Maig. Cicles Formatius



El pròxim curs 2017-2018 incorporem el Cicle Formatiu de Grau Superior d'Animació d'activitats físiques i esportives. Aquest cicle es suma al Cicle de Grau Mitjà de Salvament i Socorrisme que ja ofereix el nostre centre des de fa anys.

Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà

16 al 24 de maig de 2017

Cicles Formatius de Grau Superior

25 al 31 de maig de 2017



Trobareu més informació per completar el tràmit al web de la Generalitat.

Maig. Cicles Formatius


Innovació pedagògica al departament d’Arts Gràfiques


La professora en pràctiques del CFGM de Preimpressió Digital, Sheila del Val, ha aplicat en el Mòdul 4 d’Impressió Digital un mètode educatiu innovador com és la “flipped classroom” o “aula invertida”. L'experiència ha servit per treballar els tipus de vinils i els diferents models de plotter de tall.

 

En la “flipped classroom” els estudiants visualitzen prèviament a casa els vídeos del tema que es treballarà en la sessió següent a l'aula. Això permet que es facin una idea prèvia del que es parlarà a l’aula i genera, en definitiva, classes més dinàmiques, orientades a debatir i posar en comú dubtes.

 

Sheila del Val està cursant el Màster en Formació Pedagògica i Didàctica a l’IOC i ha estat tutoritzada per la profesora María del Carmen Cuevas, tutora del segon curs del torn de matí del CFGM de Preimpressió Digital.

 

Us facilitem els enllaços als vídeos de les “aules invertides”.

https://www.youtube.com/watch?v=MFjA_VTIHKg

https://www.youtube.com/watch?v=7_w_NNNrDqI

Abril. Maig. ESO

 

Projecte interdisciplinar a Segon curs de la ESO

 

Els alumnes de 2n de la ESO han visitat l'anomenada "illa de la discòrdia" de l'Eixample de Barcelona. L'experiència forma part d'un projecte que treballa competències de diferents disciplines.

 

Anglès

Els alumnes han realitzat enquestes en anglès als turistes que visitaven la casa Batlló i Lleó Morera (Gaudí) i la casa Ametller (Doménech i Montaner). També han fotografiat els edificis així com d'altres elements modernistes.

 

Matemàtiques

Una vegada a l'Institut, els alumnes han gestionat les dades de les enquestes.

 

Tecnologia

A partir de les dades estructurades de les enquestes, han realitzat gràfics digitals per a la visualització de la informació.

 

Visual i Plàstica

Els alumnes han dissenyat propostes gràfiques de rajoles, característiques del Modernisme. El projecte ha implementat el tema de la simetria radial treballat a l'assignatura prèviament.

 

Maig. Estudis Postobligatoris

 

Vine a conèixer les nostres aules i instal·lacions!

Xerrades informatives de les diverses famílies professionals.

 

 

Pots trucar al centre per demanar més informació sobre l'hora i les presentacions.

93.723.03.12

L'entrada és lliure i oberta a totes i tots els interessats.

Abril. Cicles

Projecte de retolació en vinil de fundició sobre Packaging.

 

Els estudiants de gràfiques han retolat sobre l'envàs, d'una coneguda marcada de begudes, diferents pel·lícules de vinil de disseny. Aquesta pràctica s'emmarca dins de l'assignatura d'Impressió Digital (mòdul 4) del Cicle de Grau Mitjà de Preimpressió digital.

Abril. ESO

 

Els alumnes de 4t d'ESO han participat en la 1a edició del concurs "MATEMÀTIQUES AMB KAHOOT". L'experiència ha servit per preparar les proves de competències bàsiques de matemàtiques.


En aquesta 1a edició el concurs ha constat de 10 sessions. en les que els alumnes responien diferents preguntes amb grups de 2 a 3 persones mitjançant el mòbil. 

 

El grup guanyador, format pel Francisco Rodríguez i en Pablo Guerrero, va rebre el premi el dia de la celebració de Sant Jordi.

Abril. Batxillerat

 

Gracies al projecte NANOEDUCA, finançat per la Universitat de Barcelona, La Universitat Autònoma de Barcelona, l’ Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) i el CESIRE, els alumnes de Batxillerat han tingut l’oportunitat de descobrir el fantàstic món de la nanotecnologia.


A través de diferents activitats com una xerrada els alumnes van aprendre nocions bàsiques de nanotecnologia i de les seves aplicacions tot partint d’exemples de la natura.

 

D'altra banda, el passat 23 de març, Dia de la Nanotecnologia, es va organitzar una gimcana on a partir d’un kit, proporcionat pel projecte Nanoeduca, es van muntar quatre pràctiques que permetien als alumnes veure algunes de les aplicacions comentades. Els alumnes van poder executar Nanoencapsulacions, es a dir, esferificacions (imitant a Ferran Adrià); comprovar l’existència de materials amb memòria de forma i materials higroscòpics; i com les nanopartícules de plata actuen com antifúngics.

 

 

El proper dimecres, 26 d’abril, assistirem al Festival Nano: 10alamenos9. http://www.ccit.ub.edu/CA/2017/act20170425.html

 

L'event tindrà lloc al Cosmocaixa i participarem en tallers i seminaris que els permetrà obtenir una visió més amplia de les aplicacions i investigacions que es desenvolupen en aquest camp.


Per últim, els alumnes poden participar en el concurs de pòsters Nanoeduca que consisteix en presentar un vídeo que doni resposta a una pregunta o repte concret que posi de manifest les aplicacions i implicacions de la nanotecnologia dins les àrees de l’art, la ciència, la tecnologia, la salut, el medi ambient, etc...  El jurat de l’organització seleccionarà fins a 10 finalistes. Aquests finalistes defensaran el seu projecte en la jornada final amb un pòster científic.

 

Com veieu es tracta d’una activitat molt complerta que esperem hagi estat d’utilitat a l’alumnat i que ha estat possible gracies a la col·laboració de diversos professors de l’institut. En properes edicions intentarem estendre-ho a més alumnes.

 

Carme Angelet i MªMercè Villarroya
Departament de Ciències

 

 

 

Jornada de Cicles de Grau Superior i de Grau Mitjà

 

Els alumnes del Vallès han pogut conèixer els nostres Cicles Superiors i Mitjans de primera mà. Estudiants actuals els han ofert demostracions dels projectes que realitzem a l'Institut. Així han pogut participar en pràctiques de retolació (Gràfiques), de primers auxilis (Salvament i Socorrisme) o conéixer de prop el funcionament d'un sistema robòtic (Electricitat i Robòtica). Igualment han presenciat el treball que realitzem de màrqueting i aparadorisme als Cicles de Comerç i conèixer els cicles d'Administració.

 

Durant la primera jornada l'alcalde de la ciutat i d'altres representants d'ensenyament van visitar el nostre stand. De primera mà han conegut l'oferta dels nostres cicles i les pràctiques que els estudiants realitzen a l'stand.

 

Els diferents cicles han ofert xerrades informatives on els propis estudiants han presentat als alumnes d'ESO interessats els treballs realitzats i les seves impressions sobre la Formació Professional.

 

 

El Grau Superior d'Activitats Esportives Físiques (AFE) a l'Agustí Serra.

 

Durant les jornades, a través del Diari de Fira que maquetem des del Departament de Gràfiques, el centre informa que el proper curs incorporem al centre l'oferta del Cicle de Grau Superior d'Activitats Esportives Físiques.

 

Març. ESO

 

Per a la consulta, recollida i lliurament de documentació dirigiu-vos a Secretaria.

Horari d'atenció al públic:

de dilluns a divendres de 9.30 a 13.30 h

de dilluns a dijous de 16.30 a 19.30 h

 

Web de consulta del Departament d'Ensenyament per a més informació

http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/estudis/obligatoris/

Març. ESO i Batxillerat

 

Un total de 58 alumnes de la ESO i de primer i segon curs de Batxillerat han participat a les proves Cangur que es celebren a la Universitat Autònoma de Barcelona. En aquestes proves de matemàtiques concursen diferents centres de tota Catalunya. Els nostres estudiants han realitzat les proves a la Facultat d'Empresarials de la UAB.

Març. ESO i Batxillerat

 

L’Agustí Serra participa per primera vegada en el Concurs de Cristal·lització a l’Escola.

 

Enguany participen 50 centres d’arreu de Catalunya i només 6 de tot el Vallès Occidental. El nostre, però, és l’únic centre de Sabadell. Participen un total d’11 alumnes, dels quals són 7 de 4t d’ESO i 4 de 1r de batxillerat.

 

El concurs té com a finalitat obtenir els cristalls més gran i més bonics possibles a partir d’una substància química que dóna l’organització. Obtinguts els cristalls es farà una exposició dels resultats i es triaran els millors a partir de les votacions dels alumnes i del departament de Ciències.

 

Els escollits participaran a la final que tindrà lloc al Cosmo Caixa, a Barcelona, el 19 de maig de 2017.

 

 

A la final, el grup escollit presentarà els cristalls obtinguts en una maqueta temàtica, un pòster elaborat amb l’assessorament d’alumnes d’arts gràfiques i un vídeo que recollirà el procés seguit.

 

 

Esperem que l'experiència positiva pels nois i noies els hi serveixi per divertir-se i també per aprendre.

 

Seguirem participant-hi en propostes com aquestes mentre els nostres estudiants així ens ho demanin.

 

Marta Tormo i MªMercè Villarroya
Departament de Ciències

Març. Centre

 

Aquest dijous 2 el centre ha acollit un esmorzar solidari per col·laborar amb la campanya Magic Line de la Obra Social Sant Joan de Déu. La iniciativa de l'event sorgeix d'una les professionals del centre i ha comptat amb la col·laboració d'estudiants de l'ESO.

 

L'esmorzar i berenar oferia la consumició d'un refrigeri i una beguda a tots aquells estudiants i professors que hi vulguessin col·laborar amb un euro. Igualment s'han venut polseres solidàries elaborades per alumnes de l'ESO.

 

La campanya ha estat un èxit i ha desbordat les previsions inicials. La iniciativa ha aconseguit recaptar 350 euros que són entregats a la Obra Social Sant Joan de Déu.

 

Us agraïm a la gran família d'estudiants, famílies i professionals
de l'Agustí Serra la vostra col·laboració!

Febrer. Cicles

 

Els alumnes de tarda del primer curs del CFGM de Preimpressió Digital han realitzat, dins del Mòdul 6 d’Il·lustració Vectorial, un homenatge al Constructivisme, moviment artístic d’avantguarda soviètic, en el centenari de la Revolució Russa (1917-2017).

 

Cada alumne ha triat una reproducció digital bitmap de l’obra d’un artista constructivista i l’ha vectoritzada amb Adobe Illustrator CC 2017 intentant conservar amb la major fidelitat possible les formes i colors originals.

 

 

Reproduccions vectorials d’obres de Rodtxenko, Moholy-Hagy, El Lissitzky o Popova s’uneixen en dues impressions en gran format en el plotter EPSON Stylus Pro 9600 sobre paper mat millorat que seran exposades en les aules Bauhaus i Clarendon del Departament d’Arts Gràfiques fins a final de curs.

Febrer. Cicles

Tres dècades després de la mort de l'artista nordamericà, els estudiants de Grau Superior commemoren l'obra de Warhol amb un projecte de Photoshop.

 

 

Els estudiants de primer del Cicle Superior de Disseny i Edició de Publicacions impreses i Multimèdia treballen en Photoshop un tractament gràfic bitmap relacionat amb el Pop Art.

 

 

El punt de partida ha estat una de les serigrafies més icòniques de l'Andy Warhol (1928-1987), l'obra Marilyn Diptych de 1962. A partir d'aquesta referència visual, cada estudiant ha tractat amb Photoshop una fotografia pròpia per tal d'assolir el resultat que us mostrem. El projecte ha permès aprofundir en l'articulació dels elements bitmap i vectorials en un únic exercici compositiu d'imatge raster.

 

Aquest és un projecte desenvolupat en el marc del Mòdul 2 de Preimpressió del Cicle de Disseny on els estudiants treballen, entre d'altres competències i programari, la pràctica amb l'aplicació Adobe Photoshop.

Febrer. ESO i Cicles Formatius

 

Els alumnes de 4rt d'ESO i de Cicles Formatius de Grau Mitjà han assistit a la xerrada que ens ha ofert al centre una de les professionals de la Fundació Institut Guttman dins del programa GAME OVER per conscienciar als joves sobre els perills d'una condució temerària.

 

Febrer. ESO

 

Els alumnes de 1r d’ESO han vist a la classe de matemàtiques un vídeo que mostra com construir robots a través de la papiroflexia.

 

 

El vídeo que podeu trobar a la xarxa ensenya com l’Origami, que és el nom que rep aquest art japonés, ajuda a la generació de nous enginys mecànics.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3gzl2b4wLLY

 

Els més petits de la casa s’han quedat bocabadats. Una vegada però superada la sorpresa inicial s’han posat a construir figures de papiroflèxia tan fantàstiques com les que aquí veieu.

 

 

Els més petits de la casa han pogut comprovar com les matemàtiques són més que números!

Gener. Cicles

aromatic

Els estudiants del Cicle Superior de Disseny i Edició de Publicacions Impresses i Multimèdia han desenvolupat un projecte de creació d'una start-up. Per aquesta empresa fictícia (anomenada "Inex") han creat un programa d'imatge corporativa, que inclou diferents accions de màrqueting sensorial.

 

aromatic

 

Els estudiants del projecte aquí mostrat són Laura Casado, Natalia Martínez, Sandra Lobato i Víctor Moreno. Aquest és un del exercicis del mòdul 9 de Màrqueting del Cicle Superior de Disseny i Edició.

Gener. Batxillerat

frances

 

Aquí tenim els/les alumnes del nostre centre que es van graduar del títol de llengua francesa DELF A2, atorgat pel Ministeri d'Educació Francès i la Generalitat de Catalunya, en la convocatòria d’abril-maig del 2016.


DELF A2

D'esquerra a dreta i de baix a dalt són:
Marc Escribano, Mireia Luque, Carla Bonet, Paula Tutusaus, Òscar Rivera, Griselda Herrera, Anabel Serrano, Elena Rey, Adriana Martín, Judit Aránega i Maria Alouat.

 

Enhorabona per a ells!

Novembre. Cicles Formatius

haring

 

Estudiants de primer curs del Cicle Formatiu de Preimpressió Digital (CFGM) rendeixen homenatge a l'artista gràfic Keith Haring mitjançant el treball en Illustrator.

 

Haring

 

En el marc de l'assignatura (mòdul 6) d'Il·lustració Vectorial del Cicle Formatiu de Preimpressió, cada estudiant ha redibuixat una de les propostes d'aquest dissenyador mitjançant les eines del programa d'edició vectorial Adobe Illustrator.

 

Haring

 

Tot seguit hem configurat els diversos dissenys per a la impressió de dos grans cartells mitjançant el plóter d'impressió amb el que compta el nostre Departament d'Arts Gràfiques.

 

Haring

 

Els cartells es troben exposats a les aules per tal que tots els estudiants puguin gaudir del treball de disseny dels alumnes d'il·lustració vectorial.

 

Els treballs suposen un homenatge a aquest magnífic artista gràfic que va revitalitzar l'escena gràfica de la Nova York dels anys noranta.

Us recordem que el Macba de Barcelona compta amb una reproducció del mural exterior d'aquest artista.

https://ca.wikipedia.org/wiki/Keith_Haring


Haring

Octubre. Cicles Formatius

Els estudiants de Gestió Administrativa visiten la Borsa de Barcelona

 

Els alumnes de 2n curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Gestió Administrativa han realitzat una visita acadèmica al mercat bursatil de Barcelona en el marc de l'assignatura Gestió de Tresoreria.

 

Guiats per un professional de la Borsa, varen poder conéixer d'aprop el funcionament del mercat bursatil.

 

sortida_borsa

La nostra oferta educativa

 

Vine a estudiar amb nosaltres

 

ESO

 

BATXILLERAT

· Ciències i tecnologia.

· Humanitats i ciències socials.

 

Cicles Formatius de Grau Mitjà (FP)

· Activitats comercials.

· Comerç Dual.

· Gestió administrativa.

· Instal·lacions elèctriques i automàtiques.

· Preimpressió digital.

 

Cicles Formatius de Grau Superior (FP)

· Administració i finances.

· Automatització i robòtica industrial.

· Disseny i edició de publicacions impreses i multimèdia.

· Gestió de vendes i espais comercials.

 

Ensenyament Esportiu de Règim Especial

· Tècnic esportiu grau mitjà en Salvament i Socorrisme.

 

Curs d'Accès al Grau Superior (CAS)

 

Programes de Formació i Inserció (PFI). Programa Inicialitzador Professional (PIP)