D112. Ampliacions, comentaris
 
Quan pot ser interessant tenir activada la icona i quan no

De les tres icones , i la que està activa per defecte és .

  • Si cliqueu a es desactiva aquesta opció o es torna a activar si estava desactivada

  • Si cliqueu a s'activa aquesta opció d'informació i es desactiva qualsevol altra de les tres que estigués activada

  • Semblantment passa si cliqueu a
El fet que estigui activat pot ser ben convenient en alguna aplicació didàctica però, tanmateix, altres vegades pot ser que no produeixi efectes desitjats. Analitzeu-ho seguidament.
 
Animació  Podeu veure en primer lloc una animació que mostra que, si prèviament hem posat noms adequats en la construcció de les figures que apareixen, el fet que en moure el ratolí per sobre d'una figura se'n mostri el nom pot tenir efectes didàctics ben interessants. Tot i que de la realització de gràfics geomètrics se'n parlarà a bastament en la pràctica següent i en altres mòduls, si us interessa veure ara el codi Wiris de l'exemple que us hem mostrat i practicar en una finestra activa, cliqueu aquí.
 
Animació  En canvi en aquesta segona animació es mostra una situació que presenta l'objectiu didàctic de moure un punt sobre l'eix de les x i visualitzar la seva imatge en la gràfica d'una funció. Segur que pensareu que els diversos rètols que apareixen en moure el punt distreuen de l'objectiu que interessava.
 
En exemples com aquest segon interessarà desactivar , cosa que com ja hem dit es pot fer manualment clicant a la icona. Però moltes vegades serà més còmode fer-ho amb una línia de codi. Ho podeu fer de dues maneres:
 
  • Amb la comanda informació("cap"); que estableix que per defecte no hi hagi cap de les tres icones del tauler gràfic activada.
  • Com una opció de la comanda que estableix característiques generals del tauler gràfic: tauler(...,{informació="cap"}). Vegeu la diferència en la sintaxi si ho fem d'una manera o de l'altra.

Sempre és més elegant que, si en un moment donat interessa destacar alguna informació suplementària del gràfic, es cliqui a la icona corresponent que no pas l'altra possibilitat que consistiria en indicar a l'usuari o la usuària que si veu "coses" que li dificulten el centrar l'atenció, comenci per clicar a .

En aquesta mateixa pràctica i en la pràctica 1 del mòdul 3 veureu exemples ben semblants al que mostra el segon exemple; ara bé, si voleu estudiar exactament el que ha servit per fer l'animació cliqueu aquí i experimenteu: afegiu la línia informació("cap"); abans de cap comanda de dibuix i observeu!