Quan dissenyem una pàgina, l'ideal seria
que ocupés tota l'àrea disponible i mostrés els colors
correctament. Com que, d'entrada, no sabem quina mida tindrà la pantalla,
i a més, esperem tenir molts visitants amb monitors de tot tipus,
procurem fer un disseny que s'adapti a la majoria de configuracions. Amb JavaScript podem saber les mesures de la pantalla i la profunditat del color, és a dir, quants bits utilitza la targeta per representar cada píxel. A partir d'aquesta informació podem fer que la pàgina prengui decisions. ![]() L'objecte window guarda aquestes informacions, i d'altres, a l'objecte screen. En aquest cas, però, no utilitzarem mai la sintaxi window.screen perquè, per a qualsevol finestra, la pantalla és sempre la mateixa. La sintaxi serà, doncs, només screen.propietat. En aquesta pràctica aprendrem a detectar la configuració i a usar les dades de l'objecte screen. També aprendrem a treure la pàgina dels marcs, i estudiarem com fer pàgines que no deixin rastre i com camuflar l'adreça de correu. |
|
Conceptes JavaScript en aquest capítol | |
![]() |
Objecte screen : Propietats de la pantalla (en realitat,
de la targeta gràfica). No té mètodes. Propietats width i height : amplada i altura total de la pantalla. Propietats availWidth i availHeight : amplada i altura que pot ocupar una finestra. Propietats colorDepth i pixelDepth : profunditat de la paleta i dels píxels, en bits. Mètode Math.pow() : fa una potència (base elevada a un exponent). Mètodes de window, moveTo() i sizeTo() : mouen i dimensionen la finestra. Instàncies de window, parent i top : la finestra anterior i la més alta en la jerarquia. Mètode location.replace() : reemplaça l'adreça actual per la que rep com a paràmetre. |