- Objectius terminals.
1. Obtenir la informació necessària per a la realització
d'un estudi d'implantació d'una petita empresa d'activitats de
lleure, a partir dels procediments i les tècniques d'investigació
social més usuals i de la documentació econòmica,
jurídica i reglamentària del sector.
2. Determinar els objectius de l'empresa, el tipus d'activitat que s'ofereix
i els segments de població als quals va dirigida, a partir de les
dades d'estudis de competència i concurrència en el sector.
3. Diferenciar les característiques, el grau de responsabilitat,
els requisits de constitució i les funcions dels òrgans
de govern de les diferents formes jurídiques d'empreses.
4. Seleccionar la forma jurídica més adequada als objectius,
als recursos i a les característiques de l'activitat empresarial.
5. Determinar la ubicació física, l'àmbit d'actuació,
la demanda potencial, l'estructura organitzativa i la rendibilitat del
projecte empresarial segons l'estudi de mercat existent, les normes que
regulen les activitats fisicoesportives i els estudis previsionals.
6. Identificar els tràmits administratius, la documentació
i les condicions formals que exigeixen els organismes públics en
la constitució d'una empresa segons la forma jurídica.
7. Seleccionar les fonts de finançament pròpies i alienes,
i les subvencions que es poden obtenir, per constituir una empresa i desenvolupar
l'activitat econòmica.
8. Determinar la composició dels recursos humans quant a formació,
experiència i condicions actitudinals, i també les formes
de contractació més adequades segons les característiques
de l'empresa i el tipus d'activitat.
9. Identificar la finalitat, els aspectes estructurals i formals dels
registraments i de la documentació bàsica per desenvolupar
l'activitat econòmica segons la normativa mercantil, laboral i
fiscal.
10. Formalitzar la documentació de contractació de serveis
i de compravenda, i l'específica de les activitats fisicoesportives
que ofereix l'empresa, relacionada amb la posada en funcionament i desenvolupament
de l'activitat econòmica.
11. Gestionar la documentació mercantil i els registraments bàsics
que es generen en l'activitat econòmica segons les normes legals
i els processos interns de l'empresa.
12. Interpretar la informació inclosa en els comptes anuals que
s'obtingui en un procés comptable complet.
13. Identificar els impostos directes, indirectes i municipals que afecten
el benefici, el tràfic d'operacions i l'activitat empresarial,
i les obligacions establertes en el calendari fiscal, segons el règim
i la forma jurídica.
14. Utilitzar les aplicacions informàtiques útils per a
la gestió d'una petita empresa.
15. Programar les activitats de l'empresa, les estratègies d'intervenció,
la població diana, les adaptacions i les ajudes tècniques
per a persones amb necessitats especials, les fases del programa, la temporització
de les activitats, l'organització dels recursos humans, les necessitats
d'espai i de recursos materials, el cost i els criteris d'avaluació,
segons els objectius establerts i els recursos disponibles.
16. Determinar el procés de control del programa d'activitats segons
els mitjans disponibles i els objectius previstos.
17. Aplicar les tècniques de recollida de dades per a l'obtenció
d'informació amb relació a l'avaluació sobre les
activitats que ofereix l'empresa, el compliment del programa, la qualitat
del procés i les condicions de seguretat.
18. Avaluar el programa d'activitats i la qualitat del servei prestat,
a partir de les dades obtingudes dels clients/participants i els criteris
establerts.
19. Determinar els mitjans, els suports i la durada d'una acció
promocional de l'empresa segons els objectius de la promoció, el
públic al qual va dirigida i el pressupost establert.
20. Calcular la rendibilitat de l'acció promocional, a partir de
les desviacions produïdes entre els objectius previstos i els resultats
obtinguts.
21. Aplicar les tècniques bàsiques de negociació
amb clients i proveïdors, i d'atenció al client/usuari.
|