Fins ara hem vist totes les accions realitzades
amb JavaScript com a part de la secció body, de tal manera que quan
es carrega la pàgina, s'executa el codi corresponent de forma gairebé
instantània. En aquesta pràctica s'introdueix dos elements
més del llenguatge: les funcions i els events. Sobre els events es farà un anàlisi introductori, per poder-los utilitzar conjuntament amb les funcions, posteriorment, al mòdul 7 pràctica 1 s'analitzaran amb més detall. Per event s'entén qualsevol cosa que passi en l'entorn provocada per les accions del propi usuari o bé pel canvi d'estat d'algun objecte. Per exemple, quan l'usuari fa clic a sobre d'un botó amb el ratolí esta provocant un event, un altre exemple podria ser quan una pàgina acaba de carregar-se completament al navegador. Quan estem interaccionant amb una pàgina, s'estan produint events constantment, ara bé, això no vol dir que a nosaltres, com a programadors de la web, ens hagin d'interessar tots i per tant no en farem cap cas a la majoria d'ells. Però, si algun event interessa tractar-lo d'una forma específica, l'haurem de detectar mitjançant els controladors d'events, i posteriorment s'hagi detectat, efectuarem unes accions determinades que, generalment, estaran descrites dins una funció. Les funcions ens serviran per agrupar blocs de codi de programa que realitzaran unes accions específiques. Aquests blocs de codi tindran un nom: el nom de la funció. Les funcions han de ser d'ús general, es a dir, les hem de poder utilitzar en múltiples situacions similars. Cada situació ha de poder tenir uns valors diferents a tractar per part de la funció. Per facilitar l'afirmació anterior es disposa dels paràmetres que passarem a la funció. |
|
Elements del llenguatge en aquest capítol. | |
![]() |
Declaració function : Declara el bloc de
codi que correspon a una funció. Controlador d'events on... : Permet detectar i tractar un determinat event. Sentència return : Ens retorna un valor resultant de la funció al lloc on s'ha invocat. Objecte Math : Ofereix mètodes per fer tractaments matemàtics dels valors numèrics. Mètode round : Arrodoneix un valor amb decimals al valor sencer més proper. Mètode random : Retorna un valor numèric aleatori entre 0 i 1. |