Per quines figures geomètriques i per quines equacions es pot fer servir la comanda punt_més_proper?

Si consulteu l'índex alfabètic de comandes de l'ajuda de la Wiris veureu la sintaxi de la comanda que ara ens interessa:

punt_més_proper( f:dibuixable; p:punt)

Allà no s'especifica a quins objectes f:dibuixable es pot aplicar el procediment. Per aquesta raó en els materials del curs D112 es va explicar amb més detall. Tot seguit ampliem una mica més el tema.

Per aplicar el procediment s'ha de considerar prèviament un punt auxiliar (que és millor que no es dibuixi ) i tot seguit aplicar la comanda punt_més_proper i definir amb := el punt del qual volem restringir el moviment sobre la figura que ens interessi d'acord amb la sintaxi (que, naturalment amb el nom que vulgem donar als identificadors dels punts) s'exposa seguidament:


Una vegada aplicada la comanda anterior, cal fer que es dibuixi el punt (A en l'exemple) i aquest serà el que tindrà el seu moviment restringit a la figura que interessi (que, és clar, també haurem de tenir dibuixada!)


Es pot veure el punt que "realment" es mou?

Després de definir un punt amb := i punt_més_proper, aquest serà el punt que podrem moure. Per entendre'n el funcionament, podem dir que és com si el punt auxiliar quedés sempre amagat al darrere del punt resultant de punt_més_proper.

Tanmateix, "es pot" dibuixar el punt auxiliar i que es vegi el punt auxiliar i el punt més proper. Però no és recomanable perquè si alguna vegada el punt auxiliar coincideix "realment" amb el punt sobre l afigura, a partir d'aquell moment trobareu anomalies si els voleu dibuixar tots dos.