Treballs dels estudiants .1

de les Senyoretes d'Avinyó

__ Inici

INTRODUCCIÓ

El trebal que aquí es presenta fou realitzat per les alumnes de 2n de Batxillerat d'Arts que cursaven una Optativa de Teoria de l'Art. Gran part dels continguts d'aquesta matèria foren tractats teòricament i la majoria de treballs eren escrits. Tot i així va semblar òptim realitzar un treball que produïs algun tipus d'obra plàstica i que ens permetés relacionar la producció amb les qüestions teòriques que anàvem treballant. D'aquí sortirà la idea de treballar sobre un quadre: Les Demoiselles d'Avinyo de Pablo Picasso.

La proposta de treball que tot seguit s'explicarà segueix en part la proposta i la informació que Laura Trafí proposa en el material didàctic "Construir miradas desde la historia social del arte", dins la Guía Praxis para el profesorado de Educación Plástica y Visual. Barcelona: Editorial Praxis, 1999, pp.243-322, tot i que la proposta s'adaptà als nostres interessos i no perseguia exactament els mateixos objectius que l'original.

La nostra proposta, que essencialment pretenia incidir i treballar el tema de la interpretació, precedia el treball realtizat al voltant de diferents qüestions teòriques sobre art. S'havia parlat i definit les disciplines encarregades d'estudiar el fet artístic (estètica, crítica, història, teoria de l'art), havíem treballat sobre els significats del concepte art i del mateix fet artístic i també, havíem analitzat les diferents teories (del s.XIX i XX) o els diferents referents teòrics des dels quals s'havien analitzat les produccions artístiques. Teories que implicaven, una forma d'entendre l'art, un tipus d'explicació sobre les obres i una metodologia diferenciada. Arribats a aquest punt voliem donar més referències a allò tractat teòricament i també treballar la qüestió de la interpretació. Aquests procés acabà amb el treball sobre un sol exemple: el quadre de les Senyoretes d'Avinyó, que ens serví per a veure com es podia anar creant un discurs al voltant de l'obra, una xarxa d'interpretacions, unint idees, informacions, d'altres obres, fins a crear un entramat que fos prou sòlid com per donar una explicació de l'obra. A part d'això l'obra i el coneixement de la mateixa serví perquè les mateixes alumnes poguessin plantejar-se una reinterpretació, la qual no es formalitzà en un text sinó en una altra obra plàstica i finalment en una exposició realitzada per les mateixes alumnes.

OBJECTIUS GENERALS

-Identificar interpretacions de les Senyoretes d'Avinyó realitzades des de diferents punts de vista

-Veure com s'han anat construint els discursos al voltant del quadre

-Fer una interpretació pròpia de les Senyoretes d'Avinyó

-Presentar les idees que tenim respecte el quadre a través d'una creació plàstica

-Plantejar un petit discurs expositiu

PASSOS DEL TREBALL

PRIMERA IMPRESSIÓ DE L'OBRA. Text escrit sobre allò que en pensem

.....PREGUNTES SOBRE EL QUADRE. Què voldira saber-ne?

INTERPRETACIONS DES DE DIFERENTS PUNTS DE VISTA

.....LA COMPARACIÓ AMB D'ALTRES OBRES O DOCUMENTS

LA VISIÓ PARTICULAR DE FAITH RINGGOLD

LA NOSTRA INTERPRETACIÓ -Què m'interessa del quadre?

UNA ALTRA OBRA com a reinterpretació del quadre

UNA EXPOSICIÓ SOBRE LES SENYORETES