Quan s'utilitza DHTML tots els elements d'una
pàgina poden tenir events associats, que el navegador utilitzarà
per executar funcions, és a dir, tots els elements poden fer accions. Els events es desencadenen de diverses maneres. Ja n'hem vist algunes: - Accions del navegador: entrar o sortir d'una pàgina, carregar imatges, detectar errades,... ![]() - Accions del rellotge: els dos tipus de temporitzadors Els elements d'una pàgina "disparen" els events sempre. El que nosaltres podem fer és dirigir les accions que es fan per defecte, cap a funcions que puguem controlar. Així, quan en HTML escrivim onclick="..." o bé onmouseover="...", el que fem és dirigir la sortida de l'event cap a on ens interessa. Les funcions - que, evidentment, haurem d'escriure - s'anomenen "manejadors d'events" o "Event Handlers". Dreamweaver ho tradueix per "Comportaments", i així és com les anomenarem. Un exemple de com funciona tot plegat l'hem vist diverses vegades. Els vincles tenen, per defecte, l'event Click associat a una funció del navegador que llegeix la propietat href i l'intenta carregar. De vegades (per exemple, als enllaços buits que tant hem usat), però, no volem que s'executi aquesta funció, i dirigim l'event Click a un altre lloc que retorni "false". O sí que volem que s'executi, però, abans, volem fer una altra cosa. Ja vam parlar sobre els events al mòdul 3, i els hem utilitzat moltes vegades. En aquesta pràctica els presentarem de forma més detallada i veurem noves possibilitats. |
|
Conceptes JavaScript en aquest capítol | |
![]() |
Propietat this : referència a l'objecte que
provoca un event o acció. Objecte event : interfície JavaScript per manejar events. Mètode captureEvents() : habilita un objecte per respondre a un tipus d'event (Netscape). |