PROGRAMACIÓ DEL TALLER doc. |
EL
DIARI DE LLUM D'AMER Accés
al diari de llum
|
|
|
13 de gener 2006 9:20
|
20 de gener 2006 9:05
|
30 de gener 2006 10h |
|
|
|
14 de febrer 2006 10h |
27 de febrer 2006 10h |
8 de març 2006 15:30h |
|
|
|
20 de març de 2006 11h |
18 d'abril de 2006 13:30 h |
25 d'abril de 2006 13:30 h |
|
|
|
5 de maig de 2006 11h |
19 de maig de 2006 12:30 h |
|
|
La llum com a protagonista
fotografies realitzades per escollir el diari de llum. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POSTALS AUDIOVISUALS Amer
< > Perpignan
Intercanvi de minuts Lumière
amb el Lycée Clos Banet de Perpinyà
Aquest és un intercanvi
una mica especial, és un intercanvi a distància
de postals audiovisuals o gravacions d'un minut (els minuts
Lumière) que nosaltres enviem als alumnes de cinema de
l'institut Clos Banet de Perpinyà. Després de
mirar les nostres postals audiovisuals els alumnes de Perpinyà
ens n'enviaran una resposta evidentment en format de gravació
d'un minut. Paral.lelament nosaltres farem el mateix amb les
postals que ells ens enviin. Aquest intercanvi ens permetrà
conèixer uns altres alumnes i també esperem que
ens faci rumiar molt ja que no serà pas fàcil
fer unes bones respostes.
Vam fer els nostres primers minuts al poble d'Amer un dia a les 10 del matí. Són unes vistes molt tranquiles, ja que, com podeu suposar, al poble no hi ha gaire animació a aquestes hores. En tots els casos però, ens sembla que hi ha quelcom prou insòlit com per a ser retallats com a Minuts Lumière, encara que tècnicament podrien ser molt millors. Més avall podeu obrir els fitxers de vídeo per veure'ls. D'aquí a uns dies esperem que també puguem posar-hi les respostes dels nostres amics de Perpinyà:
PODEU VEURE ELS MINUTS EN FORMAT wmv PER A Windows
Media
|
PRESENTACIÓ
IES
Castell d'Estela
|
DINS
I FORA
Magda, Silvia, Priscil.la, Sònia
|
FER
FEINA POCA
Berta,
Aïna, Eva, Laia, Laura
|
TRES
Berta, Aïna, Eva, Laia, Laura
|
MATANÇA
Carla, Bernat, Anna, David
|
SOROLL
Magda, Silvia, Priscil.la, Sònia
|
|
|
|
LA
LLUM NATURAL Què
mirem?
|
Days
of Heaven (Terrence Malick, 1978) |
|
|
|
Jornada
de collita del blat
VICENT VAN GOGH
MARIAN VAYREDA
MILLET
|
Pallers de blat
V. VAN GOGH, 1888
Pintura a l'oli, 73x92,5
|
Camp de blat amb xiprés
V. VAN GOGH, 1889
Pintura a l'oli, 72,5x91,5
|
La sega
M. VAYREDA, 1892
Pintura a l'oli, 100x150
|
Sense títo, escena de batre
M. VAYREDA, 1891
Pintura a l'oli, 32x46
|
Les espigadores
MILLET, 1857
Pintura a l'oli
|
|
Van
Gogh (Maurice Pialat, 1991) |
|
|
|
Un
dia d'esbarjo al costat del Sena
AUGUST RENOIR
GEORGES SEURAT
|
Ball del Moulin de la Galette
AUGUST RENOIR, 1876
Pintura a l'oli, 131x175
|
Ll'esmorzar dels remers
AUGUST RENOIR, 1880-81
Pintura a l'oli, 130x173
|
Illa de la Grande Jatte
GEORGES SEURAT, 1884
Pintura a l'oli, 64,7x81,2
|
El Sena al seu pas per la Grande Jatte, primavera
GEORGES SEURAT, 1887
Pintura a l'oli
|
Els remers a Chatou
AUGUST RENOIR, 1879
Pintura a l'oli, 81x100
|
Un bany a Asnières (detal)l
GEORGES SEURAT, 1883-84
Pintura a l'oli, 201x300
|
Tarda de diumenge en la
Grande Jatte (detall)
GEORGES SEURAT, 1884-86
Pintura a l'oli, 207x308
|
Un bany a Asnières
GEORGES SEURAT, 1883-84
Pintura a l'oli, 201x300
|
|
Altres
extrets |
Un dia de camp
(Jean Renoir, 1936)
|
Quatre aventures de Reinette i Mirabelle (Eric Rohmer, 1987)
|
The Edge of the World
(Michael Powell, 1937)
|
Al final de l'escapada
(Jean-Luc Godard, 1959)
|
Accattone
(Pier Paolo Pasolini, 1961)
|
El espíritu de la Colmena
(Victor Erice, 1973)
|
Ciutat daurada
(John Huston, 1972)
|
D'Est
(Chantal Akerman, 1993)
|
Amsterdam Global Village
(Johan van der Keuken, 1986)
|
|
Imatges
d'exteriors al pati |
|
LA
IL.LUMINACIÓ ARTIFICIAL
|
Què
mirem?
|
Million
Dolar Baby (Clint Eastwood, 2005)
|
|
|
|
|
Alphaville
(Jean-Luc Godard, 1965)
|
|
|
|
|
The
Night of the Hunter / La nit del caçador (Charles Laughton,
1955) |
|
|
|
|
Passion
(Jean-Luc Godard, 1982)
|
|
|
|
|
La ronda de nit
REMBRANDT
|
Entrada dels croats a Constantinoble
DELACROIX
|
La maja desnuda
GOYA
|
Els afusellaments del 3 de maig
GOYA
|
L'assumpció de la verge
EL GRECO
|
|
Pràctica
de plató |
Inventar escenes amb il.luminació artificial dins d'una caixa fosca. |
|
ESTUDIANT AL COSTAT
DE LA FINESTRA UN DIA DE SOL |
|
|
|
ESTUDIANT AL VESPRE 1 |
|
|
|
ESTUDIANT AL VESPRE 2 |
|
DISSENY
DE LA IL.LUMINACIÓ
|
Material
d'il.luminació
|
Disseny
de la il.luminació
|
EXPERIMENTACIÓ
AMB LLUMS
Lampades, espelmes, miralls,
ombres, llums fora de camp, fonts intermitents...
|
Què
mirem?
|
À flor do mar
(Joáo César Monteiro, 1986)
|
Ruby Gentry/Pasión bajo la niebla (King Vidor, 1931)
|
Sunrise/Amanecer
(Frederich W. Murnau, 1927)
|
En construcción
(José Luís Guerin, 2001)
|
Barry Lindon
(Stanley Kubrick, 1975)
|
Capricho imperial
(Josef von Sternberg, 1934)
|
El hombre atrapado
(Fritz Lang, 1941)
|
M
(Fritz Lang, 1931)
|
La mujer pantera
(Jacques Tourner, 1942)
|
Agente especial
(Joseph H. Lewis, 1955)
|
Ville Louvre
(Nicolas Philibert, 1990)
|
Exploding Plastic Inevitable
(Andy Warhol, 1967)
|
ABC Africa
(Abbas Kiarostami, 2001)
|
Una dona sota la influència
(John Cassavetes, 1974)
|
El petó mortal
(Robert Aldrich, 1955)
|
Experimentacions. RECREACIÓ D'UNA MISSA
|
Tot buscant un espai diferent al del l'institut per a fer proves amb llums vam pensar que podíem demanar al Mossèn del poble si ens obria l'església per anar-hi a gravar. Era un dimecres a la tarda. Començava a ploure i, carregats amb càmera, tripode i focus ens vam dirigir a l'església. Vam instal.lar els focus com vam poder, amb por de fer saltar els ploms de la instal.lació i ens vam disposar a simular la celebració d'una missa. La intenció era fer veure que l'església estava plena disposant només de 8 actors. Vam tenir força feina ja que il.luminar un espai tan gran amb els personatges col.locats a diferents distàncies amb el nostre equip no és fàcil. Si tenim temps muntarem els fragments amb banda sonora musical inclosa. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EL
MUNTATGE
|
EL
NOSTRE GUIÓ
El nostre guió està estructurat a través d'una sèrie d'encontres que es produeixen entre un noi i una noia. Al principi aquests encontres són fortuïts i només els veu la càmera. Després el noi comença a fixar-se amb la noia fins a intentar provocar els encontres. Tot s'acaba (ho potser comença si la història continués) quan la noia se'n dóna compte i procura evitar-los. Aquest guió ens permet repetir escenes en uns mateixos espais buscant-hi diferents situacions de llum. A veure què surt!
|
|
|
LOCALITZACIONS
VEURE LES FOTOS |
Abans d'escriure definitivament el guió hem buscat localitzacions per imaginar-nos totes les situacions. Hem treballat amb la càmera fotogràfica per a començar a pensar en la planificació. |
|
FILM FINAL |
TROBADES FORTUÏTES
Un relat en tres temps de trobades casuals,
preteses i no correspostes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|