Portada Racó
 



Les últimes preguntes amb resposta

Informació classificada per temes





L'entorn de treball de la Wiris

  1. Què és la Wiris?

  2. Què he d'entendre si em diuen que la Wiris és una calculadora conceptual?

  3. Podríeu destacar tres aspectes pel que fa a l'entorn de treball de la Wiris?

  4. Hi ha alguna diferència entre la versió local i la versió en línia?

  5. He trobat alguns problemes per imprimir una pantalla de Wiris i diferències segons que treballi en la versió local o en línia. Podríeu explicar amb detall el procediment adequat per imprimir?

  6. Oi que encara que engegui la calculadora en línia, calculadora.edu365.com, si tinc la calculadora local instal·lada, en realitat estic treballant amb la versió local?

  7. He fet proves per a personalitzar l'aspecte de la Wiris (colors, mida de les icones,...)
    Puc guardar els canvis que he fet i aconseguir que en una propera sessió la Wiris s'engegui amb "el nou aspecte"?

  8. Com podem aconseguir escriure en diferents línies les diferents comandes que s'han de repetir dintre d'un "bucle" tipus mentre o d'altres sentències de programació de la Wiris?

  9. I si vull copiar un fragment de codi que ja tinc escrit en una pantalla a dintre d'una sentència de programació, com ho puc fer?

  10. Hi ha alguna manera de forçar que les respostes numèriques de la Wiris apareguin totes "automàticament" amb decimals? Puc "obligar" que apareguin en notació científica?

Qüestions relacionades amb la sintaxi del codi de la Wiris

  1. Per què, si faig un càlcul i després vull aprofitar el resultat, això no és possible? Sí que és possible!

  2. He constatat algunes anomalies de funcionament quan escric una "consulta de cert o fals", és a dir les expressions que s'acaben amb un ? perquè la Wiris comprovi si són correctes o no.

  3. Per què si faig    és?(2<3)  la resposta que em dóna al Wiris és fals?

  4. Veig dos nombres iguals i en canvi si pregunto si són iguals la Wiris em diu que no. Pot ser degut a la precisió amb què treballo? Podria ser, però més aviat cal tenir en compte la relació entre la comanda anterior i la tolerància amb què es comproven les igualtats.

  5. Podríeu comentar quan s'ha de fer servir el signe := i quan el signe =?

  6. Per què la comanda sigma_progressió dóna com a resposta, fins i tot en el cas de les progressions aritmètiques, unes fórmules tan estranyes?

  7. Tinc un programa que no entenc per què no em funciona, però podria ser perquè he fet servir una sentència com a:=a+20 ?

  8. Quina és la sintaxi adequada perquè una variable definida amb := es pugui actualitzar "a dintre" d'una sentència condicional?

  9. Quina és la sintaxi adequada de la comanda avalua i quan l'hem de fer servir?

  10. Quins criteris hi ha per fer servir el punt i coma en sentències condicionals o no fer-lo servir?

  11. He trobat que el tauler gràfic se m'ha "descontrolat" i he vist que era perquè apareixia una cadena de text buida. Amb la Wiris, no es poden considerar cadenes de text buides, per exemple per anar-hi afegint altres caràcters, com es fa en altres programes?

Preguntes de "cert o fals"

  1. He constatat algunes anomalies de funcionament quan escric una "consulta de cert o fals", és a dir les expressions que s'acaben amb un ? perquè la Wiris comprovi si són correctes o no.

  2. Ja he llegit la resposta a l'anterior PAR que parla de "cert o fals" però encara em trobo amb situacions que sorprenen. Per què (a·b)n = = an · bn ? dóna com a resposta fals?

Qüestions de geometria

  1. Tinc alguns problemes amb la comanda angle quan l'angle és còncau. Com actua aquesta comanda?

  2. Vull dibuixar un triangle amb els dibuixos dels arcs que mostren l'amplitud dels angles i em trobo que, quan moc el triangle, de vegades els arcs em queden a l'interior del triangle i de vegades a fora. Com ho puc controlar?

Qüestions relatives a funcions, equacions, sistemes, inequacions...

  1. He trobat alguna equació molt senzilla que la Wiris no sap resoldre? Per què? Com ho puc solucionar?

  2. Per què en el material del curs D112 a la pràctica 6 del mòdul 3, en el darrer exemple, s'ha de fer servir la comanda avalua?

Alguns aspectes relacionats amb els recursos gràfics de la Wiris

  •       La pràctica 6 del mòdul 4 del curs D112 està dedicada a PAR sobre aquest tema
  1. Com és que si dibuixo un triangle no puc moure'l?

  2. Quina és la sintaxi adequada perquè un objecte definit amb := es pugui actualitzar "a dintre" d'una sentència condicional?

  3. Per quines figures geomètriques i per quines equacions es pot fer servir la comanda punt_més_proper? Es pot veure el punt que "realment" es mou?

  4. He donat a un punt el nom de punt_de_baix i a un altre el nom de punt_de_dalt i no els puc moure per actualitzar el gràfic. Per què?

  5. Tinc alguna manera de controlar el lloc on apareixen les etiquetes dels vèrtexs d'un triangle?

  6. M'he trobat que en un gràfic amb alguns objectes actualitzables, de vegades hi havia una màgia de canvi de colors en algunes situacions. Per què passa això?

Qüestions relatives al llenguatge de programació Wiris++

  1. Quina és la sintaxi adequada perquè una variable definida amb := es pugui actualitzar "a dintre" d'una sentència condicional?

  2. Tot i que als apunts del curs D112 diu que no es pot fer el que indico seguidament, a mi en algun cas m'ha funcionat.
    En quines condicions es poden incloure comandes gràfiques en sentències de programació com és ara per, repetir, mentre,... ?