A la pràctica anterior hem treballat
amb números. Està bé per entendre com funcionen els
bucles. La seva utilitat, però, no es limita a fer operacions aritmètiques
i escriure'n el resultat. En aquesta pràctica veurem com es treballa
amb matrius i objectes.![]() - Els elements són els valors de la llista. - Les propietats són les característiques d'aquests elements o de la pròpia llista. - Els mètodes són les accions que es poden executar. Si pensem en l'Array "Dies de la setmana", un element seria "dijous", una propietat d'aquest element seria "està format per lletres", una propietat de la llista seria el nombre d'elements (7) i un mètode seria "escriure la llista en ordre invers". Un objecte (object) té una definició una mica més àmplia i abstracta, però similar. Pensem, per exemple, en el concepte "bombeta". Coneixem les seves propietats (potència, forma, color, ...) i mètodes (s'encén, s'apaga, es fon, ... ). Sabem tot això, en general, però només ho podem aplicar a bombetes concretes, no pas al concepte. Pel que fa als llenguatges de programació, el concepte s'anomena "objecte" i la realitat concreta, "instància". En el cas d'abans, "matriu (Array)" era l'objecte i "dies de la setmana", la instància que hem triat. I, al paràgraf anterior, podríem dir que "bombeta" és un objecte i "la meva bombeta de 60w marca Acme" és la nostra instància concreta. Sovint, però, s'utilitza la paraula "objecte" per referir-se a una instància, igual com diem "el cotxe" per referir-nos a un vehicle en particular. JavaScript no fa distincions. El navegador crea una jerarquia d'objectes per tal de poder manejar la pàgina i JavaScript pot manipular aquesta estructura. Els enllaços, per exemple, són objectes d'aquesta jerarquia, com ho són les imatges, els estils, els formularis, la finestra o el mateix navegador. |
|
Conceptes JavaScript en aquest capítol | |
![]() |
Constructor new Array() : crea una instància
de matriu i, opcionalment, li assigna valors. Propietat lenght: numèrica, indica la longitud (nombre d'elements) d'un objecte o Array. Declaració for ... in : bucle per recórrer un objecte. Constructor new String() : crea una instància de cadena i li assigna un valor. Propietat href : informació sobre l'adreça. Mètode indexOf() : retorna la posició d'un caràcter o una subcadena en una cadena. Atenció: Hem d'utilitzar majúscules i minúscules tal com s'han escrit aquí. |