Organització i gestió d’una pime d'ATL

- Durada: 90 hores.

- Objectius terminals.


1. Obtenir la informació necessària per a la realització d'un estudi d'implantació d'una petita empresa d'activitats de lleure, a partir dels procediments i les tècniques d'investigació social més usuals i de la documentació econòmica, jurídica i reglamentària del sector.
2. Determinar els objectius de l'empresa, el tipus d'activitat que s'ofereix i els segments de població als quals va dirigida, a partir de les dades d'estudis de competència i concurrència en el sector.
3. Diferenciar les característiques, el grau de responsabilitat, els requisits de constitució i les funcions dels òrgans de govern de les diferents formes jurídiques d'empreses.
4. Seleccionar la forma jurídica més adequada als objectius, als recursos i a les característiques de l'activitat empresarial.
5. Determinar la ubicació física, l'àmbit d'actuació, la demanda potencial, l'estructura organitzativa i la rendibilitat del projecte empresarial segons l'estudi de mercat existent, les normes que regulen les activitats fisicoesportives i els estudis previsionals.
6. Identificar els tràmits administratius, la documentació i les condicions formals que exigeixen els organismes públics en la constitució d'una empresa segons la forma jurídica.
7. Seleccionar les fonts de finançament pròpies i alienes, i les subvencions que es poden obtenir, per constituir una empresa i desenvolupar l'activitat econòmica.
8. Determinar la composició dels recursos humans quant a formació, experiència i condicions actitudinals, i també les formes de contractació més adequades segons les característiques de l'empresa i el tipus d'activitat.
9. Identificar la finalitat, els aspectes estructurals i formals dels registraments i de la documentació bàsica per desenvolupar l'activitat econòmica segons la normativa mercantil, laboral i fiscal.
10. Formalitzar la documentació de contractació de serveis i de compravenda, i l'específica de les activitats fisicoesportives que ofereix l'empresa, relacionada amb la posada en funcionament i desenvolupament de l'activitat econòmica.
11. Gestionar la documentació mercantil i els registraments bàsics que es generen en l'activitat econòmica segons les normes legals i els processos interns de l'empresa.
12. Interpretar la informació inclosa en els comptes anuals que s'obtingui en un procés comptable complet.
13. Identificar els impostos directes, indirectes i municipals que afecten el benefici, el tràfic d'operacions i l'activitat empresarial, i les obligacions establertes en el calendari fiscal, segons el règim i la forma jurídica.
14. Utilitzar les aplicacions informàtiques útils per a la gestió d'una petita empresa.
15. Programar les activitats de l'empresa, les estratègies d'intervenció, la població diana, les adaptacions i les ajudes tècniques per a persones amb necessitats especials, les fases del programa, la temporització de les activitats, l'organització dels recursos humans, les necessitats d'espai i de recursos materials, el cost i els criteris d'avaluació, segons els objectius establerts i els recursos disponibles.
16. Determinar el procés de control del programa d'activitats segons els mitjans disponibles i els objectius previstos.
17. Aplicar les tècniques de recollida de dades per a l'obtenció d'informació amb relació a l'avaluació sobre les activitats que ofereix l'empresa, el compliment del programa, la qualitat del procés i les condicions de seguretat.
18. Avaluar el programa d'activitats i la qualitat del servei prestat, a partir de les dades obtingudes dels clients/participants i els criteris establerts.
19. Determinar els mitjans, els suports i la durada d'una acció promocional de l'empresa segons els objectius de la promoció, el públic al qual va dirigida i el pressupost establert.
20. Calcular la rendibilitat de l'acció promocional, a partir de les desviacions produïdes entre els objectius previstos i els resultats obtinguts.
21. Aplicar les tècniques bàsiques de negociació amb clients i proveïdors, i d'atenció al client/usuari.

1.- Apunts Organització i gestió d’una pime d'ATL