-Objectius terminals.
1. Relacionar les disminucions físiques, psíquiques i
sensorials més freqüents amb les seves característiques
i possibilitats motrius.
2. Identificar, en un espai concret, les barreres arquitectòniques
que s'hi troben i les possibles solucions que facilitin l'accés
i la mobilitat de la persona segons el tipus de discapacitat que tingui.
3. Realitzar valoracions funcionals senzilles de persones amb discapacitats,
a partir de les dades obtingudes amb els instruments de valoració
i en l'aplicació de tests protocol·litzats.
4. Identificar les necessitats d'atenció i ajuda de les persones,
a partir del tipus i les característiques de la discapacitat que
té i del grau d'autonomia.
5. Realitzar transferències de persones discapacitades amb dificultats
motrius amb seguretat segons els procediments establerts i les normes
higièniques i ergonòmiques.
6. Comunicar-se amb persones amb discapacitats sensorials, a partir de
consignes i instrucció verbals i gestuals entenedores i adaptades
a les seves necessitats.
7. Relacionar els diversos organismes i institucions relacionats amb l'esport
adaptat, i amb l'atenció a persones amb discapacitats, amb les
seves funcions i competències.
8. Gestionar la documentació necessària per a la realització
d'activitats esportives adaptades i l'atenció de les persones amb
discapacitats que hi participen.
9. Planificar activitats específiques en el medi natural per a
persones amb discapacitats, tenint en compte les seves possibilitats i
les adaptacions necessàries per a la realització en condicions
de seguretat.
10. Determinar els possibles riscos que pot comportar la realització
d'activitats fisicoesportives en el medi natural, i les mesures preventives
i de seguretat que cal prendre, segons les característiques de
l'activitat programada i el tipus de discapacitat de la persona que la
practica.
11. Programar les activitats i els recursos necessaris per a la integració
de persones amb discapacitats en un grup de participants d'activitats
fisicoesportives en el medi natural. |