Administració, gestió i comercialització en la petita empresa
- Durada: 60 hores.

- Objectius terminals.

1. Diferenciar les característiques, el grau de responsabilitat, els requisits de constitució i les funcions dels òrgans de govern de les diverses formes jurídiques d'empreses.
2. Seleccionar la forma jurídica més adequada als objectius, als recursos i a les característiques de l'activitat empresarial.
3. Determinar la ubicació física, l'àmbit d'actuació, la demanda potencial, l'estructura organitzativa i la rendibilitat del projecte empresarial segons l'estudi de mercat existent, les normes urbanístiques i mediambientals que regulen l'activitat i els estudis previsionals.
4. Identificar els tràmits administratius, la documentació i les condicions formals que exigeixen els organismes públics en la constitució d'una empresa segons la forma jurídica.
5. Seleccionar les fonts de finançament pròpies i alienes, i les subvencions que es poden obtenir, per constituir una empresa i desenvolupar l'activitat econòmica.
6. Determinar la composició dels recursos humans quant a formació, experiència i condicions actitudinals, i també les formes de contractació més adequades, segons les característiques de l'empresa i el tipus d'activitat.
7. Identificar la finalitat, els aspectes estructurals i formals dels registres i de la documentació bàsica per desenvolupar l'activitat econòmica segons la normativa mercantil, laboral i fiscal.
8. Formalitzar la documentació de contractació de serveis i de compravenda, i l'específica del producte o servei objecte de l'empresa, relacionada amb la posada en funcionament i desenvolupament de l'activitat econòmica.
9. Gestionar la documentació mercantil, i els registres bàsics que es generen en l'activitat econòmica, segons les normes legals i els processos interns de l'empresa.
10. Interpretar la informació inclosa en els comptes anuals que s'obtingui en un procés comptable complet.
11. Identificar els impostos directes, indirectes i municipals que afecten el benefici, el tràfic d'operacions i l'activitat empresarial, i les obligacions establertes en el calendari fiscal, segons el règim i la forma jurídica.
12. Utilitzar les aplicacions informàtiques útils per a la gestió d'una petita empresa.
13. Elaborar un pla de promoció de vendes que optimi la relació cost/increment de vendes segons el tipus de producte o servei, la capacitat productiva i el tipus de clients/usuaris.
14. Aplicar les tècniques bàsiques de negociació amb clients/usuaris i proveïdors, i d'atenció al client/usuari.
15. Comunicar les innovacions i els canvis dels productes o serveis, amb un missatge adaptat al client/usuari, segons la imatge de l'empresa.
16. Determinar les ofertes del mercat més avantatjoses amb relació al preu del mercat, el termini de lliurament, la qualitat, el transport, el descompte, el volum de comanda i la liquiditat de l'empresa.
17. Determinar les condicions i el preu de venda del producte amb relació al cost del producte, el marge comercial, el tipus de client/usuari, el volum de vendes, les condicions de pagament, els terminis de lliurament, el transport, la garantia i el servei postvenda.
18. Sintetitzar el procés de creació d'una petita empresa que inclogui els objectius, l'estructura organitzativa, la localització, el pla d'inversions i finançament, la comercialització i la rendibilitat del projecte.