A.F. amb implements

- Durada: 150 hores.

- Objectius terminals.


1. Identificar les característiques tècniques i reglamentàries, i les condicions d'utilització i de manteniment, de les instal·lacions i del material reglamentari i alternatiu del tennis i bàdminton, a partir de la documentació tecnicocomercial, dels reglaments oficials o de règim intern.
2. Determinar el tipus, les característiques i la quantitat necessària de material segons els objectius de la sessió, el nombre i les característiques dels participants i les activitats programades.
3. Preparar el material i les instal·lacions segons el tipus d'activitats que cal realitzar, el nombre i les característiques dels participants i la normativa de seguretat i higiene.
4. Realitzar les adaptacions necessàries en les instal·lacions i els materials reglamentaris de tennis i bàdminton segons les característiques dels participants, el tipus d'activitats i els objectius establerts.
5. Detectar condicions i alteracions en el material o en les instal·lacions que puguin afectar la salut pròpia i la dels participants, a partir dels requeriments tècnics establerts en la reglamentació esportiva i de la normativa de seguretat i higiene.
6. Realitzar el manteniment bàsic del material de tennis i bàdminton, a partir de la documentació tecnicocomercial i els procediments interns establerts.
7. Confeccionar material alternatiu de tennis i bàdminton, a partir de materials i objectes diversos, de manera que s'adapti a les característiques dels participants i als objectius de la sessió, segons les normes de seguretat i higiene.
8. Relacionar les diferents accions tècniques de tennis i bàdminton amb la seva finalitat, acció motriu que predomina i els jocs, els exercicis i les activitats que possibiliten el seu aprenentatge.
9. Identificar les accions tècniques, tàctiques i les regles bàsiques del tennis i del bàdminton que permetin un aprenentatge significatiu, per part dels participants, en el marc de les activitats fisicoesportives recreatives.
10. Establir la temporització, la distribució i la freqüència dels exercicis, els jocs i les activitats d'aprenentatge del tennis i del bàdminton, d'acord amb els criteris de variabilitat i la possibilitat d'assimilació i progressió en l'aprenentatge, a partir de les directrius de la programació general, segons el nombre i les característiques dels participants i els recursos disponibles.
11. Definir els objectius, els continguts, l'avaluació, la metodologia i els recursos necessaris de la sessió, a partir de la programació general establerta, el nombre i les característiques dels participants i els mitjans materials disponibles.
12. Determinar el tipus, la quantitat i la durada de jocs, exercicis o activitats que cal realitzar en cadascuna de les fases de la sessió (escalfament, principal i de recuperació) segons els paràmetres de durada i intensitat recomanats, d'acord amb els objectius de la sessió i les progressions d'aprenentatge establertes.
13. Dissenyar jocs, exercicis i activitats d'aprenentatge de la tècnica i la tàctica del tennis i del bàdminton, a partir dels objectius de la sessió, el nombre i les característiques dels participants i els recursos disponibles.
14. Determinar la metodologia d'ensenyament i les estratègies d'organització i control del grup segons l'activitat que es realitza, els objectius de la sessió i el nombre i les característiques dels participants.
15. Realitzar jocs, exercicis i activitats per a l'aprenentatge del tennis i del bàdminton amb correcció en els moviments, eficàcia i seguretat.
16. Realitzar les accions tècniques i tàctiques del tennis i del bàdminton, segons el model de referència, amb eficàcia i seguretat.
17. Demostrar, mitjançant l'execució i la utilització de recursos didàctics, els moviments tècnics del tennis i del bàdminton, les fases de cada moviment, l'efecte que causen i la posició corporal més adequada en cada cas d'una manera clara, ordenada i entenedora.
18. Demostrar als participants, mitjançant l'execució i la utilització de recursos didàctics, les accions tàctiques del tennis i del bàdminton, la seva finalitat i l'efecte o les conseqüències que impliquen en el joc d'una manera clara, ordenada i entenedora.
19. Determinar la informació que han de rebre els participants sobre la tècnica, la tàctica i les normes bàsiques de l'activitat fisicoesportiva que es realitza.
20. Determinar les estratègies i tècniques de direcció i dinamització d'activitats segons el tipus d'activitat i les característiques del grup que les ha de realitzar.
21. Controlar el nivell i la forma de participació dels usuaris durant el desenvolupament de jocs, exercicis i activitats fisicoesportives amb implements, a partir de la seva observació.
22. Detectar contingències amb relació a les persones, el medi, les instal·lacions i el material que requereixin l'alteració del programa previst, a partir de l'observació i valoració continuada del desenvolupament de la sessió.
23. Adaptar els jocs, els exercicis o les activitats programades segons les contingències detectades, de manera que la sessió s'adeqüi als objectius previstos, a les necessitats o preferències dels participants i a les disponibilitats dels recursos materials.
24. Identificar els errors o les dificultats d'execució dels participants, a partir de les seves manifestacions i de l'observació de les seves evolucions.
25. Relacionar els errors o les dificultats d'execució dels participants amb les seves causes i les possibles solucions.
26. Valorar els resultats de l'activitat, a partir dels objectius establerts i de l'evolució en els aprenentatges.
27. Identificar les faltes o infraccions comeses pels participants, a partir de l'observació de les seves actuacions durant el desenvolupament de partits de tennis i de bàdminton.
28. Relacionar les faltes o infraccions del tennis i del bàdminton amb la simbologia, l'actuació arbitral i les sancions corresponents, a partir dels reglaments oficials i d'altra documentació tècnica.
29. Arbitrar amb rigor i autoseguretat partits de tennis i de bàdminton segons els procediments establerts i els reglaments i les normatives oficials.