Què fa la connexió mentre es
llegeix la pàgina? Sovint, res. En canvi quan, després, l'usuari
fa clic sobre un enllaç, ha d'esperar que l'arxiu arribi i, si és
una imatge gran, pot trigar. Amb els temporitzadors de JavaScript i una
mica d'estratègia podem aprofitar el "temps mort" en què
la connexió està aturada per carregar el que s'ha de veure
a continuació.
Això no sempre està ben vist, i s'ha d'utilitzar amb molta cura.
Hem d'estar segurs (o gairebé) que l'usuari voldrà veure allò
que li colem al seu disc dur sense permís, i que s'estimarà
més que fem aquest joc brut que no pas haver d'esperar.
En aquesta pràctica només veurem un exemple: una col·lecció
de fotos sobre pintures de Vincent Van Gogh. Quan s'acabi de mostrar la primera
imatge, engegarem un procés en segon pla que carregarà les altres,
de manera que, quan l'usuari les vulgui veure, les pugui tenir a l'instant.
Tot i que els aspectes gràfics es tracten al mòdul següent,
aquí iniciarem el treball amb imatges des de JavaScript. Ens servirà
d'aperitiu.
Conceptes JavaScript
en aquest capítol
Event onLoad() : (aplicat a imatges) executa una acció
quan la imatge està carregada.
Objecte document.images : Array amb totes les imatges d'una pàgina
Propietat complete : determina si una imatge ja està totalment
carregada.
Mètode new Image() : crea un objecte imatge de JavaScript, buit.
Propietat src : adreça de l'arxiu que conté una imatge