El
pa de cada dia és un reportatge que ens explica com en
alguns llocs encara s'elabora el pa artesanament. En aquest cas
el protagonista és el pa i el seguim amb enquadraments
bastant propers per a descriure com s'elabora. En cap moment el
perdem de vista i sempre el tenim al mig de la imatge.
©
Ingrid Por
MANIFESTACIÓ
NO A LA GUERRA
|
Aquest
reportatge vol mostrar-nos la manifestació que es realitzà
a Girona contra la guerra el passat 2003. Les imatges segueixen
el recorregut de la manifestació. Són imatges en
les quals sempre tenim una certa distància envers els fets.
No ens hi acostem, no busquem primers plans de la gent, de les
seves reaccions o emocions. La fotògrafa busca, però
guarda un certa distància, una certa neutralitat. Diríem
que hi ha un elements que guia tot el discurs de la seqüència:
les pancartes, de diferents formes i colors, aguantades per gent
de diferent edat. La fotògrafa ha seleccionat aquests elements
mostrant-los sempre en pla general sense intervenir-hi o barrejar-s'hi.
La seva intervenció ha estat la selecció d'aquest
diversitat de persones sota una mateixa idea.
© Carla Simon Pipó
En
aquest cas (La pagesia, Francesc Moner, Xavier Solé) se'ns
explica un mica les característiques de la vida a pagès.
Aquí les imatges no són exposades linealment sinó
que la seqüència s'estructura per diferents blocs
en cada un dels quals es tracta un tema: la ramaderia, el conreu,
l'interior de la casa, les eines, els animals. La temporalitat
present en el primer reportatge aquí desapareix.
©
Francesc Moner, Xavier Solé
El
reportatge Les sabates et delaten (Ester Padilla i Anna Quer)
pretenia veure com a partir de les sabates podíem definir
diferents tipologies de persones. El reportatge està estructurat
com un puzle, no hi ha una seqüència concreta sinó
que les imatges funcionen per les diferències que podem
apreciar entre elles. Per tant la seqüència ens obliga
a fer comparacions. El factor temporal i espacial no tenen importància
en aquest cas.
© Ester Padilla i Anna Quer
|