Metodologia didàctica per les A.F.

- Durada: 120 hores.

- Objectius terminals.


1. Relacionar els factors que influeixen en la dificultat de realització de les tasques motrius amb els mecanismes de percepció, decisió i execució.
2. Relacionar els fonaments del procés d'ensenyament-aprenentatge i els elements que hi intervenen amb el tipus d'activitat, les característiques dels participants i el tipus i les característiques d'intervenció del professor/animador.
3. Classificar els diferents tipus d'accions motrius significatives, en l'aprenentatge de les activitats fisicoesportives, segons el grau de dificultat de l'aprenentatge i a partir dels diferents criteris de classificació establerts.
4. Definir progressions d'ensenyament i estratègies pràctiques que optimin l'aprenentatge de diferents tipus de tasques motrius, a partir d'un perfil de dificultat establert prèviament.
5. Relacionar les finalitats i les funcions de les activitats fisicoesportives amb les característiques físiques, psíquiques i socials dels participants i el context situacional en què es porten a terme.
6. Determinar els elements que formen part d'un programa d'activitats fisicoesportives.
7. Formular objectius d'ensenyament-animació d'activitats fisicoesportives que siguin realitzables, precisos, contextualitzats i avaluables, a partir de les finalitats establertes i les característiques dels participants.
8. Contextualitzar els continguts de les sessions o d'activitats d'ensenyament/animació d'activitats fisicoesportives, a partir dels objectius definits i els recursos disponibles.
9. Definir instruments d'avaluació d'activitats fisicoesportives segons els criteris de validesa, objectivitat, fiabilitat i estandardització.
10. Seleccionar les metodologies didàctiques més adequades per a l'ensenyament/animació d'activitats fisicoesportives segons els objectius establerts i el nombre i les característiques dels participants.
11. Relacionar els diferents estils o mètodes d'ensenyament amb les seves característiques, els principis pedagògics en què es fonamenten, la utilitat o aplicacions i els models d'interacció animador-practicant.
12. Establir estratègies d'intervenció didàctica que optimin l'aprenentatge i la dinàmica dels grups segons el tipus d'activitat i les característiques individuals i col·lectives dels participants.
13. Dissenyar jocs per a l'aprenentatge d'habilitats motrius segons les característiques dels participants i el tipus d'activitats fisicoesportives que cal realitzar.
14. Establir la durada, la intensitat i els exercicis que componen les fases d'escalfament, principal i de recuperació, de sessions d'activitats fisicoesportives, a partir d'objectius prèviament definits.
15. Relacionar el procés d'organització, control i conducció dels grups amb els factors que el condicionen.
16. Establir els mètodes de control del grup durant la realització d'activitats fisicoesportives segons el tipus d'activitat i les característiques dels participants.
17. Dissenyar formats estàndards de fitxes d'activitats/sessions, o d'avaluació, segons el tipus d'activitat, la població a què es dirigeix i el contingut que ha de considerar.
18. Elaborar fitxes d'activitats o sessions que continguin la informació necessària amb relació als objectius de l'activitat, amb ordre i claredat, i el llenguatge i la simbologia adaptats al context.
19. Dibuixar les posicions i els moviments explicatius d'exercicis o activitats definides, d'una manera ordenada, pulcra i clara, segons el tipus d'activitat i el públic a què s'adreça.