El projecte ha de servir per sintetitzar els
nous coneixements adquirits durant el curs i a la vegada, utilitzar-los
en la realització d'una aplicació web que pugui ser útil
per a la nostra tasca docent o personal. La correcta realització del projecte, conjuntament amb els exercicis dels mòduls, ens permetrà finalitzar satisfactòriament el curs i disposar de la certificació corresponent. El projecte ha de ser personal i inèdit. El treball sobre el projecte comença amb la proposta del tema al tutor al final del mòdul 5. La realització d'aquesta proposta ha de seguir les indicacions que es donen en aquesta pàgina. A partir del mòdul 7, els exercicis que es realitzaran s'han d'orientar per formar part del projecte. A grans trets, el projecte ha de reunir les següents característiques.
En la valoració del projecte es tindrà en compte que incorpori el màxim de solucions possibles mitjançant JavaScript i DHTML. Sempre que sigui possible i contextualment justificable, s'han d'aplicar els conceptes descrits en aquest curs. Si algun apartat es pot fer amb HTML o amb JavaScript, seleccionarem preferentment l'opció de JavaScript. L'aplicació web ha d'ésser compatible amb els principals navegadors (Netscape Navigator, Mozilla, Internet Explorer). Si alguna part no és possible compatibilitzar-la, ho hem de detectar, i si s'escau, mostrar alguna altra opció alternativa que tingui la mateixa funcionalitat. Hem d'evitar que apareguin errors per incompatibilitat, ja que desconcerten a l'usuari i donarien una mala impressió del nostre treball. |
|||||||||||||
Exemples de projectes: A continuació s'exposa alguns exemples de projecte. No és obligatori que el triem d'entre aquesta llista, tot i que també són opcions vàlides. La seva descripció ens servirà per donar-nos una idea de com pot ser el nostre projecte.
|
|||||||||||||
Durant la fase de creació del projecte, aquest ha d'estar penjat dins una carpeta de nom "projecte" situada dins l'espai web facilitat per la SGTI per a la realització del curs. En aquest espai, el tutor podrà fer el seguiment del projecte i veure'l per poder atendre les consultes. La ubicació final del projecte acabat també es farà en la mateixa carpeta. La carpeta "projecte" s'ha d'haver creat seguint les directrius indicades en les pràctiques 1, 2 i 3 del mòdul 1 i la seva pàgina principal d'accés s'ha d'anomenar "index.htm". A la pàgina principal del directori arrel del nostre espai web també hi ha d'haver un enllaç que ens porti fins al projecte (conjuntament amb els enllaços als exercicis dels mòduls), tal com està explicat a l'exercici del mòdul 1. |
|||||||||||||
Recomanacions | |||||||||||||
![]() |
Per la realització del projecte és
important acompanyar-nos d'una bona eina d'edició web. Dreamweaver
ens pot ser útil, principalment per fer les maquetacions de les
pàgines i per editar text amb gran extensió. En canvi, per crear i provar el codi JavaScript són més útils els editors de text convencional o el Dreamweaver amb l'opció de "Mostrar vista código". El codi JavaScript s'ha de provar en petits blocs i en fitxers apart. Ens podem ajudar amb les tècniques de depuració explicades a la pràctica 3 del mòdul 8. Quan ja hem comprovat el correcte funcionament, l'incorporem a la pàgina web corresponent. Per facilitar la reutilització de les pàgines hem de fer que el seu contingut sigui independent de la pàgina contenidora. Podem crear un fitxer de nom dades.js que contingui un array i/o variables globals amb dades com imatges, textos, events, etc. i després els enllacem a la pàgina contenidora tal com s'explica als apartats 1 i 2 de la pràctica 4 del mòdul 8. Amb els estils també farem una cosa semblant. Si hem separat adequadament les dades de les pàgines contenidores, aconseguirem la màxima reutilització, ja que en properes modificacions solament farà falta canviar les dades i els estils que estaran en fitxers separats. |
||||||||||||
Proposta | |||||||||||||
![]() |
A l'hora de presentar la proposta, hem de
fer una pàgina web amb aquestes dades: Identificació. Nom i cognoms, adreça de correu, títol de la web i tema. Descripció. Resum dels continguts, breu. Esquema. Seccions, pàgines i relació entre elles. Components. Aquesta és la part més important. Hem d'explicar quins tipus de components i recursos de cada tecnologia pensem utilitzar, per què, i com. Interfície. Més que l'aspecte gràfic, interessa explicar la lògica i la funcionalitat, com es lliguen els diversos components i quines estratègies utilitzem. |
||||||||||||
Calendari del projecte | |||||||||||||
![]() |
|