Objectius terminals:
- Identificar el procés de desenvolupament psicomotriu, cognitiu,
afectiu i social en les diferents etapes evolutives i les seves repercussions
en el procés d’aprenentatge d’habilitats esportives.
- Seleccionar les estratègies de dinamització més
adequades en funció del grau de desenvolupament.
- Relacionar les característiques psicològiques de les
diferents etapes evolutives amb l’organització i el desenvolupament
de les diferents activitats d’ensenyament.
- Aplicar els principis de l’aprenentatge cognitiu a la metodologia
d’ensenyança de les activitats físicoesportives.
- Identificar els factors que intervenen en l’aprenentatge motor
en els diferents models i fases.
- Determinar el paper que ocupa el tècnic esportiu en els diferents
mètodes i sistemes d’ensenyança de les habilitats
i destreses esportives.
- Aplicar la forma de comunicació més adient en funció
del context, la finalitat, el contingut i el destinatari.
- Valorar la incidència del clima psicològic en el procés
educatiu.
- Combinar diferents tècniques i recursos metodològics,
de dinamització i d’intervenció per potenciar la
motivació dels esportistes.
- Identificar els criteris que intervenen a l’hora de triar les
activitats d’ensenyament-aprenentatge que configuraran les sessions.
- Seleccionar diferents formes d’organització dels esportistes,
del temps i dels materials en funció de les necessitats formatives.
- Identificar els components que intervenen en la programació
didàctica i les seves interrelacions.
- Concretar els diferents aspectes que configuren una sessió
en funció dels objectius i els continguts de la programació.
- Analitzar el concepte, funcions i fases del procés d’avaluació.
- Aplicar diferents instruments d’avaluació segons el
moment i la intenció.
- Regular la intervenció docent en funció de la informació
obtinguda en l’avaluació.
- Emprar la terminologia bàsica de la didàctica.
|