Enrera
Mòdul 5: Preparació del nou curs
Seminari SAGA secundària
  Pràctica
     
 
 

Itineraris de l'ESO LOE

   

Concepte

Creació matèries optatives

Pràctica Creació d' àmbits del coneixement
Pràctica
Creació d'un itinerari per l'ESO LOE
Pràctica Distribució dels àmbits del coneixement als itineraris
Pràctica
Divisió de la matèria de Ciències en Biologia/Geologia i Física/Química
   

Concepte

   
Amunt

Els Plans d'Estudis | Del centre representen gràficament la distribució i temporalització que el centre defineix per les diferents matèries al llarg de tota l' Etapa en els diferents itineraris.

El centre pot crear un únic pla d'estudis general, o crear els plans d'estudis que consideri necessaris (per nivell, promoció, grup...)

   
Pràctica
Creació de matèries optatives
   
 

El Centre podrà donar d' alta les matèries optatives que consideri oportú:

  • Matèries optatives de centre per l' oferta general. De les franges de matèries optatives generals
  • Matèries optatives de Religió o alternatives, optatives que el centre oferta als alumnes que a la matrícula han indicat que no fan religió i que s'han de distribuir a les franges de religió - alternativa

Per poder crear una nova matèria optativa s'ha d' activar el menú Centre | Plans d'estudi | Elements curriculars

Observareu la relació de plans d'estudi dels que el centre està autoritzat a impartir docència. Feu clic sobre la icona corresponent a l'ESO LOE

   
 
 
Elements curriculars
   
  Observareu que esta preseleccionat l'apartat de Matèries optatives del centre. Per poder crear una nova matèria heu de prémer el botó Nova Matèria Opt. que hi ha al peu de la pàgina.
   
 
 
Creació de noves matèries optatives
   
  En una nova pantalla (Molt semblant a la que es feia servir per donar d' alta nous crèdits variables) podreu entrar les dades de la matèria que voleu crear.
   
 
 
Nova matèria optativa
   
Amunt

A la nova matèria haureu d' assignar-hi codi i nom. El Codi servirà per distingir clarament la matèria d' altres; podrà tenir fins a 4 caràcters i podrà coincidir amb el codi assignat prèviament a d' altres matèries. (El programa avisa que el codi ja existeix si es vol crear una matèria amb el codi assignat prèviament a una altre)

Al fer la distribució al itinerari el programa afegirà al codi de forma automàtica el número ordinal corresponent al nivell del curs en que es distribueix.

Així, en el cas de l' exemple de la matèria APA Aprendre a aprendre, per fer la distribució a 1r haureu de fer-ho amb la matèria APA1, mentre que a 3r utilitzareu l' APA3

Tipus de matèria. Aquest desplegable permet distingir les matèries optatives:

  • Optatives - de caire general que formaran part de l' oferta en les franges de matèries optatives
  • Religió - Alternativa - estaran a la franja de la Religió / Alternativa. Aquestes matèries les crearà el centre per ofertar als alumnes que no opten per a fer cap tipus de religió.

Al definir una nova matèria es poden complementar també els camps: Alumnes als quals s' adreça (Informació complementària de la matèria) i Descripció (Informació per orientar als alumnes)

Període de vigència: S'ha de definir l' inici i es pot introduir el fi que marcaran la vigència o no de la matèria (si no s' estableix el fi es consideren vigent la matèria de forma indefinida)

Al peu de la pàgina hi ha tres botons:

  • Enrera: Permet abandonar la tasca sense enregistrar cap dada
  • Desa: Enregistra les dades de la matèria i tanca la pantalla de creació de noves matèries
  • Desa i continua: Enregistra les dades de la matèria i prepara la pantalla per entrar les dades d'una nova matèria

Després de desar les dades les noves matèries ja es podran utilitzar al gestionar el nous plans d'estudi de l'ESO LOE

   
Pràctica Creació d' àmbits del coneixement
   
 

Els centres podran crear àmbits de coneixement per poder impartir de forma integrada la docència de dos o més matèries.

Per poder crear una nova matèria optativa heu d' activar el menú Centre | Plans d'estudi | Elements curriculars

Observareu la relació de plans d'estudi dels que el centre està autoritzat a impartir docència. Feu clic sobre la icona corresponent a l'ESO LOE

   
 
 
Elements curriculars
   
  Observeu que esta preseleccionat l'apartat de Matèries optatives del centre. Heu d' activar primer l'apartat Àmbits de coneixement, i prémer el botó Nou Àmbit con. que hi ha al peu de la pàgina.
   
 
 

Creació dels Àmbits del coneixement

   
  Per crear un nou Àmbit heu d' assignar-hi un codi i un nom, i establir les matèries que en formen part
   
 
 
Definició dels Àmbits del coneixement
   
Amunt

El codi ha de ser diferent al diferent al d' altres matèries o àmbits definits prèviament. Per triar les matèries es fa seleccionat-les (amb el mousse) de les disponibles i després passar-les a la finestra de l' esquerra fent "clic" sobre la fletxa corresponent.

Per acabar heu de desar.

Si heu creat un àmbit del coneixement podeu fer o no la distribució d'aquest en els itineraris, però no podreu fer es distribuir de forma simultània un àmbit i al mateix temps una de les matèries que en forma part.

   
   
Pràctica
Creació d'un itinerari per l'ESO LOE
   
  Per crear un nou pla d'estudis heu d' activar el menú Centre | Pans d'estudi | Del centre i prémer el boto Nou pla adaptat
 
 
 
Creació d'un nou pla d'estudis
   
  Heu d' assignar un Codi i un Nom, establir els curs escolar, triar el pla d'estudis patró que ha de ser ESO LOE, i triar la distribució anual. Heu de prémer el botó desa per confirmar les dades
   
 
 
Creació d'un nou pla d'estudis adaptat de l'ESO LOE
   
  Podeu fer la distribució de les diferents matèries a cada un dels nivells.
   
 
 
Distribució de les matèries del pla d'estudis
   
  Observeu que al fer la distribució de matèries en cursos no consecutius el número ordinal del codi de la matèria correspon sempre al nivell al qual es distribueix, així per exemple en el cas de la Música en que es distribueix sols a primer i a tercer, els codis de les matèries són MU1 i MU3 respectivament.
   
 
Amunt
Distribució de matèries en cursos no consecutius
   
Pràctica Distribució dels àmbits del coneixement als itineraris
   
 

No podeu fer de forma simultània la distribució d' Àmbits del coneixement i d' alguna de les matèries que l' integren. Si en un curs, o grup concret voleu gestionar la docència d' Àmbits del coneixement de forma diferent a la que ho feu per altres grups o nivells haureu de crear un nou itinerari específic.

Per exemple si l' Àmbit de coneixement que heu creat el voleu utilitzar per 1r d' ESO però no per 3r, heu de crear itineraris diferenciats, on en el cas de 1r fareu la distribució de l' Àmbit Ciències / Matemàtiques mentre que a 3r, ho fareu amb les matèries Ciències i Matemàtiques de forma separada.

   
 
 
Itinerari amb la distribució de l' Àmbit Ciències / Matemàtiques
   
  Observeu que en aquest cas després d' haver distribuït l' Àmbit de Ciències / Matemàtiques ja no es poden distribuir les matèries per separat
   
Pràctica
Divisió de la matèria de Ciències en Biologia/Geologia i Física/Química
   

El centre pot decidir a 3r d' ESO dividir la matèria de Ciències de la naturalesa en dos submatèries:

CN3BG - Biologia i geologia
CN3FQ - Física i química

En el cas de voler fer-ho, en les opcions de configuració s'ha d' assenyalar que es vol fer la divisió. Per fer-ho activeu el menú Sistema|Configuració|Paràmetres de configuració

   
 
Llista de paràmetres de configuració
 
Premeu la fletxa d'accío de l' opció de la divisió de les ciències.
 

Després d' haver-ho seleccionat, en el moment de fer els itineraris ja podeu distribuir directament les divisions de la matèria.

 
Distribució de les submatèries CN3BG i CN3FQ
 
 
 
Amunt