Aquest mòdul fa un recull d'aquells
temes que no han tingut una ubicació en els mòduls anteriors,
però, que també són prou interessants de conèixer
per la seva utilitat. De ben segur que ens deixem moltes altres coses sobre DHTML i JavaScript, aquí, però, en fem un petit recull. ![]() La pràctica 1 introdueix les galetes, fragments d'informació que la pàgina desa en el nostre ordinador. La seva utilitat és important ja que permeten personalitzar una pàgina a les preferències de l'usuari. Segur que en el vostre ordinador hi teniu desada alguna galeta. Mireu dins de la carpeta 'windows/cookies' si feu anar l'Internet Explorer, o mireu el fitxer cookies.txt que hi ha al directori d'instal·lació del Netscape, si feu anar el Netscape. La pràctica 2 mostra com es poden comunicar dues pàgines web mitjançant el pas de paràmetres introduïts en l'adreça URL. Aquests paràmetres serviran per crear interactivitat entre elles. La pràctica 3 és una introducció a la metodologia a utilitzar quan es volen crear aplicacions JavaScript complexes o programes extensos considerats com a aplicacions completes de gestió, control, etc. (amb les limitacions pròpies del fet d'executar-se en un navegador de client) i tenir les tècniques de depuració disponibles per corregir errors de sintaxi i disseny. Optimitzar la feina feta és el principal objectiu de la pràctica 4. El temps invertit per fer una aplicació vàlida per a una pàgina ha de ser utilitzable per a d'altres pàgines que realitzem en el futur, són les llibreries de codi JavaScript i fulls d'estils reutilitzables. En aquest cas, el millor és poder-ho desar en fitxers independents de l'aplicació que fem i carregar-los quan sigui necessari. |
|
En aquest mòdul: | |
![]() |
|
![]() |
Per fer les pràctiques, obrim el Dreamweaver i ens situem a la "Vista de código", al mig de la secció <body> que, normalment, és a la línia 8. Allí hem d'inserir el codi dels exercicis. Si no tenim activada la numeració de línies, anem al menú Ver - Opciones de vista de Código - Números de líneas i l'activem. |