Objectiu: descobrir les habilitats cognitives i la presència o absència d’ànima en diversos exemples de tasques.

Les bones WebQuests tenen ànima. En aquesta pràctica, veureu un bon nombre d’exemples de tasques i veureu si hi podeu detectar la presència o l’absència d’ànima.

Introducció

No hi ha WebQuests perfectes, però una bona WebQuest ha d’engrescar l’alumne/a. Això no vol pas dir que no els demaneu esforç, però cal que formi part d’aquelles bones pràctiques educatives que, com diu Jarbas N. Barato, ajuden a “emprendre l’aventura d’elaborar coneixements que donin sentit a la nostra vida de cada dia”.

(…) “Una bona part dels elements que he considerat com a indicadors de l’absència o presència d’ànima depenen de l’educador/a, la convicció, la creativitat i els valors. La WQ no és una solució tècnica que pugui ser utilitzada sense el compromís de l’educador/a. La WebQuest és el reflex de certes visions del món i de l’ educació. És un retorn als vells valors, com el de la bellesa. És comprometre’s amb una educació ancorada en propostes autèntiques i això requereix molta imaginació. (…) En una simple lectura d’una WebQuest, quasi sempre ens fa percebre l’ absència o la presència d’ ànima, perquè les obres son el resultat palpable de les creences dels seus autors. És bo estar atents a la presència o absència d’ ànima en els milers de WebQuests presents actualment a Internet. La utilització d’ obres amb ànima certament enriquirà l’educació. La utilització d’ obres sense ànima donarà com a resultat una educació sense compromís amb el coneixement compartit, amb el plaer d’ aprendre amb una implicació profunda, amb l’ objectiu dels estudis, l’aventura d’elaborar coneixements que donin sentit a la nostra vida de cada dia.” Jarbas N. Barato

(*) Es considera imprescindible que llegiu l’article sencer. Al final de la pràctica trobareu l’enllaç corresponent.

Desenvolupament de la pràctica

S’ha preparat una selecció de WebQuests de les quals es demana que mireu, analitzeu i critiqueu l’apartat de la tasca. Com a pràctica es recomana que intenteu descobrir quina o quines habilitats cognitives posen en joc i com els seus autors o autores han aconseguit donar ànima en aquest apartat.

[[http://www.xtec.cat/%7Efromeu/english/britishisles/index.htm|Around the british isles]]

AROUND THE BRITISH ISLES, de F. Romeu

[[http://www.webquestcat.org/%7Ewebquest/geodesigualtat/|Geografia de la desigualtat]]

GEOGRAFIA DE LA DESIGUALTAT, de J.L. Fierro

[[http://www.guizeb.com/webquest/ibers/|Els íbers]]

ELS IBERS, de J.M. Asensio

[[http://cv.uoc.edu/%7Emalsius/webquest/indexwebquest.htm|Els romans a Catalunya]]

ELS ROMANS A CATALUNYA, de M. Alsius

[[http://www.xtec.cat/crp-baixebre/WQPORT/CURSWQ/index.htm|Els bolets dels ports]]

ELS BOLETS DELS PORTS, de C. Valldepérez

[[http://www.xtec.cat/%7Eaxirgo/wq/index.htm|Dels rius i embassaments dins a l’aixeta]]

DELS RIUS I EMBASSAMENTS FINS A L’AIXETA, de A. Xirgo

[[http://weib.caib.es/Recursos/sexualitat_webquest/portada.html|Amb la sexualitat no et tallis!!!]]

AMB LA SEXUALITAT NO ET TALLIS!!! INFORMA’T BÉ, de A. Beltran

[[http://www.xtec.cat/%7Edvert/dvmp/|Una passejada pel mar]]

UNA PASSEJADA PEL MAR, de D. Vert

Tornar al principi del document