Les pàgines es llegeixen i s'executen
de forma seqüencial, de dalt a baix i d'esquerra a dreta. HTML no té
cap més possibilitat. Si utilitzem capes i fulls d'estils, podem situar
elements a qualsevol lloc de la pàgina, però, com abans, tot
està decidit. Amb JavaScript, en canvi, podem dirigir el flux en funció de què es compleixin, o no, unes condicions. Ja ho hem vist en pràctiques anteriors. Ara hi tornem amb més profunditat. Un condicional fa una comparació o, si ho volem més precís, "avalua una expressió". Si el resultat és cert (true), s'executa una instrucció, un bloc de codi o tota una pàgina, el que vulguem. Opcionalment, si el resultat és fals (false) es pot tirar per un altre camí. Sovint, però, dues opcions són poques. L'expressió que s'avalua pot tenir diversos resultats i cal un mecanisme que permeti triar sense haver de fer eleccions binàries. Els selectors ens ofereixen, precisament, aquesta funcionalitat. |
|
Conceptes JavaScript en aquest capítol | |
![]() |
Declaració if() ... else : avalua una expressió
i dirigeix el flux segons el resultat. Operador ? : avalua una expressió i retorna (assigna) un valor segons el resultat. Mètode confirm() : presenta un missatge i permet triar entre dues respostes. Declaració switch() ... case : estructura que permet seleccionar entre diverses opcions. Objecte Math : proporciona una interfície per treballar amb números. Mètode random() : genera un número aleatori entre 0 i 1. Mètode floor() : elimina els decimals d'un número. Mètode location.reload() : torna a carregar la pàgina. |