![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Els principis generals del nostre projecte de centre que conformen l’organització i les seves actuacions són:
Projecte compartit. Amb un lideratge distribuït i amb la participació dels diferents estaments de la comunitat educativa per definir, cadascú dins del seu àmbit, la visió pedagògica i de funcionament del centre, fet que queda definit en els diferents documents de centre.
Obert a l’entorn, a on considerem bàsic aprofitar les sinèrgies que es poden crear amb l’entorn, obrint el centre a l’exterior, tant el més proper com el de caire més internacional, per mostrar la nostra activitat i aprofitar el seu potencial en l’educació del nostre alumnat.
Objectius clars orientats a assegurar l’equitat, la millora dels resultats educatius i potenciar l’autonomia de centre amb la participació de tots els estaments. Alineat amb els objectius del S.E.C i amb “l’ofensiva del país a favor de l’èxit escolar”
Orientat a la consecució de l’èxit educatiu de l’alumnat
Avaluable, comunicatiu i transparent, amb indicadors clars de progrés i amb mecanismes per poder compartir i retre comptes tant als òrgans de control com als de participació
Tenint en compte aquests eixos fonamentals i els nostres trets d’identitat l’estructura organitzativa del centre té com a finalitat articular la presa de decisions i acords, així com canalitzar i coordinar el repartiment de tasques, recursos i responsabilitats, tot facilitant i promovent la participació de la comunitat educativa.
Aquesta estructura organitzativa es fonamenta en els següents òrgans de gestió:
Consell escolar
Equip directiu i consell de direcció si s’escau Claustre de professorat Departaments didàctics i Comissió de caps de departament Equips docents i tutorials Consell de delegades Comissió d’atenció a la diversitat Comissió de convivència
Claustre i equips docentsEl Claustre agrupa a tot el professorat del centre i és el màxim òrgan de participació d’aquest estament en la gestió i control de l’acció educativa. Les seves funcions principals són:
Els equips docents s’organitzaran per nivells i estàn composats pel professorat que està assignat a cada nivell. Es reuneixen periòdicament sota la direcció del coordinador. Cada equip docent d’un grup – classe està presidit per la tutora i tots els grups d’un nivell per la coordinadora del nivell. En els equips docents intervé quan és necessari l’orientador educatiu, tant per sol·licitud de l’equip docent com del propi departament d’orientació. La seva tasca serà la d’assessorar l’equip sobre les peculiaritats i característiques de l’alumnat amb NEE i proposar les mesures més adequades per tal de garantir l’èxit de l’alumnat, tot fent de’enllaç amb la CAD Tutories i co-tutories
Consell de delegats i delegadesCada grup classe té un delegat o delegada que actua com a representant del grup. Aquests es reuneixen periòdicament en el consell de delegats a on poden exposar les inquietuds de l’alumnat, proposar activitats i participar de forma activa en la seva gestió creant un clima integrador i col·laboratiu en el funcionament del centre El consell es reuneix de forma periòdica convocat d’ofici o de forma extraordinària quan la majoria dels delegats ho sol·licitin. D’entre tots els membres del consell, s’escollirà un president/a i un secretari/a, a poder ser del nivell educatiu a partir de 3r d’ESO, que seran els portaveus de les propostes i sol·licituds de l’alumnat del centre. Les principals funcions del consell són:
|
Departaments didàctics i comissió de departamentsL’altre nivell d’actuació pedagògica del centre es realitza per mitjà dels departaments didàctics. Cada un dels departaments agrupa al professorat del centre per especialitats i poden englobar una o vàries matèries dins del mateix àmbit de coneixement. Els departaments són els responsables de la programació i de les propostes dels criteris d’avaluació de les matèries que tenen assignades. Els departaments existents són:
Cadascun d’aquests departaments, està representat pel cap de departament que és membre de la “Comissió de Departaments Didàctics”, la qual és gestionada per la cap d’estudis i presidida pel director. Aquesta comissió es reuneix periòdicament i treballa, com ja hem comentat anteriorment, aspectes curriculars i de coherència entre els continguts de cada departament per als diferents nivells. El curs 2015/16, els caps de departament són:
|
|