A nivell formatiu el crèdit de formació en centres de treball ha de complir dues funcions bàsiques:
a) Aplicar en una situació real de treball els coneixements, les habilitats i els comportaments de tipus actitudinals relacionats amb les capacitats clau que potencien determinades competències professionals.
b) Complementar la formació en un centre educatiu en aquells aspectes que es poden ampliar en un àmbit professional concret.

 
 
 
En general, el disseny i la concreció del pla de formació de l'alumnat ha de seguir els apartats :
1. Caracterització del tipus d'empresa : identificació dels principals processos tecnològics, les funcions i/o serveis desenvolupats, i el model organitzatiu de l'empresa esmentada.
2. Selecció i adaptació de les activitats formatives de referència previstes en el crèdit que l'empresa pot oferir.
3. Prioritat de les activitats formatives de referència seleccionades en funció dels interessos del centre.
4. Planificació del desplegament de les activitats formatives de referència en funció del programa seguit en el centre.
5. Concreció de les tasques que ha de desenvolupar l'alumnat per a cada activitat formativa de referència i amb la formació corresponent.
6. Concreció i contextualització dels criteris generals d'avaluació per a la realització de les tasques que s'han de desenvolupar.

 
 
 
El tutor d'aprenentatge