façana

Principis generals i organigrama. 2015-16

 

f Principis generals pdf
Consell de Direcció i Consell Escolar pdfpdf
Claustre, equips docents i tutories pdfpdf
fConsell de delegats i delegades pdf
Departaments didàctics i Comissió de caps de departament pdf

Administració i serveis

pdf

Els principis generals del nostre projecte de centre que conformen l’organització i les seves actuacions són:

Projecte compartit. Amb un lideratge distribuït i amb la participació dels diferents estaments de la comunitat educativa per definir, cadascú dins del seu àmbit, la visió pedagògica i de funcionament del centre, fet que queda definit en els diferents documents de centre.

Obert a l’entorn, a on considerem bàsic aprofitar les sinèrgies que es poden crear amb l’entorn, obrint el centre a l’exterior, tant el més proper com el de caire més internacional, per mostrar la nostra activitat i aprofitar el seu potencial en l’educació del nostre alumnat.

Objectius clars orientats a assegurar l’equitat, la millora dels resultats educatius i potenciar l’autonomia de centre amb la participació de tots els estaments. Alineat amb els objectius del S.E.C i amb “l’ofensiva del país a favor de l’èxit escolar”

Orientat a la consecució de l’èxit educatiu de l’alumnat

Avaluable, comunicatiu i transparent, amb indicadors clars de progrés i amb mecanismes per poder compartir i retre comptes tant als òrgans de control com als de participació

Tenint en compte aquests eixos fonamentals i els nostres trets d’identitat l’estructura organitzativa del centre té com a finalitat articular la presa de decisions i acords, així com canalitzar i coordinar el repartiment de tasques, recursos i responsabilitats, tot facilitant i promovent la participació de la comunitat educativa.

Aquesta estructura organitzativa es fonamenta en els següents òrgans de gestió:

Consell escolar

Equip directiu i consell de direcció si s’escau Claustre de professorat Departaments didàctics i Comissió de caps de departament Equips docents i tutorials Consell de delegades Comissió d’atenció a la diversitat Comissió de convivència

 

organigrama

Consell de direcció

L’equip directiu pròpiament dit està composat pel Director, la Cap d’Estudis i el Secretari. Malgrat això, el nostre centre té traspassades les funcions a l’òrgan del Consell de Direcció com a òrgan per promoure el lideratge distribuït i de participació en la presa de decisions i en la diversitat d’actuacions proposades.

La composició del Consell de Direcció és:

 

Director Josep Lluís Serrano
Cap d'Estudis Pilar Benedicto
Secretaria Nestor Cuartero
Coordinació de 1r i 2n d’ESO: Esther Gómez
Coordinació de 3r i 4t d'ESO Glòria Madrigal
Coordinació de convivència Marta Planas
Coordinació d'activitats Ester Puigmartí
Coordinació de noves tecnologies Albert Huercio

 

Consell escolar:

 

El Consell escolar és el màxim òrgan col·legiat de representativitat de la comunitat educativa en el govern i gestió del centre i està format per representants del professorat, alumnat, famílies, ajuntament i personal no docent. La composició actual del Consell és:

 

President ( el director del centre) Josep Lluís Serrano
Cap d'estudis Pilar Benedicto
Secretari Nestor Cuartero
Representants del professorat:

Luz Ceamanos
Montse Arce
Olga Planas

Representants de les famílies Eduard Lozano
Representans de l'AMPA Mercé Valls
Representants de l'alumnat Maria Baltierrez
Representant de l'Ajuntament Teresa Paüls
Representant del Personal d'administració i serveis Carles Ribalta

(Composició actualitzada el setembre del 2015)

Les principals funcions d’aquest Consell (article 148 LEC) són:

  • a) Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents
  • b) Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • c) Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • d) Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • e) Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • f) Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • g) Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • h) Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament de la direcció
  • i) Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • j) Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • k) Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • l) Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.

 

 

 

Claustre i equips docents

El Claustre agrupa a tot el professorat del centre i és el màxim òrgan de participació d’aquest estament en la gestió i control de l’acció educativa. Les seves funcions principals són:

  • - Intervenir en les propostes d’elaboració i modificació del projecte educatiu.
  • - Designar els mestres o els professors que han de participar en el procés de selecció de la direcció
  • - Establir directrius per a la coordinació docent i l’acció tutorial.
  • - Decidir els criteris per a l’avaluació dels alumnes.
  • - Programar les activitats educatives del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • - Elegir els representants del professorat en el consell escolar.
  • - Donar suport a l’equip directiu i, si escau, al consell de direcció, en el compliment de la programació general del centre.
  • - Les que li atribueixin les normes d’organització i funcionament del centre, en el marc de l’ordenament vigent.

Els equips docents s’organitzaran per nivells i estàn composats pel professorat que està assignat a cada nivell. Es reuneixen periòdicament sota la direcció del coordinador.

Cada equip docent d’un grup – classe està presidit per la tutora i tots els grups d’un nivell per la coordinadora del nivell. En els equips docents intervé quan és necessari l’orientador educatiu, tant per sol·licitud de l’equip docent com del propi departament d’orientació.

La seva tasca serà la d’assessorar l’equip sobre les peculiaritats i característiques de l’alumnat amb NEE i proposar les mesures més adequades per tal de garantir l’èxit de l’alumnat, tot fent de’enllaç amb la CAD

Tutories i co-tutories

1r-A d'ESO BREDA, Isabel / LUELMO, Xesca
1r-B d'ESO FERNANDEZ, Elena
1r-C d'ESO GRACIA, Marta / PEREZ, Julià
1r-D d'ESO SABARTES, Rosa / MIR, Daniel
2n-A d'ESO FERRAN, Bayle / MORERA, Montserrat
2n-B d'ESO PALONÉS, Xelo / RUIZ, Beatriz
2n-C d'ESO COLOMER, Carme / LLOPIS, Joan
2n-D d'ESO TO, Àlex / MESEGUER, Miriam
3r-A d'ESO MORALES, Miquel / GARCIA, Eduard
3r-B d'ESO COSTA, Oscar / ASTALS, Josep
3r-C d'ESO BOU, Guillem / MUÑOZ, Àngels
3r-D d'ESO LUNA, Sònia / RUBIO, Silvia
4t-A d'ESO LOPEZ, Noela / CENTELLES, Santi
4t-B d'ESO DIAZ, Enriqueta
4t-C d'ESO CEAMANOS, Luz
4t-D d'ESO ALMIRALL, Jaume
1r-A de Batxillerat TORREGO, Jose Manuel
1r-B de Batxillerat ALSINA, Xavier
2n-A de Batxillerat BELLO, Rosa
2n-B de Batxillerat GOZALBO, Pedro
Per demanar entrevista amb el tutor o tutora cal que truqueu a la secretaria de l'Institut 93 6747266

 

Consell de delegats i delegades

Cada grup classe té un delegat o delegada que actua com a representant del grup. Aquests es reuneixen periòdicament en el consell de delegats a on poden exposar les inquietuds de l’alumnat, proposar activitats i participar de forma activa en la seva gestió creant un clima integrador i col·laboratiu en el funcionament del centre

El consell es reuneix de forma periòdica convocat d’ofici o de forma extraordinària quan la majoria dels delegats ho sol·licitin. D’entre tots els membres del consell, s’escollirà un president/a i un secretari/a, a poder ser del nivell educatiu a partir de 3r d’ESO, que seran els portaveus de les propostes i sol·licituds de l’alumnat del centre.

Les principals funcions del consell són:

  • - Donar assessorament i suport als i les representants de l'alumnat del Consell Escolar, a qui faran arribar possibles problemàtiques de cadascun dels cursos i classes que representen.
  • - Elaborar informes per al Consell Escolar, bé a iniciativa pròpia o bé a requeriment d’aquest òrgan.
  • - Informar de les decisions preses al Consell i de les activitats a tot l 'alumnat del centre.
  • - Participar en l’organització, difusió i planificació de les activitats educatives, culturals, lúdiques i esportives no reglades del centre: jornada sense motor, aula sostenible, jornades culturals, viatges d’estudis, celebracions..
  • - Proposar millores per l'institut, debatre-les i arribar a un acord (ex: ús de la biblioteca, escola verda, tallers extraescolars, manteniment i neteja de les aules, manteniment del pati, etc.).
  • - Informar i debatre sobre propostes que arriben de fora el centre: trobades de delegats, activitats extraescolars, etc...
  • - Debatre les propostes dels sindicats d’estudiants i sol·licitar, en cas d’acord, el permís corresponent segons s’indica en el protocol al respecte d’aquestes mateixes normes.

reuniodelegats

 

Departaments didàctics i comissió de departaments

L’altre nivell d’actuació pedagògica del centre es realitza per mitjà dels departaments didàctics.

Cada un dels departaments agrupa al professorat del centre per especialitats i poden englobar una o vàries matèries dins del mateix àmbit de coneixement.

Els departaments són els responsables de la programació i de les propostes dels criteris d’avaluació de les matèries que tenen assignades.

Els departaments existents són:

    • llengua castellana
    • llengua catalana
    • matemàtiques
    • llengües estrangeres
    • ciències socials
    • biologia i geologia
    • física i química
    • música
    • educació visual i plàstica
    • educació física
    • filosofia i clàssiques
    • orientació educativa
    • tecnologies

Cadascun d’aquests departaments, està representat pel cap de departament que és membre de la “Comissió de Departaments Didàctics”, la qual és gestionada per la cap d’estudis i presidida pel director.

Aquesta comissió es reuneix periòdicament i treballa, com ja hem comentat anteriorment, aspectes curriculars i de coherència entre els continguts de cada departament per als diferents nivells.

El curs 2015/16, els caps de departament són:

Llengua Catalana i literatura i llengua francesa Violant Gonzalez
Llengua Castellana i literatura Àngels Muñoz
Llengües clàssiques Jaume Almirall
Llengua anglesa i alemanya Montserrat Arce
Física i Química Rosa Bello
Economia Pedro Gonzalbo
Biologia i Geologia Marta Gràcia
Matemàtiques Joan Llopis
Tecnologia Eduard Garcia
Música Olga Planas
Geografia e història Manoli Narvaez
Filosofia Xavier Alsina
Educació Visual i Plàstica Clara Muñoz
Educació Física Núria Capella

 

 

Administració i Serveis

Paral·lelament a l’estructura anterior, ens trobem amb l’estructura del personal no docent.

Aquest personal està composat per:

  • - Consergeria
  • - Secretaria
  • - Personal de neteja

Pensem que la seva participació en la vida del centre i en la tasca educativa de l’alumnat és també molt important a través de la relació que en diferents aspectes de la vida acadèmica es produeixen en el dia a dia.

També cal incloure en aquest apartat el personal del servei de menjador, que malgrat pertànyer a una empresa externa que en té assignat el servei, rebrà les directrius generals del centre per aconseguir homogeneïtat en els criteris d’actuacions, fet molt important per que l’alumnat visqui el període de menjador com a una part més de l’activitat global de centre.

Per aconseguir-lo, existeix un protocol de comunicació i treball conjunt.