessitat de tenir ja uns coneixements previs quant a l'ús de Flash i també quant als llenguatges de programació. No es tractarà d'explicar què és una variable, un bucle o una funció... ni encara, en el cas del Flash, què és una capa, què és un fotograma o un clip de pel·lícula que, òbviament, s'ha tractat en altres cursos del Flash. |
||
En cas de dubtes sobre els coneixements previs, podeu també consultar els cursos D99 i D105 del Flash. | ||
Documentació sobre L'ActionScript | ||
. | ||
A l'ajuda del Flash, trobareu un diccionari i un manual de referència. Aquests documents en format web són molt complets i disposen de funcions de cercar per paraules clau per trobar qualsevol tema sobre aquest llenguatge. | ||
A Internet podeu trobar moltes web especialitzades en aquest llenguatge. Algunes adreces són interessants, com per exemple: http://www.actionscripts.org | ||