ARXIU DE NOTÍCIES - CURS 2012/2013
PREMIS I RECONEIXEMENTS

Acabat el curs 2012/13 diversos treballs fets pels nostres alumnes han rebut algun premi en reconeixement a la qualitat de la seva feina. També hem aconseguit l'accés a beques i convocatòries de prestigi internacional. Us en fem un resum.

Premis X(p)rimenta 2013

Organitzats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, en l'edició d'aquest curs hem obtingut el premi als vídeos científics més originals. L'entrega de premis es va fer a Castelldefels el 28 de juny. Ací en teniu una mostra dels treballs.

 

Premis de la URV

El Campus Terres de l'Ebre de la Universitat Rovira i Virgili ha concedit dos premis a treballs de recerca de batxillerat. Un primer premi al treball "La palma. De l'artesania a la fàbrica (el cas de la fàbrica Matamoros)" realitzat per Anna Grau Campos i tutoritzat per la professora Victòria Almuni Balada, i un tercer premi al treball "Més que córrer: la fusió del córrer i la muntanya. Preparats, llestos... ja!" elaborat per Josep Domènech Llobet i tutoritzat per la professora Lara Sancho Reverté.


Els guardonats durant l'acte d'entrega dels premis

Beca de la Fundació Amancio Ortega

La Fundació Amancio Ortega ha concedit una beca del Programa “Becas Estudia en Canadá” a l’alumne de 4t d’ESO Maximillian Von Wietersheim-Kramsta per a cursar el 1r de Batxillerat al Canadà. Aquesta beca cobreix l'estada durant tot el curs a Canadà amb totes les despeses pagades.

 

 

Programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya Caixa

L'alumne Maximilian von Wietersheim ha estat admès al programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya Caixa i l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona. Aquest programa, en la seva 6a. edició, ha seleccionat 49 alumnes de tot el país i els ofereix la possibilitat de participar en activitats d'investigació totalment becades durant els dos cursos de batxillerat.


Acte de presentació del programa Joves i Ciència a La Pedrera de Barcelona

8/07/2013

LLIBRES DE TEXT DEL CURS 2013/14

Ja podeu descarregar-vos les llistes per cursos dels llibres de text del proper curs 2013/14. En tots els cursos d'ESO s'ha previst també l'ús de llibres digitals.

Llibres de text de paper + obrir l'enllaç ->

Llibres digitals + obrir l'enllaç ->

 

3/07/2013

EXÀMENS DE SETEMBRE

Tot l'alumnat que no ha superat algunes matèries al juny s'ha de presentar a les proves extraordinàries que es faran els dies 2 i 3 de setembre segons el calendari adjunt. També hauran de presentar els treballs d'estiu encomanats.

Calendari de setembre Obrir PDF

 

1/07/13

FINAL DE CURS

El curs 2012/13 arriba a la seva fi amb el següent calendari d'activitats i aspectes administratius que cal tenir en compte.

21 de juny, divendres: Activitats de final de curs (esports, gimcana, batucada, cinema, jocs informàtics, karaoke "Tu sí que moles II", vídeos i entrega de diplomes i premis) entre les 9:00 i les 14:00h.

22 de juny, dissabte: a la Sala d'Actes "José Córdoba", a les 19:00h, Festa de Graduació 2013 per a l'alumnat amb títol de Batxillerat i de Cicle Formatiu. Hi haurà refrigeri i sessió de DJ.

 

27 de juny, dijous: a les 13:15h els tutors i tutores entregaran a les famílies els butlletins de notes finals.

De l'1 al 9 de juliol: període de matrícula de batxillerat i cicle formatiu de grau mitjà. Horari de secretaria: de 9:00 a 15:00h.

20/06/2013

PREMI PATHWAY AL TREBALL "L'LHC A L'INSTI"

El treball "L'LHC a l'Insti" sobre l'accelerador de partícules que l'alumnat de l'optativa d'Astronomia ha instal·lat al passadís de la planta baixa ha guanyat el 2n premi especial sobre el CERN/Cosmos en la modalitat de professorat en el concurs "Nosotros investigamos" del projecte PATHWAY organitzat per la Universitat de Barcelona. Bona feina !

 

11/06/2013

PROVES EXTRAORDINÀRIES - 2n BATXILLERAT

Aquí teniu el calendari de proves extraordinàries per a l'alumnat de 2n de Batxillerat amb matèries pendents de l'avaluació ordinària de maig.

10 de juny

11 de juny

12 de juny

 8.30h

Filosofia

Castellà

Català

10.30h

Mates CCSS
Química

Història

Sociolingüística

13h

Geografia

Lit. Catalana

Ha. de l'Art

04/06/13

EDUCAT: ORDINADORS CURS 2013/14

A l'àrea TAC de la nostra web podeu consultar les instruccions per a adquirir els ordinadors netbook del programa Educat 1x1 de cara al proper curs 2013/14. Els destinataris són els nous alumnes de 1r d'ESO, els procedents d'un altre centre o aquells que necessitin comprar un equip nou.

A la mateixa secció podeu trobar altres informacions i continguts que fan referència a les tecnologies de la informació.

  • Ordinadors de l'alumnat - Programa Educat 1x1
  • Llicències digitals.
  • Seguretat informàtica.
  • Plataformes educatives.
  • El centre digital.
  • Videoteca de l'alumnat.
  • Treballs de ràdio de l'alumnat.

Accés a l'àrea

30/05/2013

XERRADA: "COMUNICACIÓ NO VIOLENTA"

El dimecres, 29 de maig, a les 19:30h, a la sala d’actes, tindrà lloc una xerrada per a mares, pares i familiars, organitzada per l’AMPA baix el títol “COMUNICACIÓ NO VIOLENTA, com parlar des del propi sentiment i necessitat mostrant total respecte per l’altre.”

Una xerrada a càrrec de Guadalupe Espinosa, llicenciada en Psicologia.

Cartell + obrir l'enllaç ->

24/05/2013

CONCURS FOTOGRÀFIC DE L'AMPA

La diada de Sant Jordi l'AMPA va organitzar un concurs fotogràfic amb diverses categories. D'entre totes les fotos presentades el jurat ha escollit els premiats que podeu consultar en l'enllaç adjunt. Moltes gràcies a tothom per la participació.

Premis del concurs + obrir l'enllaç ->

22/05/2013

SORTIDA A PORT AVENTURA

El proper 13 de juny de 2013 es farà la tradicional excursió de final de curs a Port Aventura. El preu és de 38€, el qual inclou el transport, l'entrada i el tiquet per dinar.

Els alumnes que desitgen participar en la sortida ho faran saber al seu tutor/a abans del 24 de maig. Les modalitats de pagament són:

  • Donant un número de compte a secretaria.
  • Fent una transferència a Catalunya Caixa (l'entitat cobra comissió).

No ho deixeu per a l'últim dia !

15/05/13

PREINSCRIPCIÓ AL CICLE FORMATIU

Tot l'alumnat que el proper curs 2013/14 vulgui començar els estudis del CFGM "Sistemes microinformàtics i xarxes" o vulgui cursar Batxillerat i ve de fora d'Ulldecona ha de formalitzar la preinscripció entre els dies 13 i 24 de maig. Informeu-vos-en a secretaria.

Sol·licitud de preinscripció + obrir l'enllaç ->

+ informació + obrir l'enllaç ->

 

Entrevista a TVU [16'48"]

 

 

10/05/2013

VAGA ESTATAL D'EDUCACIÓ

El dijous, 9 de maig, els treballadors de l'ensenyament públic, les associacions i federacions de pares i mares i l'alumnat han convocat una jornada de vaga a nivell de tot l'estat espanyol contra la LOMCE (Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa) i les retallades.

Els motius de la protesta són els següents:

  • contra l'eliminació de llocs de treball necessaris i l'empitjorament de les condicions laborals dels que no s'eliminen.
  • contra la reducció de beques a tots els nivells i serveis educatius de suport com el transport escolar.
  • contra l'increment de les taxes universitàries i de les d'accés a la Formació Professional.
  • contra la dràstica reducció del pressupost de funcionament dels centres (més d'un 30% a nivell estatal en el darrer any i mig).
  • per que s'aturi la tramitació parlamentària del projecte de llei del ministre Wert, la LOMCE, davant del perill d’una educació pública retallada i retrògrada.

Els serveis mínims decretats pel Departament d'Ensenyament comprenen la presència d'un membre de l'equip directiu al centre. En conseqüència,

  • El centre restarà obert per garantir el dret a l'educació de l'alumnat.
  • Davant la possibilitat que molts professors se sumin a la convocatòria de vaga no es pot garantir el funcionament normal de les classes durant la jornada.
 

SEGUIMENT DE LA VAGA

  • Alumnat: 87,9 %
  • Professorat: 48,7 %
  • Personal d'Administració i Serveis: 33,3 %

07/05/2013

SANT JORDI 2013

* EXCURSIÓ

Un any més us proposem celebrar la diada de Sant Jordi caminant tots junts cap a l’ermita de la Pietat. És una bona manera de fer salut i, a la vegada, gaudir de les magnífiques vistes que d’allà estant podrem contemplar.

• HORARI: de 9 a 13:30 hores

• ITINERARIS:
Opció A: Institut – Ermita
Opció B: Institut – Ermita – Serra de Godall (per als més valents)

Caldrà portar:

• ganes de caminar i de passar-ho bé
• beguda
• esmorzar

Es recomana...

• deixar els mal rotllos aparcats
• anar ben calçat
• portar gorra i protecció solar

* 1R CONCURS FOTOGRÀFIC (AMPA)

Bases del concurs

No oblideu la càmera de fotos (o el mòbil) !!

* ACTE REIVINDICATIU EN DEFENSA DE LA LLENGUA

A les 19:00h: concentració a la plaça de l'Església on es llegirà un manifest a favor de la immersió lingüística i contra la última sentència del TSJC.

 

 

 

 

20/04/13

XERRADA SOBRE PRIMERS AUXILIS I PREVENCIÓ D'ACCIDENTS ORGANITZADA PER L'AMPA

El dijous, 11 d’abril, a les 19:00h., a la sala d’actes "José Córdoba", tindrà lloc una xerrada per a pares, mares i familiars, en la qual es tractaran els temes següents.

  • NORMES D’ACTUACIÓ EN PRIMERS AUXILIS, a càrrec de la infermera Cristina Verdera ( CAP d’Ulldecona).
  • CONSELLS PER A LA PREVENCIÓ D’ACCIDENTS AMB BICICLETA, a càrrec de Toni Pitarch.
Es tracta d'una actuació dins la setmana de la mobilitat sostenible del nostre Pla d’accions com Escola Verda, organitzada per l'AMPA de l’Institut.

+ informació + obrir l'enllaç ->

8/04/13

SETMANA DE LA MOBILITAT SOSTENIBLE

Una de les actuacions que recull el nostre Pla d'acció com Escola Verda, és la mobilitat sostenible. Durant la setmana del 8 al 12 d'abril ho celebrarem amb activitats diverses, en una actuació conjunta amb l'escola.

El dia 8 d'abril celebrarem la inauguració del carril bici amb un acte institucional a la plaça de l'Església, que donarà sortida a una gran bicicletada pel poble en la que participarem tot l'alumnat i professorat de l'institut i l'alumnat de 6é de l'escola, i que acabarà amb la realització de diferents activitats esportives al Poliesportiu vell, d'acord amb el següent horari.

A partir de les 8.30h: Concentració davant la porta del centre.

9:30h: Bicicletada dels alumnes de 6t de l’escola i de tot l’alumnat de l’institut.( Sortida i final trajecte: carrer de les Escoles).

10:15h: Bicicletada des del carrer de les Escoles fins la Plaça de l’Església.

10:30h: Inauguració oficial del carril-bici amb la presència d’autoritats i professorat . Seguidament , bicicletada pel carril-bici “Tram Escoles” fins arribar al final del seu trajecte, carrer de les Escoles, de manera esgraonada, en petits grups.

11:00h-11:15h: Esmorzar saludable a l’escola i a l’institut .

A partir 12:00 h: horari normal de classe.

 

 

5/04/2013

CURSA DE MUNTANYA A LES CLASSES DE FÍSICA

Un total de 170 alumnes (entre participants i organitzadors) d’ESO, Batxillerat, Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior dels instituts ”Sòl de Riu” d’Alcanar; “Manuel Sales i Ferré” d’Ulldecona; “Daniel Mangrané” de Jesús; “La Sénia” de La Sénia; “Berenguer IV” i “Centre de Tecnificació” d’Amposta, van participar en la 2a Cursa/Marxa de Muntanya dels Instituts.

Com en l’edició anterior, aquesta activitat formava part del projecte “Les Curses de Muntanya a les Classes de Física”, un projecte cooperatiu entre els centres abans esmentats, que utilitzen les dades contingudes a les webs del Circuit de Curses de Muntanya de les Terres de l’Ebre per a la realització d’exercicis dins de la matèria de Física a ESO i BAT.

+ informació + obrir l'enllaç ->

3/04/2013

PROVA CANGUR 2013 - MATEMÀTIQUES

El passat dia 21 de març tingueren lloc al nostre centre les proves de matemàtiques CANGUR, com ja ho hem anat fent en els darrers cursos amb la participació d'alumnes de tots els nivells educatius.


Participants del Cangur 2013

22/03/2013

PREINSCRIPCIÓ D'ESO 2013/14

Tot l'alumnat que s'ha d'incorporar a l'institut el proper curs 2013/14 per iniciar els estudis de 1r d'ESO o de cursos superiors que vulgui canviar de centre ha de tramitar la preinscripció entre els dies 11 i 22 de març. Tot seguit teniu enllaços a la sol·licitud i la documentació complementària que cal presentar a la secretaria del centre.

Sol·licitud de preinscripció + obrir l'enllaç ->

Documentació complementària i instruccions + obrir l'enllaç ->

11/03/2013

"NATROS", UN MITJÀ D'EXPRESSIÓ EN XARXA DE L'ALUMNAT DE 4t ESO

Entreu -->Un grup d'alumnes de 4t ha creat la nova xarxa social Natros, per als joves d'Ulldecona i les Terres de l'Ebre. Aquesta xarxa social l'han elaborat dins del seu projecte de recerca, però esperen que vagi una mica més enllà. Els fareu molt contents si visiteu la pàgina, us registreu i hi poseu algun comentari.

Natros + obrir l'enllaç ->

 

08/03/13

PREMIATS PEL PLA CATALÀ D'ESPORT A L'ESCOLA

El dia 26 de febrer el director del Consell Català de l’Esport, Gerard Figueras, va lliurar els reconeixements als millors centres i coordinadors del Pla Català d’Esport a l’Escola (PCEE) a les Terres de l’Ebre del curs 2011-12. L’acompanyaven el director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a les Terres de l’Ebre, Antoni Martí, així com el subdirector general d’Activitats Esportives i Infraestructures del Consell Català de l’Esport, Oriol Marcé, i la representant territorial de l’Esport a la demarcació, Cinta Espuny.

Pel que fa als centres de secundària públics, els guardons es van concedir al nostre centre, l'AEE de l’Institut Manuel Sales i Ferré, d’Ulldecona conjuntament amb l'AEE de l’Institut-Escola 3 d’Abril, de Móra la Nova i AEE de l’Institut Cristòfol Despuig, de Tortosa. També van ser premiats centres públics de primària i concertats.

La Secretaria General de l’Esport també va agrair especialment la tasca dels millors coordinadors. En ensenyament secundari públic, es va premiar el treball de Francisco León, del nostre institut, conjuntament amb altres coordinadors del territori.

+ llegir més...


Imatge de l'acte d'atorgament de premis del PCEE

01/03/2013

PROVES D'AVALUACIÓ EXTERNA - 4t ESO

D'acord amb les instruccions del Departament d'Ensenyament, aquesta setmana l'alumnat de 4t d'ESO ha de realitzar les Proves d'Avaluació Diagnòstica amb caràcter extern que permetran avaluar el nivell d'assoliment de les competències bàsiques en 4 matèries troncals. El calendari i les recomanacions són els següents:

Dijous, 14 de febrer,

  • 9:00 Llengua catalana.
  • 10:00 Matemàtiques.

Divendres, 15 de febrer,

  • 9:00 Llengua castellana.
  • 10:00 Llengua anglesa.

Notes:

  • Tot l'alumnat anirà a les aules de 4t A i 4t B a les 8:30h (inclosos els alumnes de l'Aula Oberta).
  • Les proves es resoldran amb bolígraf blau o negre (NO es pot utilitzar el llapis).
  • A la prova de matemàtiques s'ha de portar calculadora (NO es pot utilitzar cap tipus de telèfon mòbil).

+ informació + obrir l'enllaç ->

11/02/2013

ASSEMBLEA ORGANITZADA PER L'AMPA

El proper dimecres, 6 de febrer, a les 17:00h, a la Sala d'Actes "José Córdoba" del nostre centre l'AMPA ha organitzat una Assemblea per tal de reflexionar i debatre sobre la LOMCE (Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa) i les conseqüències que pot portar la seva aplicació de cara a l'ensenyament dels nostres fills i filles. També es farà una valoració de les jornades de vaga convocades pel Sindicat d'Estudiants per als dies 5, 6 i 7 de febrer.

L'acte és obert a tota la comunitat educativa.

1/02/2013

JORNADES DE VAGA DELS ESTUDIANTS

Davant la convocatòria de 3 dies de vaga per part del Sindicat d'Estudiants (5, 6 i 7 de febrer), l'equip directiu del centre informa que, d'acord amb la circular que s'ha repartit a tot l'alumnat, les absències que estiguin autoritzades pels pares/mares es consideraran justificades. S'ha de lliurar el resguard signat al tutor/a el més aviat possible.

1/02/2013

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

RESULTATS DE LES VOTACIONS

Un cop celebrades les eleccions als diferents sectors i realitzat l'escrutini per part de les meses, els candidats que han obtingut representació han estat els següents:

SECTOR DE L'ALUMNAT

  • Sra. Paula Obiol Roig
  • Sr. Albert Blasco Roset

SECTOR DE LES FAMÍLIES

  • Sr. Lluís Serra Vilalta
  • Sra. Ma. Guadalupe Espinosa Rodríguez

SECTOR DEL PROFESSORAT

  • Sr. Enric Salt Mundina
  • Sr. Jordi Tàrrega Sangüesa
  • Sr. Ignasi Tal Subirats

La sessió de constitució del nou Consell Escolar se celebrarà el proper dimecres, 23 de gener, a les 19:00h, a la sala de reunions del centre.

17/01/2013

 

NASSIRA AL 25è ANIVERSARI DE JÓVENES INVESTIGADORES

El Certamen Jóvenes Investigadores del Ministeri d'Educació ha celebrat els seus 25 anys. En l'acte de commemoració d'aquesta efemèride hi va ser convidada la nostra exalumna Nassira El Hadri, la qual va guanyar l'edició del 2009 en l'apartat d'humanitats i va representar-nos al Certamen Europeu de Joves Investigadors celebrat a Lisboa l'any 2010.

En el vídeo següent podeu escoltar el seu parlament durant l'acte.

 

Vídeo complet de l'acte + obrir l'enllaç ->

27/12/2012

CONTRA EL CIBERASSETJAMENT

El ciberassetjament entre iguals o ciberassetjament escolar és l'assetjament que es duu a terme utilitzant eines tecnològiques, és a dir, es dóna quan un xiquet o un jove és agredit psicològicament, de manera continuada en el temps, per un o diversos individus, utilitzant Internet, mòbils...

En el següent enllaç les famílies podeu trobar tota la informació sobre el tema i algunes recomanacions per afrontar aquest problema.

Prevenció i detecció del ciberassetjament + obrir l'enllaç ->
Protocol a seguir en cas de ciberassetjament + obrir l'enllaç ->

Família i Escola + obrir l'enllaç ->

27/12/2012

ACTIVITATS DE NADAL

Programació de les activitats nadalenques del divendres, 21 de desembre.

9:00 - 11:30: Tallers de cinema, maquillatge, massatges, estètica, creps, jocs d'ordinador, rap, música i escultura (consulteu les aules al document adjunt). Al gimnàs i pistes: volei, batuca, steps, gimcana, bicicleta, parkour, bàsquet, futbol, futbol-sala i matapatos.

11:30 - 12:00: Esbarjo.

12:00 - 14:00: A la sala d'actes, "Tú si que vales", concurs de disfresses, Karaoke, màgia, Beatbox, ranxeres i nadales.

Programa + document pdf ->

Bones vacances i feliç entrada a l'any 2013 !!

Ens retrobarem el dimarts, 8 de gener.

20/12/12

RENOVACIÓ A LA JUNTA DE L'AMPA

La nova Junta de l'AMPA, que s'ha renovat fa poc, s'adreça a totes les famílies del centre amb l'informe que s'adjunta que te com objectiu fer balanç de totes les activitats realitzades i de les programades per al curs actual. Aquí trobareu tota la informació que cal per fer-vos socis o col·laborar amb l'Associació.

Informe AMPA 2012 + document pdf ->

20/12/12

PER UN NADAL MÉS SOLIDARI

Arriba el Nadal i els alumnes del nostre centre, a través del Consell de Delegats i amb la col·laboració del professorat i personal no docent, han organitzat un parell d'activitats solidàries:

1. Marató de TV3 contra el càncer. Es repartiran llaços rosa, símbol de la lluita contra el càncer, el divendres, 14 de desembre. L'aportació mínima serà de 20 cèntims i tots els diners recollits es donaran a la Marató de TV3 del diumenge, 16 de desembre.

S'han recollit 200 €.

2. Campanya local de recollida d'aliments, joguines, roba i diners. Entre el 14 i el 19 de desembre s'habilitarà al vestibul del centre una taula de recollida d'aquests productes que serà atesa pels delegats en horari de 8:20 a 8:35 i de 11:30 a 11:45.

Bon Nadal solidari per a tothom !


Fotos: Amada Rodríguez  

13/12/12

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

D’acord amb la normativa vigent, a partir del 3 de desembre s’inicia un nou procés electoral per a renovar una part dels membres del Consell Escolar del centre.

En aquestes eleccions es renoven els següents membres: 3 professors, 2 pares/mares i 2 alumnes.

Algunes dates a tenir en compte:

  • Presentació de candidatures: fins al 14 de desembre.
  • Votacions del sector de professorat: 16 de gener, a les 16:00.
  • Votacions del sector de pares i mares: 16 de gener, de les 17:00 a les 20:00, a la biblioteca del centre.
  • Votacions del sector d’alumnat: 17 de gener, de les 9:00 a les 13:00.

Les diferents persones elegides formaran part del Consell Escolar fins l’any 2016.

Us animem a presentar candidatures per tal que la representació al Consell Escolar siga el més participativa i completa possible.

  • Circular per a les famílies + document pdf ->
  • Calendari electoral + document pdf ->
  • Document per presentar candidatura + document pdf ->

26/11/12

CANVIS EN LA GESTIÓ DE PAGAMENTS

Degut a canvis en la gestió bancària de Catalunya Caixa, totes les famílies han de comunicar a la secretaria de l'institut la seva opció preferida d'abonament dels imports d'activitats extraescolars i matrícula. Cal emplenar el document adjunt i portar-lo degudament signat a secretaria abans del dia 30 de novembre de 2012.

Opció de pagament + document pdf ->

19/11/2012

VAGA GENERAL 14 N

Com ja sabreu, els sindicats majoritaris han convocat una jornada de vaga general a nivell europeu per al proper dimecres, 14 de novembre. Les Federacions d’Associacions de Pares i Mares dels centres públics de Catalunya FAPAC i FAPAES també donen suport a aquesta jornada de lluita.

Pel que respecta a l’organització dels serveis mínims us hem de dir que només requereixen la presència al centre d’un membre de l’equip directiu. Un primer sondeig amb caràcter provisional ens diu que una part del professorat secundarà la vaga. Per tant, us fem saber que:

• El centre restarà obert per garantir el dret a l’educació de l’alumnat.
• El Consell Comarcal del Montsià ens ha comunicat que no hi haurà servei de transport escolar.
• Els alumnes seran atesos durant l’horari lectiu pel personal que no faci vaga, però no es pot garantir que les classes s’imparteixin amb normalitat.

INCIDÈNCIA DE LA VAGA

  • Professorat: 43,24 %
  • Personal d'administració i serveis: 25 %
  • Alumnat: 88,70 %

13/11/2012

ASSEMBLEA GENERAL DE L'AMPA

La junta directiva de l’AMPA us vol recordar a tots els socis/es que, per poder seguir sent socis de l’AMPA, heu de portar les vostres dades i número de compte, com també convidar els altres pares i mares que encara no ho són a que s'animin a formar part de l’associació.

Així mateix, ens plau convocar-vos a l’Assemblea General Ordinària de l’Associació de pares i mares dels alumnes de l’Institut “Manuel Sales i Ferré” d’Ulldecona, el proper dilluns 12 de novembre, a la sala d’actes del mateix institut, a les 20’00h, i en segona convocatòria a les 20’15h en el mateix lloc.

+ informació + informació ->

06/11/2012

JORNADES DE PROTESTA DE L'ALUMNAT

Per als dies 16 i 17 d'octubre l'alumnat ha convocat 2 jornades de protesta. D'acord amb la normativa vigent, els pares, mares o tutors legals han d'autoritzar, amb la signatura del document de l'enllaç, que els alumnes, a partir de 3r d'ESO, no assisteixin a classe com a resultat d'una convocatòria reivindicativa.

L'alumnat de 1r i 2n d'ESO i la resta d'alumnes que no se sumen a la protesta seran atesos amb normalitat pel professorat, que no ha estat convocat a fer vaga en aquesta ocasió.

Autorització de no assistència + Obrir document pdf >>

15/10/12

ACTE DE RECONEIXEMENT A L'AJUNTAMENT

El dilluns, 24 de setembre, es va celebrar una sessió del plenari de l'Ajuntament en el qual es van homenatjar els alumnes del nostre centre que durant el curs 2011/12 han estat guardonats amb algun premi pels seus treballs acadèmics. Teniu un reportatge gràfic de l'acte a continuació.

3/10/2012

HORES DE VISITA DE TUTORIA

Podeu consultar al següent enllaç els horaris que els tutors i tutores de tots els grups tenen habilitats per atendre les famílies. El contacte periòdic entre tutors i famílies és bàsic per a l'aprenentatge dels alumnes. No dubteu en utilitzar aquest servei que us ofereix el centre.

Consulta dels horaris de visita + informació >>

 

1/10/2012

CONSULTA OBERTA

Durant el curs 2012-2013 es preveu continuar portant a terme la Consulta Oberta per part de l'infermera Cristina Verdera dins del programa Salut i Escola, que impulsen conjuntament el Departament de Salut i el d’Ensenyament.

Aquest servei s'oferirà els divendres al matí, cada 15 dies, de 11:30 a 13:30 hores, a l’aula multiusos.

Data d’inici: 21/09/2012.

+ informació + informació >>

19/09/2012

ORDINADORS I LLICÈNCIES DIGITALS

ORDINADORS I LLICÈNCIES - 1r ESO

Els pares i mares dels nous alumnes que comencen 1r d'ESO han de passar el dimarts, 4 de setembre durant el matí pel centre, per tal de recollir la documentació i instruccions per l'adquisició dels ordinadors i llicències digitals. Abans del 6 de setembre s'ha d'efectuar el pagament.

Full d'instruccions + informació >>

LLICÈNCIES DIGITALS - 2n, 3r i 4t ESO

Les famílies de l'alumnat de 2n, 3r i 4t d'ESO han de fer un ingrès de 43,53 € (si ja van pagar llicència digital el curs passat, només han d'abonar 40,20 €) al compte de l'institut de Catalunya Caixa abans del dimarts, 18 de setembre. Després han de portar el resguard de pagament a la secretaria del centre.

QUADERNS DE CATALÀ I CASTELLÀ - 2n ESO

Les famílies de l'alumnat de 2n d'ESO han d'abonar 12 € al compte de l'AMPA de Catalunya Caixa per adquirir els quaderns de treball de català i castellà.

1/09/2012

INICI DEL CURS 2012/13

Tempus fugit, i aquí tenim ja el nou curs acadèmic 2012/13.

El calendari d'inici del curs, amb algunes novetats, és el següent:

Dilluns, 3 de setembre -> Comencen la seva activitat el professorat i el personal no docent. L'horari d'atenció al públic de secretaria serà de 9:00 a 14:00h.

Dimarts i dimecres, 4 i 5 de setembre -> proves extraordinàries de recuperació. Als següents enllaços teniu els horaris de cada matèria.

  • 1r i 2n ESO + informació >>
  • 3r ESO + informació >>
  • 4t ESO + informació >>
  • 1r Batxillerat + informació >>

Dilluns, 10 de setembre -> Entrega de butlletins de notes (a partir de les 11:00h) per part dels tutors i possibles reclamacions.

Dimecres, 12 de setembre -> de 9:30 a 11:30, acollida de l'alumnat per part de la direcció i dels seus tutors. De les 12:00 a les 14:00h, horari normal de classes. Funcionarà el servei de transport escolar per a l'alumnat dels barris.

NOTA: en virtut de la resolució dels Serveis Territorials d'Ensenyament, aquest curs l'horari lectiu per a tot l'alumnat serà de 8:30 a 15:00h. En conseqüència, no hi haurà servei gratuït de menjador escolar.

Calendari del curs 2012/13 + informació >>

Llibres de text (en paper) del curs 2012/13 + informació >>

30/08/2012

 

 

Amunt

© Institut Manuel Sales i Ferré