Un cop hem tractat els events i els comportaments, hem vist la validació de dades dels formularis i hem provat la interacció a la pròpia pàgina i entre marcs, ens podem plantejar un tipus de pàgines per al projecte que no siguin merament informatives, sinó que "facin coses" en resposta a les accions dels usuaris i demostrin dominar la comunicació.

Preparem la pàgina "index.htm" de la carpeta "m7" de manera que contingui un botó o un vincle per obrir una nova finestra. La pàgina índex no anirà al projecte, però el contingut de la finestra sí. Podem fer que s'obri directament des d'una pàgina del projecte, si ho preferim. En qualsevol cas, el resultat d'aquest exercici ha d'anar en una finestra creada des de JavaScript, sense barres de menú ni botons ni adreça.

A la finestra hi ha d'haver un formulari que contingui, com a mínim, els camps: nom, adreça de correu i un quadre de text per a opinions. També els dos botons típics, per esborrar les dades i enviar el formulari. Hem de fer una funció de validació que comprovi que cap d'aquests tres camps queda buit i que l'adreça de correu té un format correcte.

El formulari ha d'enviar tota la informació possible sobre el navegador, l'entorn i el temps de càrrega en un únic camp ocult. Aquesta és una variació dels exercicis 1 i 2 de la pràctica 3. També hem de desactivar el botó dret del ratolí per tal de dificultar la visió del codi font.

Com sempre, cal comprovar que tot funcioni correctament amb diversos navegadors.

  És una web o és un programa?
Una de les tendències amb més èxit és aquella que intenta que les pàgines web siguin cada cop més útils i pràctiques, sense que això vulgui dir, necessàriament, que s'hagi d'oblidar l'aspecte atractiu. I és que la gent navega a la recerca d'alguna cosa que l'interessa, i vol trobar-ho ràpid i sense problemes.

La "usabilitat" d'una web - tècniques que faciliten la feina - implica un disseny senzill i, sobretot, comprensible a primera vista. Si els usuaris veuen que necessitaran perdre temps per entendre'n la interfície, buscaran un lloc que els resulti més familiar.

Des d'aquesta perspectiva, una web és un entorn on l'usuari treballa, i hem de fer que sigui còmoda i eficaç, si volem millorar el seu grau de satisfacció. Com un programa. Quins són els que utilitzem habitualment, els de disseny espectacular o els que ens resolen els problemes?

El disseny, diuen, ha de ser com l'àrbitre en els esports: com menys es faci notar, millor.

Envieu un missatge a la vostra tutoria un cop l'exercici estigui penjat a Internet. Indiqueu sempre l'adreça de forma que s'hi pugui accedir directament.